miercuri, 1 august 2012

Drumul din Bucuresti pana in insula greceasca Zakynthos

Despre vacanta in Zakynthos, am scris pe larg aici:

De asemenea, despre hotelul Gloria Maris unde am avut cazarea, am scris aici:

Pentru cine este curios sa vada cam cum arata drumul pana in insula Zakynthos, am aici cateva imagini pe care le-am facut in 14 si 15 iulie 2012, pe drumul nostru catre aceasta insula unde ne-am petrecut cateva zile foarte frumoase. 
Pe traseele calculate de Google map scire ca are 1238 de kilometri insa, cand am ajuns pe insula, indicatorul nostru de pe bord ne arata ca am parcurs aproape 1400 de kilometri. Anyway ...

Pe langa costul motorinei/benzinei, trebuie sa aveti in vedere si taxele de drum pana in Zakynthos, astfel:
- taxa pod Giurgiu-Ruse: la dus se plateste in Romania si costa 26,70 Ron iar la intoarcere se plateste in Bulgaria si costa doar 2 Euro (o fi podul mai scurt de la coada la cap decat de la cap la coada?!);
- taxa drum pentru Bulgaria (Vigneta): costa 10 Leva (cca 5 Euro) si e valabila 7 zile. Daca vacanta dureaza mai mult de 7 zile, va trebui sa luati una si la intoarcere. Ar fi bine sa cautati sa o cumparati din vama pentru ca pe drum fie nu se gaseste la benzinerii, fie nu se accepta Euro si trebuie sa alergati dupa Leva (eu am schimbat pe strada la un tanar amabil care stia un pic de engleza). In vama accepta si Euro;
- taxe de drum in Grecia: incepand de la Salonic incep portiunile de drum cu taxa. Drumurile sunt bune, in mare parte au regim de autostrada si, pe anumite portiuni, sunt chiar luminate pe timpul noptii. Pe traseu sunt 6 posturi pentru plata taxelor care percep urmatoarele sume: 2,40 Euro, 3 Euro, 2,60 Euro, 1,10 Euro, 3,10 Euro si 2,30 Euro. TOTAL: 14,5 Euro pentru un drum. La intoarcere, alti 14,5. 
- taxa pod Rion-Antirion: 13,20 Euro (la intoarcere, mai pregatiti 13,20);
- feribot Killini-Zakynthos pentru 2 adulti si un autoturism: 52,10 Euro la dus si tot atat la intors.
Asadar, inca aproape 175 de Euro pe care trebuie sa-i aveti in vedere ca si cost pentru drumul pana in Zakynthos (dus-intors).

Am inteles ca exista posibilitatea cumpararii biletelor pentru feribot dus-intors, caz in care costul este mai mic. Nu stiu daca exista o perioada limita in care trebuie sa se faca intoarcerea, trebuie intrebat in legatura cu conditiile biletului dus-intors. Noi nu am stiut de aceasta posibilitate.
Firma de feriboturi care asigura legatura cu insula Zakynthos si Kefalonia se numeste Ionian Ferries. Pnetru orar, preturi si rute, site-ul firmei este aici: http://www.ionianferries.gr/main.asp


Traseul cuprinde urmatoarele orase mai importante: 
Bucuresti, 
Ruse, 
Sofia, 
Serres, 
Salonic, 
Katerini, 
Larisa, 
Lamia, 
Amfisa,
 Itea, 
Antirion, Rion (cu trecere peste podul inaugurat in 2004), 
Patra, 
Killini (portul de unde se ia feribotul),
Zakynthos (Zante), capitala insulei.




Pozele sunt asezate in ordinea in care le-am facut. Din Bulgaria am inceput sa fac poze, din Romania nu am.
Ultima parte a drumului este cea mai spectaculoasa: aproape 300 de km de serpentine prin munti, cu privelisti minuntate cu muntele si marea la un loc. Din pacate, la dus, am parcurs aceasta portiune pe timp de noapte si nu am facut poze.

Imaginile sunt surprinse din masina, din mers, asa ca, sper sa aveti ingaduinta pentru calitate lor. 

Prin Bulgaria:

Imagini pitoresti din Bulgaria, spre Sofia:
Fata de 2010 cand am mai trecut pe acest drum, Bulgaria mi s-a parut mai frumoasa, mai ingrijita. Sau, poate m-am mai obisnuit eu cu peisajul ...


Copiii, gramada la geam:  :-)

















Sofia:

Cei 10 Leva pe care i-am obtinut cu greu in Sofia pentru a lua vigneta de Bulgaria:






































Gata, trecem in Grecia!
Punctul de trecere a fronmtierei dintre Bulgaria si Grecia:










Salonicul. Am intrat in oras din cauza unei balbe a GPS-ului:






















In zorii zilei, dupa ce am opri un pic pentru odihna, ne-am continuat drumul. Incepe sa se arate podul Rion-Antirion:







Am incercat din greu sa obtin si eu o imagine mai buna cu podul Rion-Antirion, insa doar atat am reusit:


Maslini pe marginea drumului:






Intram pe pod:
























Leandri imensi pe marginea drumului:




Eucalipti:

Am ajuns in orasul-port Killini. De aici luam feribotul pana in Zakynthos. Despre aceasta parte a calatoriei o sa scriu in materialul urmator:




"Steua Ioniana", cel mai mare feribot cu care am calatoril pana acum, ne-a dus pe insula Zakynthos, in orasul-port cu acelasi nume, capitala insulei:


39 de comentarii:

  1. Interesant podul. Multumesc de postare! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, e considerat o mare realizare inginereasca! E construit pe o distanta foarte mare si mai e si intr-o zona cu grad seismic ridicat.
      Numai bine si tie, Robert!

      Ștergere
  2. Vai Vulpita ce frumos, ai impresia ca esti în masina si vezi drumul... Iar copilasii tai, tare cumintei si pufosi. Multumesc ca împarti cu noi vacanta ta.
    O zi buna & hugs to you!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa m-am gandit si eu, cei interesati de cum e drumul pana acolo sa-si poata face o parere!
      Copiii nostri?! Cei mai cuminti si frumosi copii din lume! :-)
      O zi frumoasa si tie, draga Minnie!

      Ștergere
  3. Astept cu interes continuarea! Grecia ma tenteaza si cred ca la vara urmeaza, ori Thassos, ori Zakinthos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un articol mai amplu despre vacanta din Zakynthos am scirs deja aici:

      http://vulpitacalatoare.blogspot.ro/2012/07/zakynthos.html

      ;-)

      Ștergere
  4. vreau si euuuu acolooo...:(((

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte util postul tau! Multumesc!
    Taxele in Grecia sunt calculate dus-intors? sau trebuie sa le dublez pe toate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E posibil sa nu fi folosit eu cea mai buna exprimare. O sa incerc sa reformulez sau sa fac anumite precizari ca sa nu mai fie loc de neclaritati.
      Taxele de drum si cea de pod din Grecia sunt doar pentru o singura trecere, la intoarcere, alti bani, alta distractie! :-)
      Suma totala, insa, (cea de 175 de Euro) include toate taxele, dus-intors.

      In alta ordine de idei, ma bucur ca gasesti util acest post, sper sa-ti foloseasca si te astept cu impresii!
      Numa' bine!

      Ștergere
  6. Cat a durat calatoria pana in Zakynthos? Site-urile dau o durata de aproximativ 19 ore. Merci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca 19 ore de la Bucuresti pana in Zakynthos, este cazul ideal. Daca conduci singur, mai adauga 1-2 ore, sau chiar mai mult, si pentru odihna. Sa nu te grabesti, drumul este lung iar ultima parte este destul de dificil de parcurs din cauza serpentinelor. E bine sa fii odihnit, daca simti nevoia, poti chiar sa-l faci in doua zile si sa conduci numai ziua ca sa te poti bucura de frumusetea peisajelor.

      Ștergere
  7. Foarte utile informatiile tale, o sa ne fie de folos la vara pentru ca intentionam sa mergem si noi in Zakynthos cu masina.
    Multumim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai gasit informatii folositoare pe blogul meu! Sunt sigura ca o sa aveti o vacanta minunata in Zakynthos, n-are cum sa fie altfel!
      Multumesc ca "ma vizitezi" si ca mi-ai dat ocazia sa descopar si eu blogul tau care imi place foarte mult. O sa fiu "pe faza" cand vei posta impresiile din Zakynthos.
      Toate cele bune, draga Oana!

      Ștergere
  8. multumim pentru informatii :)foarte foarte utile , urmeaza sa plec si eu acum la sfarsitul lui mai sper sa merite excursia am mai fost si in halkidiki si mi a placut foarte mult :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai gasit informatii folositoare pe blogul meu!
      Toate cele bune si te mai astept pe aici!

      Ștergere
  9. foarte frumoasa prezentarea ta! bravo pentru acest blog despre insula zakyntos !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt bucuroasa ca ti-a placut postarea mea!
      Blogul, insa, nu este dedicat doar insulei Zakynthos, am scris despre multe alte destinatii frumoase de calatorie. Mi-ar placea sa le descoperi!
      Toate cele bune!

      Ștergere
  10. Abia asteptam sa plecam in Zakynthos luna viitoare. Multumesc de impresii si deasemenea de fotografii. Doresc sa-mi spui te rog,draga Vulpita, costul combustibilului pentru aceasta calatorie cam cat a fost, cred ca este important acest aspect pentru calcularea unui buget, fie el si de vacanta. Multumesc! Calatorii cat mai multe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca apreciezi materialul postat de mine, multumesc!

      Imi pare rau ca nu am putut sa-ti raspund inainte de plecare ta pe insula.
      Oricum, despre costul combustibilului nu prea stiu ce sa-ti spun, depinde daca masina consuma benzina sau motorina si ce consum are la 100 de km.
      Daca stii consumul masinii tale precum si faptul ca pana pe insula sunt aproximativ 1400 de km, poate poti sa-ti faci singur o estimare.
      Dar, probabil ca acum deja lucrurile s-au lamurit :-)
      Toate cele bune si, daca ai fotografii din vacanta in Zakynthos, poate le postezi undeva in spatiul virtual sa le putem vedea si noi!

      Ștergere
  11. Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut postarea, te mai astept si pe alte pagini ale blogului!

      Ștergere
  12. sper sa fie adevarat ce povestesti si imaginile, pe 14 07.2013, plecam acolo! mersi de avanpremiera.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ca te indoiesti de ceea ce am povestit, as putea sa inteleg, da' si de imagini?! Sau ai vrut sa spui ca imaginile sunt prea frumoase ca sa fie adevarate?
    Vacanta placuta in Zakynthos, te astept sa confirmi sau sa infirmi cele scrise de mine!

    RăspundețiȘtergere
  14. Salut, foarte interesant, multumim.Eu sunt din CRAIOVA si traseul meu va fi diferit, voi merge putin prin BULGARIA apoi prin SERBIA si MACEDONIA, as dori sa te intreb de ce ai ales, dupa ce ai ajuns la SALONIC, varianta de drum pe partea de est a GRECIEI, mie pe simularea facuta pe DISTANTE.RO mi-a configurat alt traseu pe partea de vest? Este mai bine pe acolo pe unde ai mers tu sau pur si simplu asa a vrut GPS-ul? Multumesc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cunosc cealalta varianta de traseu dar, din cate spui, prin partea de vest, drumul s-ar putea sa iasa in alt punct de unde sa treceti cu feribotul pe insula. Verificati daca nu cumva distanta pe care o veti avea de parcurs cu feribotul va fi mai mare iar calatoria mai scumpa.
      Pe traseul parcurs de noi au fost in mare parte autostrazi mentinute in buna stare, unele luminate pe timp de noapte. Acest traseu este, de altfel, cel pe care il fac si autocarele de la firmele de turism (cel putin cele din Bucuresti si Sibiu, din cate stiu eu). Ma gandesc ca stiu ei ceva ...
      Daca il vei alege pe celalalt, sa-mi spui si mie, te rog, cum a fost, sunt curioasa!
      Drum bun si vacanta placuta!

      Ștergere
    2. ai grija unde iti faci RCA-ul, e posibil sa nu ai asigurare ptr Serbia

      Ștergere
    3. Buna remarca cu RCA-ul! Poate informatia va folosi cititorilor care vor merge in viitor pe acest traseu ca pentru anonimul care a pus intrebarea de mai sus cred ca e un pic tardiv de tarziu! :-)

      Ștergere
  15. Super explicatie...Drum bun tuturor si vacantza frumoasa


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa inteleg ca ti-a fost de folos? Nu am decat sa ma bucur. Toate cele bune si vacante frumoase si tie!

      Ștergere
  16. Foarte frumoase fotografiile (tininda cont ca au foat facute in miscare). De curiozitate, ai facut un total al cheltuielilor dus-intors cu tot cu benzina si taxe

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga ion aurel,
      Bine ai venit pe blogul meu!
      Ma bucur ca ti-au placut fotografiile facute de mine pe drumul catre insula Zakynthos! De curiozitate, tu ai citit articolul asta sau te-ai uitat doar la poze?
      Numa' bine si te mai astept! ;-)

      Ștergere
  17. Ma bucur ca blogul meu ti-a starnit interesul si te astept oricand sa descoperi ce se ascunde in paginile lui!
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  18. Ce pofta mi s-a facut de o calatorie undeva, oriunde! N-am fost niciodata in Grecia, dar acum chiar o voi avea in vedere. Fotografiile sunt superbe, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie imi spui! Eu sunt gata de plecare in orice moment! :-) Grecia este o destinatie cu care nu dai gres niciodata, o sa-ti placa!
      Toate cele bune, daniela si multumesc pentru aprecieri!

      Ștergere
  19. Bine Vulpito, sar'na de informatii. Intrebare: am vazut ca ai luat-o prin Lamia, nu era mai bine prin Ioannina? Ai avut vreun motiv anume?

    RăspundețiȘtergere
  20. Astazi plecam si noi in Grecia Paralia Katerinis ma bucur ca am gasit aceasta postare cu traseul mai sunt si oameni cu suflet minunat sa auzim de bine

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: