miercuri, 9 mai 2012

Wurzburg: Instantanee



Am scris deja despre cele mai importante obiective turistice pe care le-am vizitat in Wurzburg, orasul cel mai nordic al Drumului Romantic al Germaniei (Romantische Strasse / Romantic Road):
1. Wurzburg, orasul cel mai nordic al Drumului Romantic German (obiectivele turistice din Wurzburg),

Celelalte obiective turistice pe care le-am vizitat pe Romantic Road, Drumul Romantic al Germaniei (Romantische Strasse), le-am enumerat aici:

Acum, cateva instantanee bonus din orasul care mie mi-a placut atat de mult:

In drum spre Wurzburg:

Podgoriile din apropierea orasului renumit pentru viile si vinurile sale:



Un pod peste raul Main:
Prin oras:








In apropiere de Podul Vechi de peste Main (Alte Mainbrucke):



  

Mainfranken Theater:




Orasul incepe sa se pregateasca pentru Craciun:





O masa in oras:






5 comentarii:

  1. Excelent serialul tau despre Wurzburg, savuros si minunat ilustrat. Ati parcurs întregul Romantic Road? Anul acesta, fiind la extremitatea sudica a traseului, mi-am propus o zi pentru a ajunge la rothenburg si Dinkelsbuhl. Localitatile din sud le "rezolvam" in zona. Sicer, nu ma asteptam ca Wurzburg-ul sa ofere atât de mult...întregul accent mediatic turistic fiind plasat pe Rothenburg. De aceea astfel de relatari, astfel de impresii personale sunt extraordinar de utile pentru a descoperi locuri fascinante si poate mai putin mediatizate. Daca ati parcurs Romantic Road poate îmi dai niste detalii despre timp, adica în câte zile, pe unde ati stat, etc. Inca o data, multumesc Vulpitei pentru serialul Wurzburg.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur foarte mult ca apreciati postarile mele despre Wurzburg si va multumesc! Din pacate nu am parcurs decat o mica parte din Romantic Road. Despre ce am vazut pe acest traseu, am scris deja pe blog (si despre obiectivele turistice vizitate in zona de sud - Fussen - dar si despre cele din Rothenburg si Wurzburg, in nordul traseului). Am stat cinci zile in Fussen si am vizitat prin zona aceea ce era de vizitat si apoi am plecat la Wurzburg unde am mai stat inca cinci zile. In drum spre Wurzburg, ne-am rezervat aproape o zi in care am vizitat Rothenburgul care este destul de mic.
      Cam asta a fost.
      Mai sunt multe orasele din acestea micute cu aer medieval pe acest traseu turistic si cred ca fiecare dintre ele are multe surprize placute pentru vizitatori. Nici eu nu-mi inchipuiam ca Wurzburgul este atat de ofertant. Nici macar nu auzisem de el inainte de a merge in acel concediu.
      Nu stiu cat ar fi cel mai bine sa stati in fiecare orasel, asta depinde si de cat de mare este orasul, si de cate obiective turistice are dar si de ce se poate vizita in imprejurimi (noi am experimentat si varianta in care, fiind cazati intr-un oras, plecam dimineata in excursie in imprejurimi, pe distante de pana la 80 de km).
      Mai exista Bamberg (aproape de Wurzburg), Augsburg, Nurenberg si chiar si Munchenul este destul de aproape (noi am vizitat Munchenul, separat). Si acestea sunt doar cateva cu nume mai sonore ...
      La data la care am fost noi pe Romantic Road nu am gasit mai deloc materiale informative in limba romana si nici imagini, despre locatiile din aceasta zona turistica. Asta m-a determinat sa postez aceasta serie in care am incercat sa ofer cat mai multe detalii despre obiectivele turistice, mai ales pentru cei interesati sa viziteze zona. Locurile nu sunt mediatizate in limba romana, in engleza si germana exista foarte multe informatii pe internet.
      M-as bucura foarte mult daca informatiile postate de mine va vor fi de folos!
      Nu ezitati sa-mi adresati intrebari, informatiile pe care le cunosc, voi fi bucuroasa sa vi le comunic si dumneavoastra.
      Toate cele bune!

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru raspuns si pentru informatii. Uite asa, din câte un comentariu ici, din altul colo, începem sa ne cunoastem un pic mai bine pasiunile, stilul de a calatori,etc. In ceea ce ma priveste eu agreez vacantele lungi, daca se poate de peste trei saptamani (în vara sper sa putem lega cinci), dar fara exagerat de multe schimbari de cazare (urasc trambalarea bagajelor de la masina spre camera si înapoi). Asa ca totdeauna fixez o zona de interes si caut o cazare mai lunga, urmând sa facem explorarea zonei cu masina în stea. Asa ca raza de actiune ma orientez pana in 120-150 km, de obicei mai putin, dar nu ezit la deplasari zilnice si de 3-400 km. In acest context vorbeam despre Romantic Road. Vom sta lânga Garmisch Partenkirchen, deci acoperim partea de sud (Fussen, etc). Pentru o zi mi-am propus sa plecam devreme si sa ajung la Rothenburg pe la 10.30-11.00 (folosind un drum direct pe autostrada)urmând sa parcurgem portiunea din Romantic Road dintre Rothenburg ssi zona Garmisch la intoarcere. Evident, nu vom avea timp decat pentru doua opriri cred, de aceea am zis Rothenburg si Dinkelsbuhl. Acum, ca sa fiu sincer, aceasta incursiune pe Romantic Road e mai mult un moft, fiind o trecere prea în viteza ... dar parca vreau totusi sa o facem. In general stilul nostru este de a explora relativ in extenso zona aleasa. Ce este bautura galbena din halbe? Pare suc, dar cred ca e altceva...

      Ștergere
    3. Concediile mai lungi sunt minunate insa noi nu prea ne permitem asa mult (si trei saptamani ar fi super pentru noi).
      Exploratul zonei in stea ne place si noua iar in tari precum Austria, Germania, unde drumurile sunt foarte bune iar peisajele minunate, este chiar o placere sa faci cate o excursie in fiecare zi.
      Intre Fussen si Rothenburg este, intr-adevar autostrada, nu mai stiu exact cat dureaza drumul, parca vreo 3 ore si ceva (s-ar putea sa ma insel, sa verificati, va rog, pe net). In ziua in care plecati din Fussen nu cred ca aveti timp pentru doua orpiri, Rothenburgul merita macar o zi si cred ca si Dinkelsbuhl merita un pic mai mult timp.
      Exact asa am facut noi cu Rothenburgul: am plecat din Fussen imediat dupa micul dejun, am mers pe autostrada pana la Rothenburg unde am stat pana spre seara si tot am mai fi stat pe acolo.
      Bautura galbena este fresh de portocale. In Wurzburg am fi putut incerca celebrele lor vinuri franconiene insa la cat ne pricepem noi la vinuri, s-ar fi stricat orzul pe gaste :-)
      Cel mai bine ar fi sa alocati un cencediu din acela generos de cel putin 3 saptamani pentru Romantic Road (mie asa mi-ar placea).

      Ștergere
    4. Acesta cred ca este un site foarte bun pentru Romantic Road. Eu am gasit multe informatii utile aici:

      http://www.romanticroadgermany.com/sitemap.php

      Si site-ul oficial al Romantic Road:

      http://www.romanticroad.com/

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: