duminică, 29 aprilie 2012

Wurzburg: Vechiul pod peste raul Main (Alte Mainbrucke)

Este cel mai cunoscut pod din Wurzburg si a fost construit in perioada 1473 – 1543 pe fundatia unui alt pod ce fusese construit in stil romanic in 1133.
Intrucat podul vechi (care se pare ca are origini mult mai vechi, prin secolul al VIII-lea) fusese distrus, era nevoie de unul mult mai solid (“altul mai trainic si mai frumosJ).


Cele 12 statui baroce din piatra au fost adaugate in 1730 si reprezinta sfinti si alte personalitati care si-au legat numele de cel al orasului.


Circulatia autovehiculelor este inchisa pe acest pod, fiind rezervat doar pietonilor si biciclistilor.
La ambele capete ale podului sunt cafenele dragute si cochete unde au cafea foarte buna dar si produse delicioase de patiserie (in una chiar am fost si ne-a placut).

De pe pod pot fi admirate privelisti foarte frumoase atat catre Fortareata Marienberg si spre podgoriile cu vita de vie cat si spre oras, spre Catedrala din Wurzburg (Domul Sfantul Kilian), Primarie etc.






 
Una dintre cele 12 statui de pe pod il infatiseaza pe Sfantul Kilian, cel mai important sfant local, insa eu nu i-am facut o poza. L

Mi s-a parut ca acest pod seamana cu Podul Carol (Charles) din Praga, ulterior am constatat ca si altii au aceeasi parere. Un lucru este cert: exista un sfant care are statuie pe ambele poduri. Este vorba despre Sfantul Johannes Nepomuk (acestuia i-am facut poza insa de la Praga am una nu foarte clara).



















4 comentarii:

  1. Foarte fain se vede partea de oras, de sus, de pe deal. Si podul este interesant. Imi plac podurile vechi, de piatra, construite in arcade. Si sculpturile, detaliile il impodobesc perfect!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut, este, intr-adevar, foarte placut sa te plimbi pe acest pod!

      Ștergere
  2. Sa te tot plimbi ... Si la patiserie ce-ai gustat ? Care-i specialitatea locului ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-as putea sa spun care este specialitatea locului, noi am baut cate o cafea cu mult lapte si am mancat niste pateuri cu crema de vanilie sau fructe, nu mai stiu exact, dar stiu ca ne-a placut ce am gustat acolo. Plus ca si atmosfera era foarte intima. :-)

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: