duminică, 9 octombrie 2016

Vacanta in Corfu (Kerkyra) - Grecia / Holidays in Corfu (Kerkyra) Island - Greece

15-24 august 2016, Insula Corfu, Grecia.

Dupa ce in Zakynthos (2012) si Lefkada (2015) ne-am indragostit iremediabil de insulele ionice, pentru 2016 ne-am gandit sa mergem in Corfu, cea mai nordica dintre acestea.

Ce gasiti in acest articol:
I. Informatii despre drumul din Bucuresti catre insula Corfu,
II. Impresii despre cateva dintre plajele de pe insula: Glifada, Ermones, Agios Georgios, Agios Gordios, Sidari, Paleokastritsa
III. Capitala insulei, Corfu Town:
          - Fortareata veche
          - Fortareata noua venetiana
          - Labirintul de stradute cu aer venetian
          - Magazinele cu suvenire
          - Canalul D'amour
          - statiunea Paleokastritsa
          - manastirea Paleokastritsa
          - pesterile din zona Paleokastritsa, plimbarea cu barca la aceste pesteri
V. Cazare in Corfu: Philoxenia si Bella Rosa, hoteluri din statiunea Ermones, pe coasta de vest
VI. Statiunea Ermones
VII. Multe, multe poze din fiecare loc in care am ajuns. La sfarsitul fiecarui capitol o sa pun link-urile catre albumele cu poze.

I. Drumul din Bucuresti catre insula Corfu
Intrucat am observat ca multe dintre persoanele care "trec pragul" blogului meu cauta informatii despre drumul pana la anumite locatii turistice, o sa dau mai jos informatii despre drumul Bucuresti - Corfu, cum a fost el in august 2016.
Drumul a fost, in mare parte, acelasi cu cel din 2015, spre insula Lefkada. Pe la Ioannina, insa, In loc sa o luam spre sud-vest ca anul trecut, am tinut-o tot spre vest.
Din Bucuresti, traseul trece prin urmatoarele orase mai importante:
Giurgiu
Ruse
Sofia
Sandanski (Bg)
Serres (Gr)
Salonic (Thessaloniki)
Ioannina
Igoumenitsa, de unde se ia feribotul spre insula Corfu.

Am plecat din Bucuresti duminica 14 august 2016, la ora 10.55. La 12.05 am trecut podul la bulgari. Taxa de pod la romani a fost ca si anul trecut, 13 lei. Daca anul trecut am pierdut timp pretios in vama la Giugiu, din cauza lucrarilor la pod pe partea noastra, anul acesta am asteptat cam o ora ca sa intram in vama la bulgari. Vama Giurgiu arata nitel mai bine decat anul trecut insa e inca departe de cum ar trebui sa fie.
Vigneta pentru Bulgaria am luat de la o ghereta chiar la iesirea din vama bulgareasca. Am vrut sa luam pentru doua saptamani insa ni s-a spus ca si pentru 1 luna costa la fel (nu stiu daca e adevarat sau nu), respectiv 90 lei (am platit in lei desi pe chitanta scria 30, presupun ca leva).
Bulgaria mi s-a parut mai curatica, mai ingrijita, mai proaspata fata de anii trecuti. Imi amintesc ca prima data cand am trecut prin Bulgaria (cred ca prin 2009), am fost socata de cum aratau localitatile lor. Mi se pareau mai saracacioase decat multe localitati rurale sarace de pe la noi. Daca in anii trecuti ma miram de fetitele iesite la treaba pe soseaua dintre Ruse si Sofia, anul asta am fost de-a dreptul socata sa le vad in actiune doar in chiloti si sutien. Si ce dansuri executau pe marginea drumului! Eram cat pe ce sa o prind pe una intr-o super poza, insa nu mi-a iesit decat vigneta de Bulgaria, lipita pe parbriz in fata mea! :-))
La 20.10 am trecut in Grecia. In Grecia nu e nevoie de vigneta, se plateste autostrada la puncte de plata amplasate pe traseu. De la Salonic la Igoumenitsa am platit taxa de drum in 5 puncte, respectiv de 4 ori cate 2,40 Euro si 1 data 1,20 Euro.
In Grecia am mers numai pe autostrada: Seres, Salonic, apoi spre Atena insa la un moment dat am lasat directia Atena si am intrat pe autostrada Egnatia Odos, noua si frumoasa, facuta din banii de la UE.
Si anul trecut am mers o mare bucata de drum pe aceasta autostrada. Intrucat m-a impresionat numarul mare de tuneluri sapate in munte, m-am hotarat sa le numar. Si, nu numai ca le-am numarat, dar mi-am notat si lungimea fiecaruia! De la Salonic la Igoumenitsa sunt aproximativ 400 km. Tunelurile se insira pe ultimii 200. Cam cate tuneluri credeti ca am numarat??? Aveti dreptul la trei incercari! :-)
Ei bine, am numarat nici mai mult, nici mai putin de ... 60 de tuneluri! Da, da, ati citit bine: 60 de tuneluri sapate in stanca, fiecare cu cate 2 benzi pe sens! Dimensiunile lor sunt urmatoarele:
1), 2) - m-am trezit tarziu si n-am apucat sa notez :-(
3) 275m, 4) 260m, 5) 265m, 6) 220m, 7) 180m, 8) 375m, 9) 110m, 10) 175m, 11) 2,2km, 12) 500m, 13) 500m, 14) 792m, 15) 282m, 16) 300m, 17) 685m, 18) 780m, 19) 1030m, 20) 440m, 21) 430m, 22) 470m, 23) 642m, 24) 777m, 25) 723m, 26) 495m, 27) 367m, 28) 1,6km, 29) 2,7km, 30) 160m, 31) 320m, 32) 710m, 33) 350m, 34) 3,5km, 35) 2,2km, 36) 380m, 37) 800m, 38) 1095m, 39) 700m, 40) 500m, 41) 700m, 42) 145m, 43) 270m, 44) cred ca 3km, 45) aprox. 350m, 46) 120m, 47) 4,6km, 48) 200m, 49) 3,4km, 50) 870m, 51) 342m, 52) 846m, 53) 1190m, 54) aprox. 750m, 55) 200m, 56) 600m, 57) 710m, 58) 530m, 59) 270m, 60) 400m.

Asadar, aproximativ 47,781 km de tuneluri prin munti! La un moment dat sunt atat de dese, ca iesi din unul si intri in altul. Imi aduc aminte ca anul trecut, pe drumul spre Lefkada, am trecut si prin tuneluri de 5 si chiar 6 km!
Tunelurile au si nume insa pe astea nu am mai apucat sa le notez. :-)
Autostrada asta cu multe tuneluri (Egnatia Odos) este in mare parte luminata pe timp de nopate, are un asfalt nou si de foarte buna calitate iar peisajele, fiind vorba de o zona muntoasa, sunt superbe. Noi le-am admirat la intoarcere pentru ca la dus era noapte. Tot la intoarcere am fotografiat si tunelurile.
La Igoumenitsa este punctul terminus al autostrazii Egnatia Odos, de aici se ia feribotul atat spre insula Corfu (Lefkimmi sau Corfu Town), cat si catre Italia (Bari, Venetia, Ancona) si cred ca si spre Albania.
Am ajuns in Igoumenitsa la 1.40 noaptea. La ora aia nici vorba de feribot, primul pleca spre Lefkimmi de-abia in zori la ora 8.00. Desi tarziu in noapte, terasele erau pline la Igoumenitsa iar pe strazi oamenii se plimbau de parca era doar 9-10 seara. Frumoase sunt serile si noptile de vara in Grecia!
Din Igoumenitsa puteam sa luam feribotul catre doua destinatii de pe insula Corfu (atentie, grecii o numesc in mod curent Kerkyra, lucrul asta fiind valabil inclusiv pentru Corfu Town). O destinatie era Lefkimmi, in SE-ul insulei iar cealalta era Corfu Town, in zona central-estica a insulei.
Spre Lefkimmi dureaza cam o ora si a costat 40,4 Euro pentru 2 adulti si o masina (7,10 Euro/persoana si 26,20 Euro/masina) iar catre Corfu Town dureaza 1 ora si 45 minute si costa mult mai mult, nu stiu exact cat.
Desi statiunea unde aveam cazare eram mai aproape de Corfu Town decat de Lefkimmi, am preferat sa luam feribotul spre Lefkimmi si sa parcurgem cu masina o distanta mai mare pe insula dar pe bani mai putini si in timp mai scurt. Am plecat din portul Igoumenitsa pe la 8.10 in zori iar la 9.10 eram in Lefkimmi. Asta a fost alegerea noastra si noua si s-a parut buna. Daca a incercat-o cineva pe cealalta, sa-mi scrie si mie cum a fost. Multam!
Din Bucuresti pana la Igoumenitsa am facut 1170 km, apoi inca vreo 50 pe insula, spre statiunea Ermones, pe coasta vestica. La 11.30 eram la hotel, dupa ce ne-am ratacit nitelus pe insula ca pe drumurile de acolo GPS-ul mai da erori.
Pe insula am luat motorina cu 1,169 E/litru.
Si daca tot suntem la capitulul despre drum, va spun si ceva despre drumul de intoarcere. Dupa feribot Lefkimmi - Igoumenitsa (40,4 Euro pentru 2 adulti si o masina) am intrat tot pe Egnatia Odos. Taxele au fost la fel ca si la dus: de 4 ori cate 2,40 Euro si 1 data 1,20 Euro. In Bulgaria nu am mai platit nimic, aveam vigneta de la dus, valabila 1 luna. M-au ofticat bulgarii cu inelul pe care l-au facut in jurul capitalei lor (cu ani in urma trebuia sa tranzitam orasul) dar si cu faptul ca la capitolul autostrazi "ne-au luat cu 100 la ora", de la an la an se mareste distanta pe care o parcurgem pe autostrada la ei!
Cand am trecut podul peste Dunare in Romania am constatat ca si anul acesta podul se incapataneaza sa fie mai lung de la romani la bulgari decat de la bulgari la romani de vreme ce la dus am platit la noi 13 lei iar la intoarcere am platit la bulgari doar 2 Euro!
La intoarcere, am facut de la Ermones la Bucuresti cam 1200 km, cu un consum de 4,3 litri de motorina la 100 de km (cu o masina buna ca a noastra se poate scoate un asemenea consum, prietenii stiu de ce! :-))
Cam asta a fost cu drumul. O sa pun mai jos cateva pozulici care au legatura cu ce v-am povestit mai sus si apoi link-urile catre albumele cu toate pozele pe care le-am facut pe drum. Intrucat majoritatea sunt facute din mersul masinii, iar la intoarcere vremea a fost cam innorata, pozele nu au chiar cea mai buna calitate.

Si pentru ca suntem la capitolul de informatii practice, va spun si cate ceva legat de telefonia pe insula. Din propria experienta am constatat ca este mult mai convenabil sa cumperi de pe insula (Corfu Town sau orice statiunea mai maricica) o cartela pre-platita si reincarcabila. Cartela costa 15 Euro si de banii astai aveti suficient credit atat pentru telefoane in roaming cat si pentru internet pe toata durata vacantei. Altfel, telefonia si internetul in roaming prin furnizorii nostri de acasa, pot costa sume enorme.

Bulgaria: poza ratata cu domnisoara iesita la lucru in chiloti si sutien

Centura Sofiei

Tuneluri pe autostrada Egnatia Odos

Egnatia Odos

Punct de taxare pe Egnatia Odos

Agia Triada, feribotul cu care am trecut pe insula

Dimineata de august in portul Igoumenitsa

Portul Lefkimi

Portul Lefkimmi

Insula Corfu: celebrul pod al Kaiserului, vazut din masina

Si astuia i se spune tot "podul Kaiserului"

O masina adevarata: a fost in ZakynthosLefkada si Corfu!

Link-uri catre albumele cu pozele facute pe drum:
De la Bucuresti la Ermones

Cu feribotul inapoi la Igoumenitsa

Inapoi spre casa: Grecia si Bulgaria

II. Plaje pe insula Corfu:
Pentru ca insulele grecesti inseamna pentru turisti in primul rand mare, soare, plaja, o sa incep prezentarea locurilor de pe insula, in care am ajuns, cu plajele. O sa scriu, desigur, despre cele pe care am fost, o mica parte din cat de multe sunt in Corfu.

1. Plaja Glifada
Se afla pe coasta de vest, in zona centrala a insulei, la vreo 4-5 km sud de golful Ermones. Desi drumul pana la ea este destul de accidentat (serpentine in ac de par, pante abrupte), merita efortul. Plaja este lata, are nisip fin (doar o mica zona cu ceva pietricele la mal), si apa foarte curata care creste treptat in adancime. Este inconjurata de stanci pline de pomi de un verde incredibil de proaspat. La capatul sudic, in dreptul stancilor, este o zona unde uneori pot fi intalniti nudisti. In apropierea plajei se afla un hotel destul de mare cu regim "all inclusive", daca am retinut bine.
Pe plaja se pot inchiria barci cu motor pentru explorarea zonei. De asemenea, aici se practica paraseiling-ul. Exista si un teren de volei. Pentru cei care vor sa manance la malul marii, exista foarte aproape de plaja cateva terase dragute si chiar si un minimarket.
Dimineata, marea era calma si apa clara iar spre pranz, de pe muntii din imprejurimi se ridicau norii, creand un peisaj minunat. Am prins, insa si zile cu valuri.
A fost plaja noastra preferata, aici am venit de cele mai multe ori.

Drumul de la plaja Glifada catre golful Ermones, era foarte ingust, cu pante abrupte si curbe stranse. La un moment dat, daca nu erai atent puteai ori sa cazi intr-o prapastie, ori sa intri in casa vreunui localnic. O panta era atat de abrupta ca, din masina, nu vedeai ce e la baza ei!

Link-uri catre albumele cu pozele de pe plaja Glifada:
Plaja Glifada (1)

Plaja Glifada (2)

Apus pe plaja Glifada

2. Plaja Ermones
Va tot povestesc despre locuri de pe insula si nu v-am aratat pe unde se afla acestea pe harta. In imaginea de mai jos am bifat principalele locuri in care am ajuns asa incat, sa va puteti da seama pe unde se afla plajele, satele, obiectivele turistice despre care scriu.

Plaja Ermones este situata in golful Ermones, pe coasta de vest. Desi este situata in localitatea unde am avut cazarea, nu am prea mers pe aceasta plaja. E o plaja cu pietricele, nu cu nisip, iar apa este curata. Ni s-a parut micuta iar in prima zi se cam adunase niste iarba de mare descompusa pe plaja si nu prea ne-a mai atras. Altfel, plaja este frumoasa, multi turisti vin special aici din te miri ce colturi ale insulei. Se pot inchiria hidrobiciclete.
Fiind situata pe coasta de vest, am avut ocazia sa vedem niste apusuri superbe aici. Sunt vreo 2-3 terase pe plaja, unde este o placere sa mananci la malul marii, mai ales seara in timpul apusului. Am luat si noi o data cina la terasa Nausika, una dintre aceste terase. Ne-a atras programul artistic cu muzica si dansuri traditionale, amplasarea la malul marii si mancarea buna.
De langa plaja porneste un mic traseu printre stancile din partea dreapta. E si o capela  din secolul 17 cocotata pe una dintre stanci (Capela Apelistra). Am vazut-o un pic de jos, n-am urcat la ea.

Capela Apelistra

Seara greceasca la terasa Nausika, pe plaja Ermones:

Link-uri albume plaja Ermones:
Plaja Ermones

Plimbare in golful Ermones

Cina la Nausika

3. Plaja din golful Sfantul Gheorghe (Agios Georgios)
Comentariile mele se refera la plaja cu acest nume din partea de NV a insulei intrucat exista una cu acelasi nume si in partea de SV. A nu se confunda nici cu plaja Agios Gordios (scrisa gresit Geordios pe harta mea de mai sus), situata tot pe coasta de vest, mai la sud de Glifada.
Agios Georgios este o plaja care, de asemenea, ne-a placut foarte mult: nisip foarte foarte fin (doar cateva pietricele la mal, 2-3m la intrarea in apa), apa curata care creste treptat in adancime, suficient de lata si de mare pentru a nu te sufoca de aglomeratie. Ca si la Glifada, problema e ca e destul de greu accesibila, drumul fiind ingust, sinos si cu suisuri si coborasuri abrupte.
Zona mi s-a parut cam saracacioasa si fara prea multe taverne si magazine.
Am ajuns aici intrucat, la prima intalnire cu plaja de la Paleokastritsa, aglomeratia din aceasta statiune ne-a pus pe fuga. Paleokastritsa este o statiune foarte populara pe insula motiv pentru care este extrem de aglomerata. Are, totusi multe de oferit, asa ca i-am alocat si acesteia o zi.
Am facut un filmulet si pe plaja Agios Georgios si chiar imi placea cum a iesit insa nu stiu cum am facut ca nu-l mai am. :-(
Am insa niste poze pe care le-am facut pe drumul de intoarcere de la plaja Agios Georgios la Ermones. Am trecut si pe langa Aqua Parcul de pe insula, un loc care, din cate am inteles aduna o multime de turisti in fiecare zi a sezonului estival. Asadar, pentru cei interesati, in Corfu exista si Aqua Parc, si inca unul destul de mare, din cate am putut eu sa vad.

Golful Agios Georgios

Link-uri albume plaja Agios Georgios:
Plaja din golful Sf. Gheorghe

Din golful Sf. Gheorghe spre Ermones

4. Plaja Agios Gordios
Se afla tot pe coasta de vest, ceva mai la sud de Glifada (pe harta mea de mai sus apare in mod gresit Agios Geordios). Mi-a placut si aceasta, singurul minus i l-as acorda pentru ca e cam aglomerata, in rest, totul e ok: plaja lata cu nisip si pietricele, apa curata care creste treptat, inconjurata de stanci pitoresti. Statiunea, de asemenea, este foarte frumoasa si animata: tot felul de terase, taverne, magazine de suvenire. La Agios Gordios se ajunge mai usor decat la Glifada, drumul este mai bun, nu sunt atatea pante abrupte si serpentine. In apropiere de Agios Gordios se afla satul Sinarades, sat tipic corfiot cu o biserica frumoasa. Am si de aici cateva imagini.

Satul Sinarades:

Link-uri albume plaja Agios Gordios:
Plaja Agios Gordios

Satul Sinarades

5. Plaje din statiunea Sidari
Sidari este o statiune populara situata in nordul insulei. Este celebra pentru stancile pitoresti care formeaza asa-numitul Canal D'Amour precum si alte formatiuni sapate in stanca de apele marii. Despre Canal D'Amour o sa va povestesc mai jos, tot atunci o sa pun si link-urile catre albumele cu pozele facute in Sidari, albume care contin si poze cu plajele.
Sunt mai multe plaje in Sidari. Nu stiu cum le cheama, insa, din cate am observat, cam toate au nisip fin, maroniu, cu o consistenta usor lutoasa, lucru care face ca apa sa aiba o culoare ce poate fi luata drept tulbure. Mie mi s-a parut asa, poate si pentru ca am ajuns la Sidari dupa o ploaie, pe o vreme cam innorata. Intrarea in apa este lina. Drumul catre Sidari este bun, nu sunt serpentine sau pante.
Nu va lasati influentati de imaginea innorata din fotografiile mele, plajele sunt frumoase, merita macar o data sa mergeti la Sidari daca ajungeti in Corfu!

6. Plaje din statiunea Paleokastritsa
Paleokastritsa este, poate, cel mai cunoscut loc de pe insula, pentru turisti. Golfurile cu plaje mici si cochete, stancile ce inconjoara aceste golfuri, pesterile sapate de mare in stancile din zona, manastirea Paleokastritsa, situata in varf de munte, sunt doar cateva dintre atractiile pentru care orice turist care vrea sa ajunga la Paleokastritsa. Daca adaugam si faptul ca statiunea este usor accesibila pe o sosea destul de buna si ca aici s-au construit o multime de hoteluri si pensiuni, atunci este clar de ce plajele din Paleokastritsa sunt foarte aglomerate.
Prima incercare de a face plaja la Paleokastritsa, s-a soldat cu un esec: cu greu am gasit loc intr-o parcare, plina de masini si autocare, unde de-abia respiram aerul plin de gaze de esapament, iar cand am ajuns pe una dintre plaje am constatat ca era mica, ingusta si nu mai era loc nici sa arunci un ac, daramite sa pui o umbrela cu prosoapele aferente! Asa ca am facut cale intoarsa si am mers in alta parte.
Am revenit, insa, nu pentru plaja ci pentru a vizita manastirea Paleokastritsa si pesterile sapate de mare in stanci. Plajele le-am vazut fie din masina, din barca sau de la inaltimea muntelui pe care se afla manasitrea.
Dupa cum le-am vazut eu, cam toate sunt micute, inguste cu apa curata, turqoise, situate in golfulete apropiate unul de celalat, inconjurate de stanci.
Mai jos sunt cateva poze ca sa va faceti o idee insa nu va lasati influentati de comentariile mele subiective, mergeti si traiti propria voastra experienta cu plajele din Paleokastritsa! In aceste imagini plajele nu par prea aglomerate pentru ca pozele au fost facute cand am fost a doua oara, intr-o zi innorata in care chiar a plouat.

Semnul asta l-am intalnit fix dupa ce am plecat de la Paleokastritsa
pentru ca nu am gasit nici loc de parcare si nici de plaja!  :-))))

Link-ul catre albumul cu plajele din statiunea Paleokastritsa:

7. Plaje de pe coasta de Est
In plimbarile noastre pe insula, am ajuns, la un moment dat si in zona de Est. Intr-una din zile am vrut sa mergem pe o plaja din aceasta zona insa tot ce am gasit, cel putin in zona statiunii Benitses (coasta de est, zona central-sudica), a fost niste plaje foarte inguste, cu pietricele, situate chiar langa soseaua principala. Daca treceai soseaua ajungeai de pe plaja, la hotel. Asta era statiunea! Apa parea curata insa asa, langa drum, nu ne-a placut. Ne-am intors la Glifada noastra! :-)

In stanga soseaua, in dreapta plaja!

Asta era toata plaja, in spatele umbrelutelor era soseaua!

Soseaua-barul-plaja!

Hotelul-strada-plaja!

Link-ul catre pozele de la plajele de pe coasta de Est, de langa sosea:

III. Obiective turistice in capitala insulei, Corfu Town
Eeeei, asta e un capitol care imi place foarte mult! Orasul Corfu este, cred, locul care mi-a placut cel mai mult pe insula! Se afla pe coasta de est, in partea centrala.
Pe langa faptul ca am avut de explorat nu una ci doua fortarete, m-a fascinat labirintul de stradute din zona istorica a orasului, pline de restaurante, cafenele, terase si magazine cu suvenire in care puteai gasi tot ce ai fi putut visa vreodata. Desi orasul nu este prea mare, centrul vechi reprezentand, cea mai mare parte a lui, exista aici un numar foarte mare de biserici, majoritatea ortodoxe dar si catolice sau evreiesti. Unele stradute sunt extrem de inguste si au sfori de rufe legate de la o fereasta la alta, de o parte si de alta a strazii, rufele fiind atrnate pe deasupra strazii. Pe langa stilul arhitectural, venetienii au adus aici si un pic din mirosul de pe canalele venetiene care se simte pe unele stradute din Corfu Town. Mi s-a parut un oras fascinant care face, dupa parerea mea, ca insula sa merite vizitata chiar si numai pentru vizitarea lui.
Ce mi-a placut aici:
1. Fortareata veche
2. Fortareata noua venetiana
3. Labirintul de stradute cu aer venetian
4. Magazinele cu suvenire
5. Biserica ortodoxa Sf. Spiridon
6. Zona Palatului Vechi Sf. Mihail si Sf. Gheorghe
7. Biserica Romano Catolica a Fecioarei din Tenedos, dedicata Sfintei Fecioare Maria din Carmel
8. Numarul mare de biserici

1. Fortareata veche
Este pentru corfioti un loc incarcat de istorie iar pentru turisti o ocazie de a afla lucruri despre istoria insulei si de a admira peisaje minunate de la inaltimea stancilor pe care este situata fortareata. Vizitarea costa 6 Euro, fiind inclusa in acest pret si vizitarea muzeului amenajat intr-una dintre cladirile fortaretei.

Toate pozele de la Fortareata veche, mai jos:

2. Fortareata noua venetiana
Este locul care ofera cele mai frumoase privelisti asupra orasului vechi si a fortaretei vechi. Cu toata caldura sufocanta din august, vizitarea ei a fost o placere.

Toate pozele de la Fortareata noua venetiana, mai jos:

3. Centru istoric al orasului Corfu
Nu este altceva decat un labirint de stadute inguste, extrem de pitoresti in care, totusi, nu te poti rataci. Nu stiu daca am mai vazut undeva atat de multe terase, restaurante si magazine cu suvenire. Cladirile vechi, deosebit de frumoase, aveau nevoie de o renovare urgenta si responsabila. Chiar si asa, aveau un farmec deosebit. O zona foarte frumoasa este esplanada, cu zona pietonala larga si cu cladirea cu arcade si felinare.
Am gasit si iaurtul inghetat pe care l-am descoperit anul trecut in Lefkada. Nu la firma Chill-box,  ci la firma "Yogart" care avea un iaurt inghetat, cel putin la fel de bun.

Link-ul penru albumul cu pozele din centrul vechi al orasului Corfu

4. Magazinele de suvenire
Gaseai in magazinele alea tot ce puteai sa visezi: de la obiecte artizanale din lemn de maslin, gemuri, dulceturi si lichioruri de kumquat (fructul care, in Europa, creste doar in Corfu, corfiotii mandrindu-se cu asta), blanuri, ceramica, magneti de frigider si cate si mai cate!

Suvenire din Corfu Town, Link-ul catre albumul cu toate pozele

5. Biserica ortodoxa Sf. Spiridon
Se afla in inima centrului vechi, turnul sau, cel mai inalt de pe insulele ionice, putand fi zarit din multe locuri ale orasului. Este cea mai cunoscuta biserica de pe insula Corfu, imaginea sa apare frecvent ca simbol al orasului Corfu. Adaposteste moastele Sfantului Spiridon.

Album poze Biserica Sf. Spiridon:

6. Zona Palatului Vechi Sf. Mihail si Sf. Gheorghe
Este situat aproape de Fortareata Veche, intre Centrul Vechi si Fortareata Noua Venetiana. Este cunoscut ca "Old Palace" sau, in greceste, "Palaia Anaktora". Constructia lui a inceput in anul 1819, fiind lucrarea unui arhitect englez. In prezent gazduieste Muzeul de Arta Asiatica, din Corfu si Galeria Municipala Corfu. Este flancat de doua porti foarte frumoase: Poarta Sf. Mihail si Poarta Sf. Gheorghe. In jurul palatului exista o gradina de unde se pot admira privelisti superbe catre mare.

Albumul cu pozele de la Vechiul Palat:

Se afla langa scarile ce duc spre Fortareata Noua Venetiana. Arhitectura frumoasa si povesea interesanta (am citit cate ceva pe net) cred ca o indreptatesc la o renovare grabnica. A fost construita in perioada 1663 - 1749.

Albumul cu pozele de la Biserica Romano Catolica a Fecioarei din Tenedos:

8. Corfu Town, un oras cu multe biserici:
Desi este un oras mic, Corfu impresioneaza prin numarul mare de biserici. Predomina cele ortodoxe insa nu lipsesc nici cele catolice sau sinagogile evreiesti. In cele ortodoxe, din pacate, preotii nu prea sunt de acord cu fotografiatul.

Panagia (Fecioara Maria) Mandrakina

Album biserici Corfu Town:

IV. Alte obiective turistice de pe insula:
1. Palatul imparatesei Sissi a Austro-Ungariei
La un an de la moartea unicului sau fiu, in 1890 imparateasa Elisabeta a Austro-Ungariei a construit acest palat in localitatea Gastouri (langa Benitses), pe coasta de est a insulei, la 10 km sud de orasul Corfu, palatul devenind locul ei preferat pentru vacanta. Se numeste Achilleion, dupa numele eroului mitic Achile, care reprezinta tema principala a palatului.
Corfiotii speculeaza admiratia acestei imparatese pentru insula lor, promovand intens acest palat si, prin el, intreaga insula. Asa se face ca pe unul dintre canalele TV pe care le aveam la dispozitie la hotel, am avut ocazia sa vedem exact scena din filmul "Sissi" in care imparateasa (aflata in plina tinerete) s-a vindecat miraculos de pneumonie in Corfu.
Intrucat palatul este situat pe varful unui deal, drumul pana la el este ingust si sinuos si extrem de aglomerat. Zeci de autocare se incapataneaza sa-i duca pe turisti pana la poarta palatului. La palat ajungi cu greu, cu viteza melcului, pe o caldura ucigatoare. Apoi incepe provocarea gasirii unui loc de parcare, spatiul fiind ingust si neexistand parcari amenajate. Asa e in august, in plin sezon turistic.
Vizitarea palatului si a gradinilor costa 8 Euro.
Palatul impresioneaza prin locul in care este amplasat, care ofera privelisti minunate inspre mare, prin gradinile cu palmieri si plante mediteraneene si, in mod deosebit, prin terasele numeroase ce pot fi accesate atat din interior cat si din exterior.
La interior m-a impresionat scara si imensa pictura in ulei de la ultimul etaj reprezentandu-l pe Achile tarand dupa caleasca sa trupul mort al lui Hector.
Palatul este intretinut binisor de greci insa sunt sigura ca ar fi aratat mult mai bine daca era pe mana austriecilor. Interioarele nu se viziteaza in intregime, multe usi sunt inchise.

Albumul cu toate pozele de la Palatul Achilleion:

2. Tronul Kaiserului
Este vorba de kaiserul Wilhelm al II-lea al Germaniei care, in perioada 1908 - primul razboi mondial isi petrecea vacantele la palatul Achilleion. "Tronul Kaiserului este un punct de belvedere in varful unui munte, situat la aproximativ 2 km de satul Pelekas, pe coasta de vest, in zona in care se afla si plaja Glifada. Asadar, kaiserul avea ceva de mers de la palatul Achilleion si pana la acest loc de belvedere insa era rasplatit cu o frumoasa priveliste panoramatica de 360 de grade asupra insulei. Apusurile trebuie sa fie minuntate privite de la aceasta inaltime!
Dupa ruinele din zona, se pare ca locul a fost un pic amenajat pentru vizitele unei persoane importante. Se vad resturi dintr-un parapet pe marginea soselei, un zid ridicat inainte de inceperea domeniului unde se afla stanca in care au fost sapate treptele care sa faca mai usoara urcarea in cel mai inalt loc de velvedere.
Foarte mult mi-a placut si terasa restaurantului "Sunset" aflat alaturi. Si aceasta ofera privelisti minuntate spre mare, in partea de vest.
Se ajunge cu masina, drumul este bun insa ingust, si cu cateva curbe stranse si in panta. Se poate si pe jos din satul Pelekas.

Sunset Restaurant

Albumul cu toate pozele de la "Tronul Kaiserului"

Satul Pelekas:

Album poze sat Pelekas:

3. Canalul D'amour si statiunea Sidari
Canal D'Amour este un golfulet in statiunea Sidari din nordul insulei, celebru pentru formele sapate de vant si apa marii in roca moale, unele dintre acestea semanand cu niste pesteri. Numele si l-a luat de la un mic tunel sapta in stanca, despre care se spune ca cel ce va inota prin el isi va gasi iubirea vesnica in persoana care il va astepta la capatul celalat. Reprezinta un important obiectiv turistic in Corfu.
Statiunea Sidari mi s-a parut frumoasa, tinereasca, plina de terase, baruri, potrivita pentru cei ce prefera o vacanta cu distractie si viata de noapte.

Asta era pe partea cealalta (fata de poza de mai sus):

Statiunea Sidari:

Albume Canal D'Amour si statiunea Sidari:

4. Manastirea Paleokastritsa
Este un obiectiv turistic important in statiunea Paleokastritsa din NV-ul insulei, si chiar de pe insula. Situata in varful unui deal, ofera privelisti minunate asupra marii si asupra plajelor din imprejurimi. De la baza dealului se poate ajunge sus fie cu masina, fie pe jos, intr-o plimbare placuta de 10-15 minute care ofera peisaje frumoase la fiecare pas. Cei care urca cu masina isi asuma riscul de a nu gasi un loc de parcare dar si un drum in panta si cu curbe stranse. In sezonul de vara toata zona manastirii este foarte aglomerata.
Manastirea a fost construita cam prin 1225 si inchinata Sfintei Fecioare Maria (Panagia). Mi-au placut gradinile si terasele pline de flori, plante ornamentale si ...  pisici.
In incinta manastirii exista un muzeu unde pot fi vazute icoane bizantine rare, carti sfinte si alte obiecte de cult. De asemenea, turistii pot vedea o presa traditionala de masline, despre care am inteles ca inca mai este folosita in perioada recoltelor.
Daca aveti incaltaminte comoda, puteti merge pe potecuta ce merge prin padure, pana la punctul de belvedere unde este amplasata o cruce de fier, situat la cateva minute de manastire.

In drum spre manastire:

Intrarea in manastire:

Presa pentru masline:

Manastirea vazuta din punctul de belvedere din apropiere:

Manastirea, vazuta de pe mare:

Album imagini Manastirea Paleokastritsa:

5. Statiunea Paleokastrita
Este una dintre cele mai populare statiuni din Corfu. Unii spun ca aceasta statiune si imprejurimile sale ar reprezenta cea mai frumoasa zona de pe insula.
In Paleokastritsa (NV-ul insulei) exista mai multe golfulete cu plaje, stranse in jurul unui deal impadurit. Statiunea este dezvoltata din punct de vedere turistic. Exista aici numeroase hoteluri, vile, restaurante, terase, magazine, motiv pentru care statiunea este si foarte aglomerata.
In stancile din imprejurimi apa a sapat numeroase grote care se pot admira de pe mare. Se pot inchiria barci personale sau se pot face excursii cu barcute de 15-20 de persoane contra sumei de 10 Euro. Plimbarea dureaza aproximativ 1 ora.
La 2-3 km de statiune se afla ruinele castelului Angelokastro.

Album statiunea Paleokastritsa:

6. Plimbare cu barca la pesterile din zona Paleokastrita
Cu gandul la spectaculoasele pesteri si grote sapate de apa marii in stancile de pe insula Zakynthos, am vrut sa vad si pesterile de la Paleokastritsa. Se fac excursii de aproximativ o ora cu barci cu motor de 15-20 de persoane, contra sumei de 10 Euro. Barcile pleaca din debarcaderul de la poalele dealului pe care se afla manastirea.
Desi sunt departe de a fi la fel de impresionante ca cele din Zakinthos, sunt frumoase si cele de la Paleokastritsa. Plimbarea cu barca merita a fi facuta, pe langa grote, poate fi admirata si apa marii in zeci de nuante de albastru, pestisorii lacomi sa prinda mancarea aruncata de turisti, plajele retrase.
Eu am avut ghinionul unei vremi capricioase si a unei barci ajunse in pragul pensionarii. Pe parcursul plimbarii ne-au urmarit niste nori plumburii care s-au dezlantuit cu putin inainte de a ne intoarce la debarcader. Cu un mare noroc, am ajuns pe uscat cand hainele ne erau inca uscate. Daca nu experimentam ploaia asta eram gata-gata sa cred ca in Grecia nu ploua niciodata in lunile de vara. :-) Pe unul din dealurile din imprejurimi s-a aprins padurea din cauza unui fulger insa s-a stin repede datorita ploii abundente.

Debarcaderul:

Padurea s-a aprins de la un fulger ...

... si s-a stins de la ploaie

Album plimbare cu barca la pesterile de la Paleokastritsa:

V. Cazarea in Corfu: Rosa Bella si Philoxenia, doua hoteluri din statiunea Ermones, pe coasta de vest
1. Hotel Rosa Bella
Este un hotel de 4 stele si se afla pe un deal in golful Ermones, in statiunea cu acelasi nume, pe coasta de vest a insulei, la distanta de 15 km de orasul-capitala Corfu. Toate camerele sale ofera privelisti superbe catre mare. Are o piscina pentru adulti si una pentru copii, pool-bar, magazin de suvenire, programe cu animatori in fiecare zi. Am stat aici doar o zi pentru ca hotelul la care aveam noi rezervarea (Philoxenia Hotel) avea toate camerele ocupate. Ni s-a spus ca, desi aveau denumiri diferite, hotelurile apartin aceleiasi companii. Mi-a placut mult balconul si privelistea minunata catre mare, pe care o puteam admira chiar din pat. Si terasele de pe care m-am delectat cu cateva apusuri superbe.
Serile le petreceam de obicei la Rosa Bella pentru ca aveau niste animatoare dragute care faceau atmosfera placuta de fiecare data.
Pentru a evita comisioanele de 20 sau chiar 30% catre "Booking.com" am fost sfatuti sa rezervam direct pe site-ul hotelului: http://rbellacorfuhotel.com/rosabella_hotel.html Eu va arat pozele, voi decideti daca alegeti Rosa Bella cand veti merge in Corfu:

Albume Hotel Rosa Bella:
1. Camera de la Rosa Bella

2. Hotelul Rosa Bella

2. Hotel Philoxenia
Este hotelul la care am avut, de fapt, cazarea. Are trei stele si se afla tot in micul golf Ermones, un pic mai la deal de Hotelul Rosa Bella. Camera, mult mai mica decat cea de la Rosa Bella, cu privelistea direct  spre mare, a fost confortabila si curata (se facea curat in fiecare zi iar asternuturile se schimbau o data la 2 zile). Personalul de la receptie si de la sala de mese era intotdeauna amabil. Hotelul are o piscina pentru adulti si una pentru copii. Daca pozele mele va vor convinge sa va cazati la Philoxenia cand veti merge in Corfu, atunci faceti rezervarea direct pe site-ul hotelului ca e mai ieftin cu 20-30% decat pe Booking.com: http://www.hotelphiloxenia.gr/
Prin Booking.com in 2016, 9 nopti in perioada 15-24 august au costat 900 Euro.

Bubu

Hotelul Philoxenia vazut de pe plaja Ermones

Albume Hotel Philoxenia:
1. Camera de la Philoxenia

2. Hotelul Philoxenia

VI Statiunea Ermones
Este o statiune micuta, cu doar cateva hoteluri, cuibarita in golful cu acelasi nume, pe coasta de vest a insulei. Drumul care cobora catre plaja si aleile care duc catre hoteluri, cam asta e toata statiunea. Desi mica, oferea privelisti frumoase la tot pasul si mai ales apusuri minunate. Despre plaja v-am spus ca era mica si cu pietre. Mi-a placut traseul printre stancile din partea dreapta a golfului.

Plaja Ermones si hotelul cu funicular catre plaja

Album Statiunea Ermones:

VII. Pentru ca mi-au placut foarte mult si pentru ca am le-am facut o multime de poze, va pun mai jos link-ul catre albumul cu florile, plantele si fructele ce mi-au iesit in cale pe insula Corfu:

Fructe de Kaki, aproape coapte.
Despre acest fruct am scris un amplu material care inregistreaza in prezent
cel mai mare numar de cititori pe acest blog:

Albumul cu flori, fructe si plante din Corfu:

La final va spun ca, daca ajungeti pe insula Corfu, trebuie sa o explorati, sa-i descoperiti frumusetile care sunt, ce-i drept imprastiate pe toata insula, uneori la distante care se parcurg destul de greu din cauza drumurilor rudimentare si a reliefului accidentat. Merita pentru cel putin doua zile sa inchiriati o masina, un scuter sau un ATV (daca nu aveti propria masina) si sa plecati in explorare. Veti fi rasplatiti. O vacanta petrecuta exclusiv pe plaja din fata hotelului, in mod sigur nu va va oferi imaginea corecta asupra insulei. Costurile inchirierii mijloacelor de transport si al carburantilor nu este unul de neglijat insa trebuie sa stiti asta inca de acasa cand va faceti socotelile de vacanta.

Daca ar fi sa aleg intre una dintre cele trei insule ionice pe care mi-am petrecut concedii in ultimii ani, Zakynthos, Lefkada, Corfu, nu prea as stii ce sa aleg: pe oricare dintre acestea m-as intoarce oricand cu placere. Mi-a placut Zakynthos pentru formatiunile sapate de apa si vant in malurile stancoase, pentru apa marii in zeci de nuante minunate de albastru, pentru Plaja Navagio, cea mai pitoreasca pe care am vazut-o pana acum. Mi-a placut Lefkada pentru multitudinea de plaje cu nisip fin si apa turqoise (din pacate, una dintre cele mai frumoase, Plaja Egremni, a fost distrusa de cutremurul din noiembrie 2015, fiind accesibila doar de pe mare). Mi-a placut Corfu pentru orasul vechi Corfu, cu stradutele sale labirintice si fortaretele cocotate in varf de deal. Fiecare dintre aceste insule are ceva cu care ma imbie sa ma intorc.

Cam asta a fost! Va astept sa vizitati si alte pagini ale blogului: