joi, 19 aprilie 2012

Rothenburg ob der Tauber, un oras ca din povesti


Despre Rothenburg ob der Tauber am mai scris aici:


Orasul este situat in regiunea germana Franconia, in landul Bavaria, pe un platou cu vedere spre raul Tauber. Reprezinta un punct important pe traseu turistic denumit „Drumul Romantic“ (Romantic Road / Romantische Strasse) din Germania.


In traducere, numele lui inseamna „Fortareata rosie de peste raul Tauber“. Culoarea rosie din denumire provine de la acoperisurile caselor acoperite cu tigla, ce dau orasului vazut de sus culoarea dominanta de rosu.



Este unul dintre cele mai bine conservate orase medievale din Germania. Zidul masiv de aparare este aproape integru.
Bavarezii au fost constienti de mostenirea istorica si culturala pe care le-au lasat-o stramosii lor si, inca din 1898 au fondat societatea "Vechiul Rothenburg" care avea ca scop conservarea istoriei locale si mentinerea aspectului original al orasului.

Cam asta este harta orasului, tipic medieval. Am gasit-o intr-un ghid turistic cumparat din oras. Cladirea mai mare din centru este Biserica Sfantul Iacob:



Ghidul orasului:





Sunt foarte multe atractii turistice in acest oras. In primul rand, orasul, cu arhitectura sa medievala si renascentista, cu fortificatiile medievale foarte bine pastrate, este, el insusi, un muzeu in aer liber.

Pot fi admirate numeroase turnuri inalte de aparare, porti de intrare in oras, protejate de bastioane masive, arcade medievale, locuinte vechi de sute de ani, biserici, alei romantice, piatete pitoresti, fantani, terase, restaurante, magazine.

Turnul "Siebers":



Turnul Markus:


Dincolo de zidul inconjurator al orasului, circulatia autoturismelor era interzisa ca masura de protectie impotriva degradarii cetatii. Am vazut doar cateva masini ale rezidentilor si cateva pentru aprovizionare (printre ele, si un Logan J).



In scurta noastra sedere in acest oras ne-am plimbat pe stradutele cu aer medieval, am admirat multe dintre obiectivele turistice ale orasului insa de vizitat nu am avut timp decat pentru “Magazinul Craciunului” – Kathe Wohlfahrt's Christmas Shop – un loc in care e Craciun in fiecare zi (mi-am dorit sa-l vizitez din primul moment in care am auzit ca exista asa ceva; alaturi se afla Muzeul Craciunului German insa nici pe acesta nu am apucat sa-l vizitam). 
Despre Magazinul Craciunului, care este intr-adevar un loc special, o sa scriu separat.



 De asemenea, am urcat in Turnul Primariei ca sa putem scruta cu privirea orasul intreg (despre privelistea din Turnul Primariei am scris AICI)



In Piata Centrala a orasului se afla Primaria, Fantana Sfantul George si Birtul Sfetnicilor (consilierilor). Aici se desfasoara, in luna decembrie, Targul de Craciun unde se vand produse specifice, confectionate in mod traditional din lemn, sticla etc. (am inteles ca din cauza popularitatii deosebite a acestui targ, preturile sunt cam mari).

Piata Centrala a orasului (in stanga Primaria, in fata Birtul Sfetnicilor):


Primaria:


Birtul Sfetnicilor:


Fantana Sfantul George:



Cladirea Birtului Sfetnicilor, aflata in imediata vecinatate a Primariei are un ceas foarte frumos, numit Meistertrunk, ce este incadrat de 2 ferestre unde, la orele 11,12,13 si 14, defileaza niste figurine care amintesc de un eveniment marcant al orasului.
Se spune ca, in 1631, primarul protestant al orasului, a baut 3,25 l de vin, fara sa puna pocalul jos. In felul acesta, el a reusit sa salveze de la moarte 4 sfetnici precum si orasul de la pradare si distrugeri cauzate de combatantii catolici.
Cele doua ferestre ce incadreaza ceasul, se deschid la orele mentionate mai sus si lasa sa se deruleze in fata privitorilor tocmai aceasta scena legendara.



Un obiectiv turistic foarte important al acestui micut oras este Biserica Sfantul Iacob, cea mai mare biserica din oras, cunoscuta pentru altarul sau sculpatat in lemn de celebrul sculptor german din Wurzburg, Tilman Riemenschneider.

Biserica Sfantul Iacob vazuta din Turnul Primariei:



In oras se mai pot vizita:
Muzeul Medieval al Crimei: ilustreaza peste 1000 de ani de istorie a criminalitatii si, prin tematica sa, este inedit in Europa,
Muzeul de Papusi si Jucarii,
Castelul Toppler: acesta este situat un pic in afara orasului, in valea Tauber; drumul pana la el este deosebit de pitoresc,
Gradina (parcul) orasului,
Un teatru de papusi: am asistat si noi un pic la repetitii si am fost invitati la spectacol insa timpul nu ne-a permis sa mergem si la spectacol.



Acolo, in stanga, in casuta aceea micuta, era Teatrul de papusi!!!






Se pot face plimbari cu balonul cu aer cald pentru a se admira de la inaltime privelistea orasului si a frumoasei vai Tauber (trebuie sa fie, intr-adevar, tare frumos!).

In oras mi-au mai atras atentia emblemele artizanale din fier forjat, frumos pictate, atarnate la intrarea in casele traditionale. Am inteles ca orasul este renumit pentru acestea desi le-am vazut si in alte orase din Germania.





Se organizeaza tururi de oras cu diferite tematici (tur istoric, cultural). La turul istoric, turistii se pot costuma in haine medievale si pot fi insotiti de ghizi pesonaje istorice (un calau, un paznic de noapte al orasului).

De asemenea, in oras se organizeaza numeroase festivaluri si evenimente.
Orasul medieval organizeaza o serie de evenimente de factura istorica, foarte atractive pentru turisti. Sunt prezente personajele istorice ale orasului: cavaleri, domnite, soldati, tarani, precupete, fierari, care reinvie atmosfera medievala.

Turnul Alb si, in dreapta, Sala Evreiasca de Dans:


Turnul Markus si Arcada Roder:


Poarta Castelului:


Bastionul Roder:
























































            





Un magazin de jucarii:














Biserica Franciscana:



Fantana Stapanului (Herrenbrunnen / Master's Fountain), una dintre cele 40 de fantani construite in oras in perioada medievala. Se afla langa Biserica Franciscana:


            






























                                                                                       



























Piata Centrala a orasului:





Fantana Sfantul Gheorghe in fata Primariei:





















Poarta Castelului (Burgtor / The Castle Gate) 











Nenea asta nu prea canta la vioara, avea un casetofon ingeanta:  J











Mama si copiii:      J






12 comentarii:

  1. Vai ce frumos este orasul!

    Cladirile, stradutele, vitrinele magazinelor...superb! Imi plac tare mult astfel de orase si observ ca Germania le are din plin. Abia astept sa fac o escapada pe acolo. Iar traseul acela Drumul Romantic suna interesant.

    Mi-a adus putin aminte de Sighisoara, mai ales turnul acela cu ceas :)! Pacat ca nu la noi a fost lasata sa se deterioreze :(.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si pe mine m-a dus cu gandul la Brasov, Sighisoara, Sibiu (era o cladire care avea ferestre din acelea in forma de ochi cum sunt pe la Sibiu. Nu am poza cu ea).

    Pai da, la ei s-a pastrat pentru ca inca din 1898 au fondat societatea "Vechiul Rothenburg" ce avea ca scop protejarea si conservarea orasului.

    Drumul Romantic este o regiune de vis din Germania, pe noi ne-a cucerit imediat si iremediabil :-) Obiectivele turistice ale zonei, despre care am scris eu pe blog (si cele despre urmeaza sa mai scriu) cred ca nu reprezinta nici 10% din ce are de oferit acest drum romantic.
    Sigur o sa-ti placa!
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am fost pe Drumul Romantic in 2009 iar acum, din pacate, nu-mi mai amintesc detaliile de genul celor la care faci tu referire.
      Despre hotelurile unde am avut cazare am postat urmatoarele:

      Bavaria, orasul Fussen: Hotelul Alpenblick si imprejurimile

      Wurzburg: Hotelul Amberger

      Ștergere
  3. Ce vreme murată tipic nemţească ai prins. Ăsta era oraşul meu preferat până m-am întors şi l-am regăsit plin de asiatici în căutarea Crăciunului :P.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-a fost cea mai insorita zi dar, avand in vedere ca era 23 sau 24 noiembrie, noi am fost foarte multumiti!
      Stiu articolul tau "Atunci si acum", (daca nu ma insel). M-a pus si pe mine pe ganduri ca si eu tanjeam sa ma intorc in acest oras. Asiatici erau destui si in 2009 cand am fost noi.

      Ștergere
  4. Superbe! Daca nu erau ei, Brasovul nu mai arata asa. Un weekend cat mai placut iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  5. imi plac tare mult aceste orase...ca draga noastra Sighisoara...dupa care sunt inebunita !

    RăspundețiȘtergere
  6. Ajung si eu acolo. Abia astept. Cunosc foarte bine Germania turistica, are enorm de multe locuri pitoresti si castele.

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: