marți, 24 ianuarie 2012

Viena, Piata Maria Tereza


Aceasta piata destul de mare din Viena face legatura intre Bulevardul Ring (marele bulevard circular al Vienei, care inconjoara orasul vechi) si Cartierul Muzeelor (spatiu destinat artei moderne, amenajat in zona fostelor grajduri imperiale).



Aici se afla doua caldiri identice, foarte frumoase, asezate fata in fata, intre care se inalta o statuie mare a imparatesei Maria Tereza a Austro-Ungariei.

Una dintre cele doua cladiri (construite in 1891) gazduieste Muzeul de Istorie a Artei (cu interioare decorate cu fresce pictate de celebrul Gustav Klimt) iar cealalta, Muzeul de Istorie Naturala (un fel de Antipa al nostru).

In decembrie 2007, era amenajata si in aceasta piata, ca in majoritatea locatiilor turistice din oras, un frumos Targ de Craciun.
Dupa ce ne-am plimbat prin piata, facand cu greu fata frigului nemilos de Viena, ne-am trezit in Cartierul Muzeelor, un mare si modern complex de spatii si institutii culturale, amenajat, in spatele fatadei baroce a fostelor grajduri imperiale.

Aici mi-a placut ca multe activitati se desfasoara chiar in strada.


  
             Suveniruri originale la targul de Craciun din Piata Maria Tereza:









         Asta n-as putea sa spun ce reprezinta, presupun ca este un exemplu de arta moderna:

          Prin Cartierul Muzeelor:






    

6 comentarii:

  1. Mie mi-or plăcut agendele alea cu coperţi de placă electronică :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pe noi ne-au amuzat, mi-au dat o idee de ce as putea face cu cele pe care are grija sotu' sa mi le imprasite prin toata casa :-)

      Ștergere
  2. Daaa, foarte tari, nu mi-ar fi dat prin cap :-))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici noua, in plus mai erau si alte "podoabe" confectionate din materiale ce se folosesc la electronice (sarme colorate, cabluri) :-)

      Ștergere
  3. Am vizitat in anul,80, daca cititi cartea lui Adrin Paunescu ,, Dela Barca la Viena" ( jurnal de calatorie in Austra) cum erau publicate 3 art. in revista ,, Flacara" dar care nu au fost pe placul sefilor, a schimbat titlul cartii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citi carea "De la Barca la Viena" si mi-a placut jurnalul calatoriei la Viena a lui Adrian Paunescu si a fiului sau. Restul povestirilor cu vadit aer comunist, care au fost incluse in aclasi volum, nu am prea putut sa le "diger".

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: