joi, 31 mai 2012

Bad Wiessee, o statiune frumoasa la 50 - 60 km de Munchen

... Si referitoare la Bad Wiessee, statiunea de la 60 de km de Munchen:
*     *
Am ajuns in Bad Wiessee printr-un concurs fericit (in cele din urma) de imprejurari.
Intrucat in Munchen nu mai era de gasit nicio camera de rezervat in perioada Oktoberfest, ni s-a recomandat pentru cazare aceasta statiune situata cam la 50-60 Km SV de Munchen.
Nu stiam despre ce este vorba, insa, intrucat ne doream foarte mult sa ajungem la Munchen in perioada Oktoberfest, am acceptat aceasta locatie.
Obiectivul nostrum era Munchenul. Ne gandeam ca o sa plecam dimineata la Munchen si o sa ne intoarcem seara si nu o sa fie nicio problema daca localitatea Bad Wiessee nu e cine stie ce, cata vreme tot nu aveam de gand sa stam pe acolo (ni se spusese ca este o zona rurala).
Realitatea, insa, ne-a surprins in mod foarte placut. De cum am ajuns in Bad Wiessee, am fost realmente cuceriti de farmecul locurilor.
Bad Wiessee este o statiune de spa (exista acolo si izvoare cu sulf si iod folosite in scopuri terapeutice) situata pe malul unui lac superb (Tegernsee), la Nord de Alpi.
Numele statiunii (Bad Wiessee) ar insemna "Statiunea din partea de vest a lacului", de la cuvintele germane "Bad", insemnand "bai", "spa" si Wiessee (Westen See) care ar insemna "partea de vest a lacului".

Pasunile cu iarba de un verde minunat, pe care se rasfata vacutele, iti incanta si ele ochiul la tot pasul. Ca sa nu mai zic de casele cu arhitectura specifica, desprinse, parca, din povestea cu Alba ca Zapada.
In cele din urma ne-a parut rau ca nu am putut sa petrecem mai mult timp in aceasta statiune si sa ne bucuram mai mult de tot ce are ea de oferit. Cel mai frumos e sa petreci o vacanta intreaga numai in aceasta statiune.

Hoteluri nu am vazut. Cazarea se face in pensiuni turistice absolut superbe, detinute de localnici care au deja traditie in asta de cateva generatii (asa era si cazul pensiunii in care am stat noi si despre care o sa povestesc in postarile urmatoare).
Majoritatea pensiunilor sunt dotate cu sauna si pot oferi servicii de masaj, cosmetica, iar unele dintre ele au chiar si piscine acoperite si incalzite.
In statiune exista si un aqua land cu piscine de diferite marimi, cu tobogane si cu o parte din plaja chiar pe malul lacului . Dar cine a mai avut timp si pentru aqua land…

Posibilitati de petrecere a timpului liber sunt foarte multe. Statiunea este foarte potrivita mai ales pentru cei care vor sa se relaxeze dupa o perioada de munca. Localitatea este un fel de parc mai mare, invaluit de o atmosfera linistita in vecinatatea Alpilor.
In parcul de langa lac am vazut expuse niste lucrari si, din cate am putut sa-mi dau seama, pareau a fi lucrarile castigatoare la un concurs scolar. Nu prea am inteles eu prea bine ce reprezentau, insa se incadrau foarte bine in peisaj.

Una dintre lucrari era un balaur facut din nuiele, alta  reprezenta niste fluturi insirati pe sarma iar alta era un fel de casuta pentru pasarele cioplita in trunchiul unui copac.
Fiecare avea o placuta pe care era trecut numele copiilor si clasa din care faceau parte precum si indrumatorul lor artistic (din cate am putut sa-mi dau seama).

M-a impresionat preocuparea deosebita pentru incurajarea dezvoltarii laturii atistice a copiilor.

De jur imprejurul lacului exista o alee pentru plimbari si piste pentru biciclete si, de asemenea, o ruta de autobus care inconjoara lacul. Turistilor li se dau de la pensiunea unde sunt cazati, carduri cu care pot calatori gratuit cu acest autobus.
De asemenea, pe lac se pot face plimbari cu vaporasul (merita din plin, peisajul este absolute superb).
In statiune se poate face cam orice fel de sport, de la zborul cu parapanta, mersul cu bicicleta, inot, golf, pana la concursuri cu barcute cu panze.

Nu pot sa nu spun si faptul ca statiunea este impecabil de curata, sunt o multime de flori multicolore peste tot, fie in zonele publice, fie in curtile si la balcoanele caselor localnicilor.

Si bisericile din statiune sunt foarte frumoase si merita sa fie vizitate. Am vazut una catolica (Maria Himmelfahrt Kirche) si una protestanta (Evangelische Kirche). Mie mi-a placut mai mult cea catolica.

Fiind in Bavaria, nu putea sa lipseasca un showroom cu autoturisme BMW. Magazinul de aici are o forma foarte moderna, cu fatade din otel si sticla.

"Stalp de mai":

Un restaurant:

O Pizzerie:

1. Multumesc pentru poze, m-au convins- acolo ma mut:)

2. Superbe case, superbe fotografii! Asta imi place cel mai mult la nemti, casele! Mai putin arhitectura bisericilor sau a altor cladiri mari, dar casele lor au un asa stil cochet, sunt si foarte bine intretinute, florile din jardiniere m-au incantat intotdeauna la ei si la austrieci!

3. Minunate imprejurimi si casutele sunt atat de pitoresti! Acesta e sufletul nemtesc, dragoste pentru frumos si dorinta de a fi cel mai bun.
    Felicitari pentru fotografii si ma bucur ca ai avut asa o minunata ocazie sa vezi aceste locuri!

Nu prea ii aveam la inima pe nemti dar o intamplare legata de Frederick Chopin mi-a schimbat parerea despre ei!
    Inainte de a muri F.C. a cerut ca inima lui sa fie dusa in Polonia natala. Dupa moartea sa surorile sale i-au implinit dorinta si au depus-o in una din coloanele bisericii Sf. Cruce din Varsovia.
    In timpul razboiului, cand Varsovia a fost aproape rasa de pe pamant de bombardamentele germane, un general SS, stiind ca este acolo, a mers si a scos urna de cristal cu inima lui Chopin si a pastrat-o pana la sfarsitul razboiului, iar apoi a inapoiat-o statului polonez. Urna de cristal se gaseste si azi in biserica Sf. Cruce din Varsovia datorita acestui general inimos, vrajit de frumusetea muzicii lui Chopin.

Sa ai o zi frumoasa!

1. Ma bucur ca ti-au placut imaginile!
      Frumoasa povestea inimii lui Chopin, nu o stiam. Multumesc Melly!

Condica de sugestii si reclamatii: