vineri, 13 ianuarie 2012

Parlamentul din Viena (Vienna’s Parliament)

Se afla in centul orasului, pe Ringstrasse (bulevardul Ring), langa Primarie.
Celebrul bulevard Ring are vreo 4 km si inconjoara centrul Vienei, putand fi admirat dintr-un tramvai, denumit “Vienna Ring Tram", special pus la dispozitie turistilor in acest sens.


                     Parlamentul (in prim plan, Fantana Atena) si Primaria in plan indepartat

Parlamentul are o cladire absolut superba, construita in stil grecesc. M-a surprins acest stil arhitectural in inima Vienei insa m-am lamurit cand am citit ca acesta a fost ales in mod deliberat pentru a aminti de Grecia, leaganul democratiei.
Cladirea a fost construita intre anii 1874-1884 si are acelasi arhitect ca si frumoasa “Fantana Atena” din fata sa. Inca de la inceput a adapostit Parlamentul Imperiului Habsburgic.

Interiorul nu l-am vizitat insa am vazut cateva imagini foarte frumoase cu acesta.




  

  


2 comentarii:

  1. Mi-a placut mult faptul ca la Parlament intrarea este foarte ieftina si ca te lasa sa pozezi in voie. Eu mă învărteam prin zonă când unul din cei care vindeau bilete m-a abordat și mi-a spus că turul durează vreo oră și că taxa e mică (până în 3 euro era) și că pot face poze și pe interior.

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: