joi, 7 iunie 2012

Insula Thassos: Orasul Limenaria (Thassos Island: Limenaria Town)

Limenaria este al doilea oras de pe insula Thassos, ca marime si importanta, primul fiind Limenas, capitala insulei (cel care se mai numeste si Thassos Town si se afla in NE-ul insulei).
Fata de Limenas, Limenaria ar insemna "orasul mai mic".


Monumentul dedicat pacii: "Waiting Peace", lucrarea sculptorului Costas Lovoulos:

Se afla in partea de SE a insulei, destul de aproape de localitatea Potos unde aveam noi cazarea. 
Despre plaja din Limenaria nu stiu ce sa spun, nu am facut plaja acolo, am fost, doar, la plimbare. 

Oraselul este foarte dragut, tipic grecesc, cu stradute inguste, cu magazine si tarabe de suvenire, cu multe taverne si restaurante, multe dintre ele, avand terase foarte aproape de malul marii.

Un loc foarte palcut pentru promenada in Limenaria, este zona portului.
In aproppiere, pe o colina in partea de Est a orasului, exista o cladire care atrage obiectivele aparatelor de fotografiat. Cladirea este "Palataki", cum ii spun grecii, fostul sediu de birouri al firmei germane de minerit "Spiedel", cea care a exploatat pentru prima data minereurile feroase din zona, in perioada 1905 - 1912.
Mai jos de aceasta cladire se afla o mina veche ce poate fi vizitata.
Mineritul in zona a fost reluat in perioada 1925 - 1930 de compania "Vielle Montagne".

Thassos Map
La plimbare prin Limenaria:

Terase in Limenaria:





Limenaria: Vedere spre port:




Limenaria: "Palataki":





Portul din Limenaria:


Brate de caracatita:




Pestisori langa vapoarele din port:

... si multi, multi, pui de arici de mare:






"Waiting Peace":



Apus de soare in Limenaria:
Produse de artizanat:





Luminile orasului Limenaria oglindindu-se in apa marii:

6 comentarii:

  1. Frumoase locuri ... mult bun gust in aranjarea teraselor ... acolo totul e invaluit in simplitate.
    Ma bucur ca ai fost acolo si te-ai putut bucura de aceste frumuseti.
    Sa ai o zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-au placut terasele din Grecia, de pe malul marii!
      Multumesc, Melly, o zi placuta si tie!

      Ștergere
  2. Ce dragute papuselele acelea! Aricii de mare erau asa de numerosi si în zona plajelor? Gratie tie am ajuns sa ma familiarizez cu locurile din Thassos si sa ma conving ca este frumos acolo...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erau dragute papuselele, purtau costume populare grecesti. N-am intrat acolo dar cred ca era un atelier de suvenire "hand made", cu vanzare.
      In zona plajelor nu erau asa de multi arici, am vazut 1-2 in zonele cu stanci si pietre. Oricum, e bine sa te feresti de ei, am inteles ca intepatura lor e destul de dureroasa. Acolo, in port, era, probabil, o familie care tocmai se inmultise, nu stiu, zic si eu. Cei maturi sunt mai mari, cam cat un kiwi, sa zic.
      Pe unele plaje din Grecia (mai ales pe cele mai izolate, mai salbatice) se recomanda sa intri in apa cu niste papucei speciali (se gasesc la tarabele de pe langa plaje), atat din cauza pietrelor colturoase cat si din cauza aricilor.
      Ma bucur ca te ajut sa-ti faci o impresie despre Thassos. Mai am de postat cateva materiale de acolo. :-)
      Numai bine!

      Ștergere
  3. foaie verde de-avrămeasă
    adineauri am luat... plasă! :)

    bună dimineața! mi-am dorit enorm să fur poza cu peștișorii, noaptea! e colosală! și... am reușit, fără print-screen! :)
    mulțumesc!
    motanii sunt din zahăr? că i-aș înghiți!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca n-ai citit raspunsul la comment-ul de la ROM, d'aia ti-ai luat plasa! :-)
      Tu nu stii daca sunt din zahar iar eu nu stiu cum stii tu ca sunt motani! :-))

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: