marți, 12 iunie 2012

Apus de soare in Insula Thassos


Thassos este cea mai nordica insula a Greciei. Din Romania (mai exact din Bucuresti) se poate ajunge aici in aproximativ 10-12 ore, in functie de popasuri.

Insula se afla la doar  8 km de partea continentala a Greciei. De pe partea contintntala se poate ajunge cu feribotul prin doua puncte: Kavala - Prinos si Keramoti - Limenas (sau Thassos Town), capitala insulei.

Nu este o insula de dimensiuni foarte mari, circumferinta ei este de doar 98 de km.  De la est la vest are 22 de km si de la nord la sud are 26 de km.

De jur imprejurul insulei, urmand conturul  tarmului marii, exista o sosea destul de buna care ofera peisaje incantatoare.

Am petrecut cateva zile in Thassos in vara lui 2010.
Intrucat nu am reusit sa ma trezesc in nicio dimineata sa fotografiez rasaritul soarelui pe malul Marii Egee (desi mi-ar fi placut faaarte mult ), am facut cateva poze apusului de soare care, practic, mi s-a oferit pe tava in timp ce mergeam cu masina pe soseaua principala. Si am mai prins cateva instantanee si prin alte locatii. 














































17 comentarii:

  1. Imi plac mult pozele, ma relaxeaza. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie în neapărat să înveţi să foloseşti aparatul foto mai bine. Ai avut ocazia de a surprinde în imagini cele mai frumoase momente ale zilei, şi e păcat să nu profiţi de asta la maxim.Aşa-i că nu te "joci" cu setările aparatului?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, numai pe automat fac poze. Am cautat in mod special un aparat cu performante mai bune la setari automate, tocmai pentru ca nu prea ma pricep la reglaje. Si nici nu prea am rabdare sa stau sa fac setari inainte de fiecare poza..., multe le mai fac si din mersul masinii ...
      Da' parca mi-ar placea, totusi, sa pot face poze si mai bune ... :-)

      Ștergere
    2. Spune-mi te rog ce aparat ai?
      Uite aici câteva fotografii cu răsăritul de soare! http://corasb.blogspot.ro/2011/01/rasarit-de-soare-in-olympic-beach_14.html

      Ștergere
    3. Eeeei, superbe imaginile, le-am mai vazut!
      Aparatul meu este Canon IXUS 960 IS.

      RăspundeţiŞtergere

      Ștergere
    4. Lucrurile stau cât se poate de simplu. Vrei poze de calitate, atunci trebuie să depui puţin efort şi să te foloseşti de setaje. Pentru început eu îţi recomand să foloseşti modul de fotografiere pe care îl doreşti. În cazul de faţă setează aparatul pe modul Sunset şi ai să vezi că rezultatele sunt altele. Dacă utilizezi modul Sunset ai să remarci că fotografia păstrează profunzimea tonalităţii culorilor de la apus şi de la răsărit.

      În ceea ce priveşte programele de editare gen Photoshop, ACD See şi altele; e adevărat te ajută să îmbunătăţeşti o poză, dar niciodată nu transformă o poză proastă într-o fotografie bună. O imagine neclară trecută prin orice program, tot neclară rămâne!
      E bine să foloseşti astfel de programe, dar mai bine este să foloseşti corect aparatul pe care îl ai.

      Acum nu vreau să crezi că sunt un mare fotograf care vine să-ţi dea lecţii. Nici vorbă. Vreau doar să-ţi îmbunătăţeşti calitatea imaginilor. Pentru că am văzut la tine foarte multe imagini care sunt bântuite de un zgomot de imagine mare, ceea ce nu este normal. Totuşi, ai un aparat compact care dispune de un senzor de 12,1 megapixeli , care îţi permite să realizezi imagini excepţionale. Sau să elimini secţiuni ale fotografiilor fără a se pierde din acurateţea detaliilor.

      Ștergere
    5. N-am cum sa nu-ti dau dreptate! Stiu ca e pacat sa nu exploatez mai mult caracteristicile aparatului foto. Cu setarea "sunset" pare chiar foarte simplu. Merci, Cora!

      Ștergere
  3. Exceptionale imaginile, Vulpita draga. Pur si simplu ma incanta si ma relaxeaza totodata postarea ta si iti multumesc mult ca impartasesti cu noi atata frumusete!
    Iti doresc o seara minunata! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-au plcut imaginile! O seara cat ma buna si tie, draga Stefania!

      Ștergere
  4. Si eu ador rasariturile si apusurile! Foarte faine pozele.

    Si referitor la ce spune Cora...daca nu ai rabdare te joci prea mult cu setarile de la aparatul foto ( si eu fac de cele mai multe ori poze pe auto) incearca atunci programele de editare foto ca Photoshop de exemplu. Eu asa procedez de multe ori. Nu mult cat sa stric poza, sau sa o fac sa para artificiala cum am vazut la alte persoane, ci un pic cat sa o imbunatateasca la luminozitate, contranst etc. Efectul este cam acelasi. Mie mi s-a parut mai usor photoshopul decat umblatul la setari :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-au placut pozele!
      Cu Photoshop-ul e o idee buna, o sa incerc si eu! Merci Larisa! :-)

      Ștergere
  5. relaxante,frumoase fotografiile tale...
    mi-au placut mult mai ales ca am zarit si cateva felinare :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bucur ca ti-au placut imaginile! Nu se putea fara felinare, se pare ca sunt specialitatea mea, nu? :-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Superbe locuri si imagini!
    Seara placuta Vulpita!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma bucur ca ti-au placut! Toate cele bune si tie, draga Melly!

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: