joi, 5 aprilie 2012

Germania, Bavaria: Castelul Hohenschwangau


Castelul Hohenschwangau si Castelul Neuschwanstein (aflat in apropiere) se afla in sudul Germaniei, in Landul Bavaria (regiunea Allgau), in satul Schwangau, destul de aproape de granita cu Austria.



Castelele sunt amplasate in decorul minunat al Muntilor Alpi, langa Lacul Aplsee. Cel mai apropiat oras este orasul Fussen, la 3 km iar orasul Munchen, capitala Bavariei, se afla la 132 de Km.


Orasul Fussen reprezinta punctul cel mai sudic al celebrei zone turistice germane numita “Drumul romantic” (Romantic Road, Romantische Stasse). 
Distanta dintre cele doua castele este destul de mica (aproximativ 30 de minute de mers pe jos si 10 minute cu microbuzul. Se poate si cu trasura).
Desi distanta dintre castele este destul de mica, numarul turistilor care viziteaza Castelul Neuschwanstein este cu mult mai mare decat al celor care viziteaza Castelul Hohenschwangau.
In timp ce Castelul Neuschwanstein este cel mai vizitat castel din Europa, fiind vizitat anual, de aproximativ 1,3 milioane de turisti din intreaga lume, Castelul Hohenschwangau este vizitat anual, de un numar de aproximativ 300.000 de turisti din intreaga lume. 
300.000 de turisti anual, este, cu siguranta, un numar impresionant de mare, insa, raportat la numarul de turisti care viziteaza Castelul Neuschwanstein (1,3 milioane), diferenta mi se pare enorma in conditiile in care drumul care urca spre Neuschwanstein incepe chiar de langa Hohenschwangau (eu nu as fi rezistat sa trec pe langa el si sa nu-l vizitez).
Castelul Neuschwanstein vazut din curtea Castelului Hohenschwangau  
O sa povestesc acum despre Castelul Hohenschwangau, urmand ca, in postarea urmatoare, sa ma refer la Castelul Neuschwanstein. 
Aceasta este ordinea in care eu le-am vizitat si tot aceasta este si ordinea in care le intalnesti. De asemenea, nu vreu sa las impresia ca Hohenschwangau ar merita mai putin atentia potentialilor turisti, el aflandu-se, oricum, intr-un con de umbra din cauza spectaculosului Neuschwanstein (dupa cum se vede si din numarul de turisti care le viziteaza).
Castelul Hohenschwangau a fost construit in secolul XIX de catre Regele Maximilian al II-lea al Bavariei pe ruinele unei fortarete medievale. In perioada medievala, aceasta fortareata fusese construita si intretinuta de o familie de cavaleri (al caror simbol era lebada).
Acesta este unul dintre motivele pentru care, in aceasta regiune lebada este intalnita destul de des, fie ca simbol ce vegheaza Castelul Hohenschwangau de pe acoperis, fie in picturile ce decoreaza incaperile castelelor, fie in obiecte de décor sau suvenire.
De altfel, cuvantul “schwan”, care apare in constructia numelor castelelor (si nu numai), inseamna “lebada”.



Constructia castelului, pe ruinele fortaretei medievale, a inceput in anul 1833.

Acest castel a fost resedinta oficiala de vara si de vanatoare a Regelui Maximilian al II-lea al Bavariei si a sotiei acestuia, Regina Maria de Prusia, impreuna cu care avea doi fii: Ludwig (devenit Regele Ludwig al II-lea al Bavariei, cel care a construit Castelul Neuschwanstein) si Otto (devenit Otto I al Bavariei).

Cei doi frati si-au petrecut multe veri din copilaria si adolecenta lor in acest castel unde, mama lor, Regina Maria de Prusia crease o minunata gradina cu flori si plante adunate din regiunea Alpilor.
Ludwig a mai locuit aici si dupa ce a devenit rege al Bavariei, in perioada in care, din dorinta sa, Castelul Neuschwanstein se construia la doar o stanca departare.



Castelul Hohenschwangau este amplasat in imediata vecinatate a Lacului Alpsee si poate fi admirat de sus, de pe culmea pe care este amplasat Castelul Neuschwanstein:


In interiorul Castelului Hohenschwangau (in care, din pacate, nu e voie sa se faca poze decat prin fereasta, spre peisajul superb al Alpilor si al Lacului Alpsee), se pastreaza un pian la care a cantat marele compositor german Richard Wagner care avea o relatie privilegiata cu familia regala si in special cu Regele Ludwig al II-lea al Bavariei.
O poza "furata" in interiorul castelului:

 ... si pozele facute prin fereastra, in exterior:






In timpul celor doua razboaie mondiale, Castelul Hohenschwangau nu a suferit avarii.
Spre castel:















  

    



Intrarea ... in partea stanga, pe langa panoul unde se afisau numerele tururilor de vizitare (turul nostru avea numarul 122, deci mai aveam un pic de asteptat):



Imprejurimile vazute de sus de al castel:



















Magazinul de suvenire:









Bradul acesta imens era asezat acolo pentru ca se apropiau sarbatorile. Cand am urcat noi la castel, nu era:







In urmatoarea postare voi povesti despre Castelul Neuschwanstein.


12 comentarii:

  1. Ah ce-mi vine să plâng când văd aceste imagini! :(
    Apropos: mi-am luat și eu o lebădă ca amintire :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu vreau sa-mi imaginez ce as face daca as pierde poze din concedii! Im pare rau de pozele tale! Ai un motiv serios sa te mai duci acolo. :-)

      Ștergere
  2. Super! Nu mai imi vine sa ma uit pe geam:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noua ne-a placut foarte mult! Si era dupa jumatatea lui noiembrie, in plina vara cred ca e si mai frumos!

      Ștergere
  3. Vara peisajul este o splendoare. Verdele pădurii şi albastrul lacului scot mai bine în evidenţă castelul. Cu toate că mi-ar plăcea tare mult să ajung în zona asta la începutul toamnei, atunci când natura începe să se coloreze în roşu şi galben :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil ca prin octombrie ar fi cel mai bine. Noi am fost cam pe 20 noiembrie si deja se cam desfrunzisera pomii. Oricum, am avut noroc de o vreme incredibil de frumoasa pentru data aceea.

      Ștergere
  4. Depinde de toamnă. Cert este că toamna este riscant să pleci în vacanţă. Rişti să prinzi vreme ploioasă şi să regreţi că ai plecat de acasă. Pe de altă parte dacă ai noroc de o toamnă frumoasă, cu siguranţă te întorci acasă cu cardurile plinde de fotografii inedite. Imaginează-ţi cum arăta acest castel dacă copacii din jur erau în noanţe de la verde la galben! Ca să nu te zdrobeşti prea tare imaginându-ţi, îţi arăt eu o poză postată pe un site de fotografie http://fotoworld.chip.ro/panou-utilizator/calatorii/europa/newschwenstein-lacul-29203?iduser=65268

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte frumoase imaginile!
      Cred ca suntem foarte norocosi pentru ca, din diverse motive, multe concedii le-am programat toamna sau chiar toamna tarziu si de fiecare data am prins vreme foarte frumoasa. Nu am nicio amintire cu vreun concediu ratat (sau mai putin reusit) din cauza vremii. Ne iubeste Dumnezeu! :-)

      Ștergere
  5. Bravo! Asta e bine :))
    Eu nu prea călătoresc toamna decât prin ţară. Dar la castelele bavareze îmi doresc să ajung în acest anotimp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De-abia astept pozele! Poate ajungi si la Palatul Herrenchiemsee (construit tot de Ludwig al II-lea al Bavariei) ca eu nu am apucat ca ajung!

      Ștergere
  6. Pentru ca se apropie plecarea în vacanta noastra din acest an (mai avem 3 spatamâni) si pentru ca ne vom afla în multe locuri în care ati fost, am început sa recitesc (si sa ma documentez) postarile tale despre Bavaria, Munchen si împrejurimi. Ce pot sa spun este ca am aflat cu tristete ca în 2012 doua fatade de la Neuschwanstein (vest si nord) sunt în renovare, deci mascate cu acele pânze. Vom vedea ce va fi.
    Nici eu n-as putea trece pe lânga Hohenschwangau si sa nu intru în el. Mi s-ar parea o împietate ... Cum Herrrenchimsee l-am vazut, imaginea despre "Castelele Bavariei" ne-o vom completa la Fussen, Linderhof si la Munchen (Residenz si Nymphenburg). Gazda noastra unde am închiriat în Bavaria ne-a recomandat calduros sa urcam la loja de vânatoare regala a lui Ludwig II de la Schachen (din Garmisch Partenkirchen). Ati ajuns acolo? Merita timpul ce trebuie alocat ascensiunii (3.5 ore x 2)?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau ca Neuschwanstein-ul o sa fie partial ascus pe dupa panze in perioada vacantei voastre! :-(
      La loja de vanatoare a regelui nu am fost, nu stiu nimic despre ea, acum aud. :-(
      Va doresc o vacanta frumoasa, cu vreme buna si cu spor la explorat locuri si lucruri frumoase!
      Astept cu drag impresiile! :-)

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: