sâmbătă, 9 iunie 2012

Insula Thassos: Lacul si cascada de langa satul Maries (Thassos Island: The Lake and the Waterfall near the Village of Maries)



In Thassos e frumos ca peisajul plajelor si golfurilor minunate poate fi schimbat foarte usor cu unul cu poteci pitoresti de munte si chiar cu cel al unui lac si al unei cascade.
Insula are o forma aproape rotunda iar altitudinea creste spre centru, muntele fiind mai prezent in zona de NE. Principalul varf muntos de pe insula este varful Ipsarion (1204 m).

La distanta de aproximativ 2 - 3 km de satul Maries (situat in partea central-vestica a insulei), se afla un lac artificial si o cascada, ambele, foarte frumoase.
Satul Maries (aproximativ 700 de locuitori) este unul dintre cele mai vechi sate de pe insula (intemeiat prin evul mediu, in perioada bizantina). Este situat pe un frumos defileu, la aproximatic 200 m altitudine.


Thassos Map
*     *
*
Pentru a ajunge in satul Maries, se urmeaza drumul ce inconjoara insula, pana in localitatea Scala Marion (Scala Maries) de unde se merge cam 12 km pe drumul care trece pe sub pod, spre partea de NE a insulei (se poate vedea si in harta de mai sus).
O parte din drum este asfaltata insa, de la un punct, se merge pe un drum cam accidentat, sinuos si pe alocuri marginit de prapastii, insa deosebit de pitoresc.

Livezile de maslini sunt la tot pasul. De altfel, in Thassos cultivarea maslinilor este o indeletnicire traditionala, exista cel putin o fabrica de ulei. Uleiul de Thassos este foarte apreciat chiar de greci si, daca-l iei de pe insula, are si un pret bun. Eu am avut mult timp din proviziile de ulei de masline adus din Thassos.
In supermarketul de unde l-am cumaparat, chiar o grecoaica ce-si uitase acasa ochelarii, m-a rugat sa o ajut sa aleaga doar ulei produs in Thassos

Despre originea numelui satului Maries, exista mai multe legende. Una dintre ele spune ca, la un moment dat, aproape toate femeile din sat se numeau Maries (Maria). Alta legenda spune ca, dupa ce satul a fost distrus de pirati, au fost salvate doar doua femei, ambele purtand numele Maries (Maria).
Din satul Maries mai sunt 2 - 3 km pana la lacul artificaial si la cascada. Acestea reprezinta o mare atractie pentru turistii care vor sa faca si altceva decat plaja pe insula. Oricum, prezenta unui astfel de lac si chiar a unei cascade pe o insula cum este Thassos, este destul de surprinzatoare, recunosc ca nici eu nu ma asteptam sa vad asa ceva acolo.
Am citit ca ar fi chiar doua cascade pe insula, eu nu am vazut-o decat pe cea de langa satul Maries, cea care apare in imaginile de mai jos.

De la lacul Maries, se poate continua, pe jos desigur, traseul catre cel mai inalt varf muntos din Thassos, varful Ipsarion. Pana la lac se poate merge cu masina insa, pe ultima parte a drumului, cu mare atentie, deoarece drumul este destul de ingust si, in anumite zone, marginit de prapastii.
Drumul spre satul Maries:











Satul Maries:
Continuam sa mergem spre lac si cascada, pe drumul ingust si neasfaltat:

In stanga ... prapastie:

Am ajuns la lac:





?????:









Lacul are si pesti:




De la lac si pana la cascada mai sunt cam 200 - 300 de metri:
Se pare ca apa din lac se scurge, cumva, spre cascada:
Spre cascada:

Cascada Maries:









8 comentarii:

  1. Ca la noi. O zi cat mai buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Peiaje de munte cred ca noi avem chiar si mai frumoase, in Thassos pareau cu atat mai spectaculoase cu cat erau foarte aproape pe mare!
      O zi frumoasa si tie, Robert!

      Ștergere
  2. Ti-am mai zis sa apari mai des in poze sau nu :)?

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumoase imaginile toate si legenda despre satul Maries.
    E foarte interesanta chestia asta, ca pe toate femeile din sat sa le cheme Maria. Imi vin acum in mine o multime de intrebari vis-a-vis de acesta situatie. :)
    Iti multumesc mult, Vulpita pentru ca impartasesti cu noi amintirile tale frumoase din vacantele tale.
    O seara minunata iti doresc, cu mult drag! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-au placut imaginile!
      Despre cele doua legende, ... ce sa zic, o fi si ceva adevar in ele! Grecii sunt destul de religiosi si o venereaza in mod special pe Sfanta Fecioara, poate, de aici, atatea femei numite Maria.
      Principalul motiv pentru care am creat acest blog este acela de a impartasi impresiile mele de calatorie. Ideea mi-a venit atunci cand, cautand informatii pe internet pentru viitoarele mele vacante, fie nu am gasit, fie am gasit tocmai datorita unor oameni care si-au impartasit impresiile pe internet.
      Toate cele bune si tie, draga Stefania!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Phii, ce ma bucur! :-))
      Mi-ai amintit de vacanta in Thassos care a fost foarte frumoasa!

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: