duminică, 4 martie 2012

Montreal, Turnul cu ceas (The Clock Tower / Tour de l'Horloge)

Lista tuturor postarilor despre Montreal, o gasiti aici:
http://vulpitacalatoare.blogspot.ro/p/montreal.html

Este unul dintre simbolurile Montrealului si se afla in zona portului vechi al orasului.

Turnul cu ceas din Montreal (care nu trebuie confundat cu Turnul Montrealului care se afla in Complexul Olimpic si despre care am scris aici) a fost conceput ca monument dedicat marinarilor canadieni din marina comerciala, care si-au pierdut viata in primul razboi mondial.
Turnul-monument a fost conceput sa serveasca mai multor scopuri, respectiv:
- sa comemoreze marinarii pierduti in lupte,
- sa marcheze intrarea in port,
- sa indice ora,
- prin zidul si turnul lui, sa ascunda constructiile din zona.

Lucrarile de constructie au fost inaugurate in data de 31 octombrie 1919 de catre Edward, Printul de Wales al Marii Britanii si au fost finalizate in 1922.
Numele original este “Ceasul-monument inchinat marinarilor” (The Sailors’ Memorial Clock) insa, de-a lungul timpului, montrealezii i-au spus simplu “Turnul cu ceas” (The Tower Clock).

Frumosul turn alb, inalt de 45 de metri, a fost construit in stilul Beaux-Arts dupa planurile lui Paul Leclaire, arhitectului portului din Montreal. Acesta prevazuse in planurile sale si un ansamblu de 5 clopote care sa bata la fiecare ora, dar care nu au mai fost adaugate.


Ceasul cu 4 fatete din varful turnului, a fost construit in Anglia, mecanismul sau fiind o replica aproape exacta a celebrului Big Ben din Londra care a servit drept inspiratie pentru arhitectul montrealez.
Dupa cel de-al doilea razboi mondial, monumentul comemoreaza si marinarii canadieni care si-au pierdut vietile in acest razboi.

Turnul are un observator unde se poate urca in timpl verii si care ofera o frumoasa priveliste asupra orasului si a fluviului St. Lawrence. Pana in observatorul din turn trebuie urcate 192 de trepte.

Expozitia din interiorul turnului prezinta istoria Montrealului.
In 1996, turnul cu ceas din Montreal a fost declarat in mod oficial, monument istoric.

Mi-e mi-a placut foarte mult. L-am vazut, l-am admirat si l-am fotografiat din mai multe puncte din oras. Am avut de gand sa urc in obervator dar pana m-am hotarat eu, turnul a fost inchis publicului pentru ca incepusera lucrarile de montare a instalatiei de iluminare si de reamenajare a zonei. L.

            





  

  
            
In plan secund, Muntele "Mont Royal" din centrul orasului, cu celebra sa cruce de 31 de metri.


Turnul cu ceas vazut din turnul Capelei "Notre Dame de Bon Secours" despre care am scris aici:
  












  

  



            



4 comentarii:

  1. frumoase fotografii faci tu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ioana, ma bucur ca ti-au placut! Adevarul este ca zona asta din Montreal, de pe langa fluviu, este foarte ofertanta pentru fotografii!

      Ștergere
  2. Minunat, mai ales in pozele cu luna plina pe cerul vioriu ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acelea imi plac si mie foarte mult, ma consider norocoasa ca am prins asa o luna plina! Desi sunt cam multe poze cu luna aia plina, nu m-am indurat sa mai elimin din ele :-)

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: