vineri, 20 aprilie 2012

Rothenburg ob der Tauber: Muzeul Craciunului si Magazinul Craciunului


In post-urile anterioare am promis ca o sa scriu despre Muzeul Craciunului si Magazinul Craciunului, aflate in Rothenburg ob der Tauber. O sa scriu astazi desi in aceasta perioada suntem mai mult sub impresia Pastelui decat a Craciunului. J
Despre Rothenburg ob der Tauber, oras aflat pe traseul turistic "Drumul Romantic" (Romantische Strasse / Romantic Road) din Germania, am mai scris:
Muzeul german al Craciunului (Deutsches Weihnachtsmuseum) este situat chiar in inima micului oras si, prin exponatele sale, descrie evolutia Craciunului german din evul mediu si pana prin anii ’50.



Pot fi admirate aici numeroase ornamente de Craciun, jucarii, decoratiuni pentru brad si pentru casa, braduti impodobiti, exponate care au rolul de a recrea pentru vizitatori atmosfera Craciunului german din diferite perioade de timp.
Intrucat noi nu alocasem decat o zi vizitarii orasului Rothenburg ob der Tauber, nu am avut timp sa vizitam si Muzeul Craciunului ci doar Magazinul Craciunului. Muzeul si magazinul se afla in doua casute foarte frumoase lipite una de alta. Vis-à-vis de acestea se mai afla o casuta care gazduieste si ea o alta parte a magazinului.



Magazinul se numeste Kathe Wohlfahrt’s Christmas Shop / Village si, pe internet este prezentat ca un loc special, cu obiecte deosebite, unde este Craciun in fiecare zi. Mi-am dorit sa merg in acel loc din primul moment in care am aflat de existenta lui. A reprezentat o prioritate in mica noastra plimbare prin frumosul oras medieval (acum m-am mai calmat J).



La intrarea in magazin esti intampinat de “masina lui Mos Craciun”, cea cu care Mosul probabil ca face aprovizionarea. In interior, atmosfera este minunata. Imediat ce intri esti intampinat de o vitrina in care jucarii animate reconstituie atmosfera febrila de dinaintea Craciunului (asa mi s-a parut mie, ca toata lumea facea curatenie pentru Craciun), pe un fundal sonor ce vine parca dintr-o cutiuta muzicala:


Odata ce ai ajuns in inima magazinului, esti introdus in decorul superb al unui targ de Craciun dintr-un oras medieval din regiunea germana Franconia: casute cu barne de lemn cu acoperisurile incarcate de zapada, bradul traditional din piata centrala a orasului, ornamente de totate felurile si culorile, toate se afla aici.






In acest décor superb, luminat doar de beculetele vitrinelor si ale bradutilor ornati pe diferite teme si culori si in care se aude in surdina muzica de Craciun, se pot gasi toate produsele de Craciun pe care si le-a putut cineva imagina, toate fabricate intr-un stil original nemtesc: glaburi, beteala, Mosi Craciuni, soldatei, spargatoare de nuci, papusi, moristi din lemn (acestea din urma sunt foarte frumoase si cred ca sunt traditionale in Germaia).







De aici pot fi luate obiecte deosebite atat pentru decorarea propirului brad de Craciun dar si suvenire foarte frumoase pentru cei de acasa.

Kathe Wohlfahrt este o companie germana specializata in vanzarea de articole de Craciun, infiintata de Wilhelm Wohlfahrt si denumit dupa numele sotiei sale.

Compania a fost infiintata in 1964 iar in 1977 a deschis magazinul din Rothenburg ob der Tauber si si-a mutat aici sediul central.

In prezent, firma detine mai multe magazine in Germania dar si in Franta, Belgia si Statele Unite insa cel mai mare este cel din Rothenburg ob der Tauber.

Recomand acest loc din Rothenburg ob der Tauber tuturor celor care viziteaza acest oras. Muzeul precum si Magazinul Craciunului merita sa fie vizitate in orice moment al anului, spre incantarea copiilor dar nu numai a lor.

Vara trecuta am avut ocazia sa vad si in Montreal un magazin dedicat in intregime Craciunului. Se numeste Noel Eternel, se afla in centrul vechi al orasului si este mai mic si mai putin spectaculos decat cel al firmei germane pe care l-am vazut la Rothenburg ob der Tauber. Am postat si despre acesta un material, pentru comparatie, AICI.


          






















           

            









            




































            

9 comentarii:

  1. Superb! Am stat cu toata familia sa privim pozele/filmuletele. Fetei mele i-au ramas ochii la papusi, baiatului i-au placut ceasurile:). Mie mi s-a facut dor de duca:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur daca v-a placut! O sa postez si materialul despre magazinul similar din Montreal, sa-mi spuneti cum vi se pare. :-)
      O seara linistia iti doresc, tie si familiei tale!

      Ștergere
  2. O nebunie de magazin ! Ce ti-ai luat de-acolo ? Eu cred, ca ma lua cu ameteala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai m-a luat si pe mine cu ameteala dar nu mai stiu ce mi-am luat, cred ca un ghid bun al orasului si ceva nimicuturi din acelea pentru impodobit bradul. :-)

      Ștergere
  3. Absolut minunat! Dupa lectura, imagini si filmulete sunt decis sa ajungem peste câteva saptamâni la Rothenburg si sa vedem neaparat aceste locuri (muzeu+magazin) legate de Craciun. In fond poate fi ceva inedit sa te apropii de Craciun în miezul verii. Cred ca mai ales copiii sunt fermecati în acest loc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, un pic de Craciun in miezul verii, chiar e o senzatie!
      Sigur o sa va placa. Am eu un feeling ca nu numai Andreea va fi incantata acolo! :-)

      Ștergere
  4. Deci este superb! Am am vizitat acest magazin (din pacate nu am ajuns la muzeu) chiar in mijlocul verii pe 17 iulie. Cand m-am intors de-acolo, cunostiintele mele mi-au spus ca sunt nebun. ;)) Poate sunt, dar acel tinut este din poveste. Sa stiti ca mai exista astfel de magazine. Unul este la Montreal, este uimitor acolo, pana si focul in semineu este facut pe tot parcursul anului, vedeti elfii, renii si Doamna Craciun cum prepara fursecuri si ciocolata fierbinte. Este o atmosfera de vis. De asemenea, daca veti avea drum prin America vreodata, mergeti la magazinul Hallmark de langa patinoarul din Rockefeller Center. Este un magazin de Craciun care functioneaza pe tot parcursul anului, mai mic ce-i drept, dar atmosfera te copleseste. Deja la mine in familie a devenit un obicei ca vara sa mergem sa vizitam magazine de Craciun. Anul acesta am mers la Rothenburg, acum doi ani la Montreal, iar acum trei veri am mers in SUA (avem niste cunostiinte acolo si cu ajutorul lor am gasit magazinul). Superb

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Alexandru,
      Ma bucura interesul pe care-l manifesti pentru blogul meu, ma bucur ca ti-au placut magazinele dedicate Craciunului!
      Despre magazinul de la Montreal am amintit si eu in aceasta postare si i-am dedicat o postare speciala pe blog:
      http://vulpitacalatoare.blogspot.ca/2012/04/noel-eternel-un-loc-in-montreal-unde.html

      Pe cel de la New York nu l-am vazut inca dar sunt ceva sanse. Cu prima ocazie cand ajung acolo, o sa-l caut. O sa scriu um material si despre acela, pentru comparatie. :-)
      Toate cele bune si te mai astept pe paginile blogului meu!

      Ștergere
  5. Revazut cu multa placere.Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: