vineri, 3 august 2012

Insula Zakynthos: Plaja Navagio (Zakynthos Island: Navagio Beach); Smugglers' Cove, Shipwreck Beach

Despre vacanta in Zakynthos am mai scris:
1. Vacanta in Zakynthos: impresii, informatii despre costuri, si imagini:   

2. Drumul din Bucuresti si pana in insula Zakynthos: 

3. Cu feribotul din portul Killini pana pe insula Zakynthos:

Plaja Navagio este simbolul insulei grecesti Zakynthos. Nu cred ca exista turist care sa fi ajuns in Zakynthos si sa nu fi mers sa vada aceasta plaja, fie pe mare, fie pe sosea. 
Cei care vor sa faca plaja pe plaja Navagio, pot ajunge acolo doar pe mare, pe sosea se poate ajunge intr-un punct de belvedere care ofera posibilitatea admirarii plajei de la inaltimea stancilor care o inconjoara. Ambele variante ofera experiente de neuitat.



Este, cu siguranta, cea mai frumoasa plaja din Zakynthos, si una dintre cele mai frumoase din Grecia si se afla intr-un golfulet in partea de NV a insulei, intr-o zona destul de putin populata. 

Sursa hartii: http://corasb.blogspot.ro/2011/09/pur-si-simplu-vrajita-de-insula.html

Sursa hartii:  http://nacajitul.blogspot.ro/2011/11/zakynthos-insula-testoaselor.html

Plaja mai este cunoscuta si sub numele de "Plaja epavei" (Shipwreck Beach) sau "Golful contrabandistilor" (Smugglers' Cove), aceasta pentru ca, incepand de prin anii '80, pe nisipul sau alb se odihneste epava unei nave despre care se spune ca a apartinut unor contrabandisti de tigari.

Numele anterior al plajei Navagio a fost "Agios Georgios".

Se spune ca epava este a vasului scotian Panagiotis (cam grecesc nume pentru o nava scotiana), cunoscut drept vasul contrabandistilor de tigari si al mafiotilor italieni, si ca sta acolo din anul 1980 sau 1981, nu stiu exact.


Se mai spune, de asemenea, si ca nava ar fi fost adusa pe aceasta plaja din dispozitia ministrului grec al turismului, din anii '80, cu scopul de a fi mai interesanta si mai atractiva pentru turisti. 

Daca ajungeti la Navagio cu masina, nu va opriti in punctul acela special amenajat (la balconul acela), mai mergeti cam 300-400 de metri pe potecuta din partea dreapta, de unde panorama este si mai spectaculosa. Nu va speriati de haul ametitor pe care-l veti avea in partea stanga, drumul este cat se poate de sigur!

Poze facute din "balcon":
"Balconul":
Acolo in fata, un pic mai la vale, e locul amenajat pentru belvedere:
"Parcarea":





"Balconul" si poteca ce duce catre cel mai bun punct pentru belvedere:


Acolo, pe limba aceea de pamant trebuia sa ajungem:











Poze din celalalt punct de belvedere, cel pe care eu il consider mai bun:




















... si ... ne intoarcem frumusel, pe poteca pe care am venit:

















Soarele Greciei e tare frumos, minunat as putea spune ... da' ardeee!


... mai fotografiem o data balconul si la intoarcere ...

... si facem cale intoarsa pe drumul pe care am venit:

Excursie cu vaporul la Plaja Navagio:
De fapt, a fost o croaziera in jurul insulei iar la Navagio am facut un popas mai mare pentru plaja si balaceala.
Ne apropiem, peisajul deja incepe sa fie spectaculos:


Plajaa! Incepe sa se vada plajaaaa!





Desi apa nu creste brusc in adancime (dar nici pe o distanta asa de mare ca pe majoritatea plajelor de pe insula), apa este destul de rece din cauza stancilor masive care tin umbra:






O "piesa" pentru "colectia de albastru":







Vaporul cu care am facut ocolul insulei:

... avea si tobogane, pentru un plus de distractie:


... si epava Panagiotis (ea n-avea tobogane :-)):




O poza cu piratu' sef:








































Neaparat, o poza pentru Facebook!

Copiii! La cat de cuminti sunt, nu puteam sa nu-i duc la Navagio!




           


N-avem incotro si trebuie sa ne despartime de plaja Navagio! O ultima poza cu plaja si epava sa:
... trecem pe langa vasul de pirati ... (cel cu care am fost in Kefalonia. Despre ce am vazut acolo, intr-o postare viitoare :-))

Ne indepartam: plaja se vede din ce in ce mai mica:












Pentru cine nu-si mai aminteste de copiii nostri, iata-i aici, intr-o poza facuta aproape de castelul Neuschwanstein:  :-)

28 de comentarii:

  1. Foarte frumoase pozele. Este intr-adevar o insula interesanta, iar plaja aceasta chiar este o emblema. N-am fost acolo, dar stancile acelea care ies din apa, nisipul ce pare atat de fin si alb, apa de un albastru atat de deschis sunt fascinante!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este Larisa, insula este foarte frumoasa iar plaja Navagio si imprejurimile ei sunt niste locuri foarte speciale!
      Pe mine apa m-a fascinat in mod deosebit prin culorile ei: am vazut nuante minunate de smarald, turqoise, albastru inchis si albastru ca de cerneala. Pe unde am mai fost, nu am vazut asa niste nuante minunate ale apei marii!

      Ștergere
  2. Vulpisoara, vulpisoara..... ce te plimbi ...... prin lumea mare..... cu papuci rosiori.... parca ai fi de sarbatori.......:))
    Vai saraci copilasi, nu tu umbrele, nu tu crema de protectie factor50.... au supravietuit?
    Fiecare va admira natura, apa albastra, epava,inaltimea stancilor si frumusetea plajei dar eu vreau sa stiu cine e domnul acela cu umbrela? ☺
    Foarte frumos si de data aceasta, multumim ca împarti cu noi "bucuria vacantei"
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Minnie,
      Copiii au supravietuit fara probleme pentru ca stiu ca n-au rabdare sa stea sub umbrela si le dau cu trei straturi de crema de protectie cu factor 50+ (formula speciala pentru copii), la fiecare 3 ore.
      Problema e cu misteriosul domn cu umbrela: soarele ii face foarte rau chiar si cu 7 straturi de crema. Si nu numai la piele! Asta e, profitam de situatie si ne dam mai interesanti cu umbrela peste tot! :-)
      Big hugs!

      Ștergere
  3. Aşa cum am spus şi la mine pe blog, rămân la aceiaşi părere: nici o fotografie din lume nu te poate pregăti pentru ceea ce vezi şi ce simţi atunci, acolo, în acel moment. Trebuie în neapărat să trăiţi pe propria piele această experienţă minunată.
    Eu mi-am "lua" acasă plaja, nu doar în fotografii, ci şi pe un mouse pad de unde şi acum îmi „zâmbeşte” panorama plajei Navagio.:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, experienta de la fata locului e cu totul altceva!

      De unde ti-ai luat mouse pad-ul? Puteai sa-ti faci unul cu o poza facuta de tine, la magazinele acelea unde inscriptioneaza tricouri, cani... Eu am personalizat un mouse pad cu o paza de-a mea.

      Ștergere
    2. De la un magazin din Zante:)) Nu am ştiut că pot să personalizez un mouse pad:))

      Ștergere
    3. Acum stii ;-) Poti face cadouri originale celor dragi, cu poze facute chiar de tine!
      Mouse pad-ul, eu l-am personalizat prin 2005, tot pentru un cadou.

      Ștergere
    4. Ce folos, e prea târziu:))
      Adevărul este că panoramele de la Navagio pe care eu le-am realizat, nu le au ei nici măcar pe vederi. "Crocodilul" ( aşa îmi place mie să-i spun stâncii de la Navagio, din cauza formei )în toate vederile este tăiat. Eu am reuşit în panoramele mele să-l imortalizez întreg, în toată splendoarea lui.
      Probabil că la magazinele foto, acolo unde personalizează căni, personalizează şi mouse paduri :)) Trebuie să întreb.

      Ștergere
    5. Am remarcat si eu ca tu ai prins "crocodilul" intreg! Ai facut poze doar din balcon sau ai fost si in punctul acela de la 3-400 m din dreapta?

      Daa, de genul acela de magazine vorbeam! Si nu cred ca e prea tarziu, sigur vor mai aparea ocazii cand vei avea nevoie de un cadou original!

      Ștergere
    6. Cel mai prost unghi de unde să fotografiezi plaja este din balcon. Cel care a plasat acolo acel balcon, a fost un mare cretin. Din balcon am tras vreo 5 cadre apoi am plecat pe marginea hăului pentru a-mi deschide uncghiul de fotografiere. Panoramele sunt realizate din acest punct:))

      Ștergere
    7. Si mie mi s-a parut mai bun locul de pe marginea prapastiei. De balcon, ce sa zic, probabil ca ala a fost cel mai bun loc in care a putut fi amplasat, date fiind, conditiile reliefului.

      Ștergere
    8. În turul insulei cu autocarul popasul la plaja Navagio este de 5 minute!Atât am stat şi eu.Balconul a fost amplasat acolo pentru că este aproape de parcarea din zonă. Oricum în 5 minute 50 de persoane câte sunt într-un autocar, nu au timp să admire plaja din balcon.

      Apropo de balcon. În mai, după spusele unui ghid, acest balcon s-a prăbuşit într-o noapte furtunoasă. Remarc că l-au amplasat la loc. În septembrie 2011 balconul se mişca destul de tare. Chiar mi-a dat emoţii:))

      Ștergere
    9. O minune ca n-a fost nimeni in balcon cand s-a prabusit! S-a intamplat noaptea, cand nu e nimeni pe acolo ...!

      Eu l-am perceput ca fiind destul de bine prins (mi-a fost un pic teama si mi-am pus problema cat de bine o fi el infipt acolo :-)). Probabil ca dupa furtuna aceea l-au prins bine.

      Ștergere
    10. Şi iar revin la părerea mea. Grecii sunt leneşi şi profită de avantajele pe care le-a creat natura. Ei nu au fost în stare să facă o balustradă cât ţine cărarea, ca să nu alunece turiştii. Balconul l-au reparat rapid ca să poată să facă acel opţional - turul insulei! De altfel un opţional pe care toată lumea îl face doar pentru a ajunge la această plajă.

      Ștergere
    11. Adevarul este ca, daca aveau nemtii un asemenea peisaj, faceau balustrada de jur-imprejurul insulei! :-)

      Si noi am observat ce spui tu, si, fara sa vrem, gandul ne-a dus la cum erau amenajate zonele turistice pe care le-am vazut noi prin Germania.

      Ștergere
    12. Exact!:))
      Şi în orice altă ţară. De ani de zile Grecia se bate cu Turcia la numărul de turişti. Sincer,grecii nu se compară cu turcii. Repet, sunt un popor de oameni leneşi. Dar au norocul ( vorba aia, la cioara chioară îi face D-zeu cuib )de a fi înzestraţi de natură cu insule frumoase, de care ei profită fară a depune un minim efort.:))

      Ștergere
  4. Cu certitudine, Navagio este una dintre priveliştele cele mai minunate de pe Glob! În altă ordine de idei, sper că aţi dat cu cremă şi eroicelor jucării expuse soarelui nemilos zakinthian :)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este, este, e frumoasa privelistea de acolo!

      Nu sunt jucariiiii! Sunt copiii! (Nu vi-i amintiti de la Neuschwanstein? :-))

      http://vulpitacalatoare.blogspot.ro/2012/04/germania-bavaria-castelul_06.html)

      Bineinteles ca pe ei i-am dat primii cu crema!

      Ștergere
  5. superbe imagini si un concediu cred pe masura! sa va fie de bine!
    pe mine una m-ai convins,la anul ZAkynthos va scrie pe biletul de concediu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, a fost un concediu reusit, multumim!

      Insula Zakynthos este o destinatie foarte frumoasa pentru vacantele de vara dar se pare ca nici celelalte insule ionice nu sunt mai prejos (Lefkada, Corfu).

      Ștergere
    2. Ooo, daaa, cum am uitat-o?!
      Era o enumerare exepmlificativa, nu exhaustiva! :-)

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: