miercuri, 2 mai 2018

Vacanta la Atena

25 - 29 aprilie 2018
Atena este, cu siguranta, un oras interesant care merita sa fie explorat. Este un oras imens cu un numar impresionant de locuitori. Din cei 11 milioane de locuitori ai intregii Grecii, 5 milioane locuiesc la Atena.




Turistii vin la Atena in special pentru vestigiile Greciei antice insa pe mine altceva m-a impresionat cel mai mult aici: atmosfera absolut minunata ce se instala odata cu lasarea serii in cartierul Plaka si amabilitatea grecilor.
Cartierul Plaka se intinde la poalele colinei Acropole si in prezent inseamna zeci de stradute vechi, inguste si intortocheate, pline de restaurante, terase, si magazine de tot felul, intesate de lume multa si pestrita dornica de a se simti bine. Aici vin turisti din toate colturile lumii dar si localnici. Ca venii vorba de turisti, am observat ca erau multi francezi, italieni (zgomotosi si, pe alocuri, neciopliti), nemti, olandezi, danezi, australieni, rusi, bulgari, romani (mult mai putini decat ma asteptam, si, in orice caz, mult mai putini decat sunt vara in zonele litorale).
Cat priveste amabilitatea grecilor, ce sa va spun: stiu ca grecii sunt buni negustori, amabilitatea fiind o conditie pe care ei o indeplinesc aproape instinctual in vederea obtinerii profitului, insa la Atena parca se adunasera cei mai amabili dintre greci. Cel putin cei de la hotel, se purtau de parca ne-ar fi fost prieteni de cand e lumea. Nu apucam sa deschidem gura, ca erau gata sa faca orice ca sa ne arate ca vor sa ne ajute (ca, uneori, era doar amabilitate de fatada, asta e altceva). 



Cred ca am avut o imagine un pic deformata a Atenei inainte de a o vizita. Ma asteptam sa fie mai dichisita si mai riguroasa decat oraselele de litoral pe care le-am mai vazut eu prin Grecia, ca doar, deh, e si ea capitala europeana! Ei bine, nu! Atena are un pronuntat aer balcanic, oamenii sunt extrem de degajati, neinteresati de cine stie ce conveniente sociale si lipsiti de orice urma de sobrietate.
Numarul impresionant de locuitori isi spune cuvantul, orasul este pe alocuri murdar desi se curata cu regularitate. Cladiri noi, moderne si frumoase, sau cladiri mai vechi atent renovate, se invecineaza cu cladiri in ruina ce par a fi fost tinta unor bombardamente. Turisti din lumea larga se amesteca pe strazi cu greci, emigranti din tarile arabe, negri, cersetori, oameni ai strazii, tigani greci. Spre deosebire de Roma si chiar Paris, la Atena am vazut putini imigranti indieni sau pakistanezi (am vazut cativa indieni insa nu erau imigranti ci turisti) . Aici erau ceva mai multi negri insa grecii nu le-a permis inca sa le ia locurile de munca, in hoteluri, restaurante, terase, magazine, munca inca o faceau grecii.


Inainte de a povesti despre ce-am vazut si ce-am facut la Atena in 5 zile, o sa precizez detaliile privind organizarea si costurile calatoriei, pentru cei ce trec pe aici in cautare de astfel de informatii pentru pregatirea calatoriilor lor.
Drumul a fost cu avionul, cu compania Ryanair. Am rezervat prin site-ul "vola.ro" in 17.12.2017 si a costat 652,93 lei pentru doua persoane, respectiv cam 70E de persoana.
Hotelul l-am rezervat tot in 17.12.2017, pe site-ul "Booking.com" si a costat 345,60 Euro pentru 4 nopti, cu mic dejun inclus (pretul include o reducere de 10% pentru "client genius" pe Booking.com). Lotus Center Hotel, are 4 stele si este situat in inima orasului, foarte aproape de statia de metrou Monastiraki (site-ul hotelului: http://lotuscenter.gr/).
Costurile biletelor de intrare la muzee, ale biletelor pentru autobuzele turistice si alte preturi si informatii folositoare celor interesati sa viziteze Atena, le voi aminti pe parcursul articolului.
Link-urile catre albumele cu toate pozele de la Atena, la sfarsitul postarii.


Ce am facut 5 zile la Atena:
- am vizitat colina Acropole,
- am vazut cum se schimba garda in fata Parlamentului grecesc,
- ne-am plimbat cu autobuzul turistic pe toate cele trei rute disponibile: Atena, Pireu, Riviera Atenei - pana la Lacul Vouliagmeni,
- am vazut Templul lui Zeus si Poarta lui Adrian,
- am vazut stadionul olimpic Panathenaic (Kallimarmaro) si muzeul aferent,
- ne-am plimbat prin Gradinile Nationale si am admirat Zappeion-ul,
- am vizitat statia de metrou Sintagma, foarte interesanta prin faptul ca o multime de vestigii istorice descoperite cu ocazia lucrarilor la metrou sunt expuse chiar in incinta statiei, devenita astfel obiectiv turistic,
- am urcat cu telefericul pe colina Lycabettus, de unde am admirat privelistea superba a orasului, pana la mare,
- ne-am plimbat prin piata Monastiraki si prin cartierul Plaka,
- am vazut vestigiile bibliotecii lui Adrian,
- am facut o excursie de o zi la Delfi, inima Greciei antice, excursie ce a inclus si o oprie in statiunea de ski (da, grecii au si asa ceva) Arachova,
- am vizitat (prin reprezentat :-) Hellenic Motor Museum, un muzeu interesant despre istoria automobilului,
- am vizitat agora antica, agora romana,
- ne-am plimbat pe strada Ermou, artera importanta in oras, in mare parte pietonala, plina de magazine de firma si foarte, foarte animata,
- am urcat pe colina Filopappos,
- duminica de dimineata am explorat targul de vechituri.
Cu siguranta ca mai erau multe de vazut si de facut la Atena insa cred ca ce am apucat noi sa vedem reprezinta cam principalele obiective de explorat in acest oras.


Zborul de la Bucuresti la Atena a durat mai putin de 1 ora si 45 de minute cat scria pe cartile de imbarcare (cam 1h 25, cred eu). Problema mea mare a fost ca cei de la Ryanair au introdus un sistem aiurea de distribuire a locurilor astfel incat pasagerii nu isi pot alege locurile decat contra unor sume de bani, deloc neglijabile, altfel sunt distribuiti automat de sistem in momentul efectuarii check-in-ului. Asa am nimerit eu cel mai prost loc pe care l-am avut pana acum in avion: randul 1, locul dinspre culoar. Nu mai zic ca jumatatea mea a trebuit sa stea pe undeva pe la mijlocul aeronavei, tot pe locul dinspre culoar. Adica nici vorba de loc la geam sau macar pe locul din mijloc. Am suferit ca un caine, n-am nicio poza din timpul zborului. Si eram asa de curioasa sa vad Bulgaria si Grecia de sus! M-am intretinut cu stewarzii ca eram chiar langa ei. Tinerei si draguti, unul mi-a promis ca il roaga pe capitan sa ma lase sa fac o poza macar in cabina, ca sa-mi alin suferinta din timpul zborului cand, de ciuda, nici nu mai mai uitam in directia hublourilor, daca tot nu puteam vedea ceva. Ghinion din nou, capitanul francez a zis ca nu, si nu. Si cand te gandesti ca unii care aveau loc la geam au dormit tot drumul ...!
Infrastructura de transport din zona aeroportului este foarte buna, m-am simtit si aici ca ultimul om venind din Bucurestiul nostru care nu are pentru aeroport decat 2 linii amarate de autobuze expres care, in orele de varf, se blocheaza in trafic punand calatorii in pericol sa piarda avionul. De la aeroport pana la Atena sunt in jur de 30 de km pe care i-am parcurs cu trenul care de la un punct intra pe linia metroului si merge fix in inima orasului, asa ca nu e nevoie sa faci vreo schimbare a mijlocului de transport. Biletul de la aeroport pana in oras costa 10 Euro de persoana.


Aeroportul din Atena

Pana la un punct, trenul circula pe la suprafata, apoi intra in tunel pe liniile metroului

Atena 2018:
Tigani greci la cersit. Initial am crezut ca sunt romani cum erau cei de la Paris

Paris 2016

La statia de metrou Monastirakis au fost conservate vestigiile
descoperite in timpul lucrarilor la metrou. La statia Syntagma au amenajat un
muzeu in toata regula cu astfel de relicve

Unul dintre primele lucruri pe care le-am facut in Atena a fost sa mergem sa vedem schimbarea garzii in fata Parlamentului. Soldati numiti evzoni (evzone), imbracati in uniforme traditionale cu fuste scurte si pantofi cu plachiuri si pampoane, stau de garda la Mormantul Eroului Necunoscut. Se spune ca fustele lor au un numar exact de pliuri, respectiv 400, cate unul pentru fiecare an de dominatie turca. La fiecare ora, 24 de ore din 24, garda se schimba, spre incantarea turistilor curiosi care se aduna de fiecare data in numar mare. Pasul de defilare al evzonilor are mai mult de-a face cu baletul decat cu armata. Dupa schimbarea garzii, un jandarm verifica in detaliu uniformele soldatilor nou instalati in posturi, le aseaza corect chipiul pe cap si chiar ii tamponeaza pe la mustati cu ciucurele de la chipiu :-). N-am inteles eu prea bine cat din tot spectacolul asta era conform unor protocoale cazone si cat era doar pentru public.  










Piata Sintagma









Statia de metrou Sintagma, 
Un loc inedit, o statie de metrou-muzeu. In incinta statiei sunt expuse obiecte ce au fost descoperite cu ocazia lucrarilor la metrou.











Schelet datand din secolul 4 inainte de Christos







Colina Acropole
A fost, desigur, obiectivul nostru principal la Atena. Intrucat credeam ca la sfarsitul lui aprilie nu suntem in plin sezon turistic si astfel nu va fi prea aglomerat pe colina, nu ne-am mobilizat prea tare sa ajungem acolo devreme si am ajuns cam pe la 11 fara ceva cand era deja o coada destul de mare. Coada a mers destul de repede insa problema a fost soarele ucigator. Am prins zile extrem de calduroase, cu 30-31 de grade. Cu biletele in mana, ne-am indreptat spre zona de acces care era mult subdimensionata fata de numarul de vizitatori. Nu imi imaginez cum e in perioada cu numar maxim de turisti. Aici oamenii nu mai stateau la nicio coada desi erau ghidati de anumite cordoane, ci se imbulzeau pur si simplu sa treaca de turnicheti. Niste grupuri zgomotoase de italieni, atat tineri cat si seniori, s-au cam dat in spectacol. 
Pe biletul de intrare am dat 30 de Euro de persoana pentru ca am ales biletul care era valabil 2 zile si care ne permitea sa vedem mai multe obiective turistice, respectiv situri arheologice raspandite in diverse locatii: Partenonul (chiar pe colina), Agora antica, Agora romana, Biblioteca lui Adrian, Templul lui Zeus Olimpianul, Situl arheologic Lykeion, Muzeul de arheologie Kerameikos, Situl arheologic Kerameikos. Pentru noi nu a fost o alegere buna biletul combinat pentru ca nu am reusit sa ne organizam timpul astfel incat sa vizitam tot ce platiseram. Ar fi fost mai avantajos sa platim doar pentru vizitarea colinei Acropole, adica sa luam un bilet mai ieftin dar care nu imi mai aduc aminte cat costa.
Pe colina am vazut Partenonul, Templul Atenei Nike, Erehteion-ul (templul cu cariatide), Teatrul Herodes Atticus, Teatrul lui Dionysos.
Pietrele de pe Acropole erau atat de tocite si lustruite de turisti de-a lungul timpului incat unii se descaltasera ca sa nu alunece.
Pe drumul de intoarcere am intalnit trei testoaese care pareau destul de obisnuite cu turistii din moment ce una se oprise fix in mijlocul aleii ca sa roada un cotor de mar. :-)

Partenonul

Templul Atenei Nike

Erehteion (Templul cu cariatide). Cariatidele originale sunt in Muzeul Acropole



Teatrul Herodes Atticus

Teatrul lui Dionysos



Templul lui Zeus Olimpianul

Poarta / Arcul lui Adrian

Noul Muzeu Acropole, foarte modern, deschis in 2008, pentru ca cel vechi de
pe colina devenise neincapator pentru numeroasele
artefacte descoperite pe Acropole

Noul Muzeu Acropole

Noul Muzeu Acropole

Sarpele Roz, tambalagiu roman, cu siguranta de mare succes, 
la poalele colinei Acropole

Colina Lycabettus vazuta de pe Acropole

Colina Filopappus vazuta de pe Acropole























Colina Acropole vazuta de pe colina Filopappus

Colina Acropole vazuta de pe colina Filopappus

Colina Acropole vazuta de pe Colina Lycabettus


Excursie de o zi la Delphi
Am cumparat-o de la hotel (trebuie intrebat la receptie) si a costat 106 Euro, pret care a inclus masa de pranz (13 Euro) si biletul de intrare la Situl arheologic si la Muzeul de arheologie din Delphi (12 Euro). La intoarcere, excursia a inclus o oprire in statiunea de ski Arachova. Avand in vedere cat de putin timp a fost alocat acestei opriri (25 minute) si faptul ca am fost descarcati fix in usa pravaliei unui nene, tind sa cred ca singurul scop al opririi a fost sa facem un pic de vanzare omului care avea pe acolo tot felul de artizanaturi.


Aici n-am mai ajuns, poza e facuta de altcineva cu o saptaman inainte.
E vorba de un alt sit arheologic la apoximativ 1km de cel la care am fost eu

Ruinele teatrului de la Delphi


Trezoreria, singura cladire inca in picioare la Delphi




Ruinele stadionului de la Delphi

Ruinele stadionului de la Delphi



Buricul pamantului 


Iesirea din Atena spre Delphi






Statiunea Arachova

Statiunea Arachova


Inapoi spre Atena

Helenic Motor Museum
Aici n-am ajuns, a fost reprezentantul meu in timp ce eu umblam dupa oracolul din Delphi. Biletul de intrare costa 8 Euro.
Sursa acestei imagini:
http://www.hellenicmotormuseum.gr/el/venue-hire/venue-detail/


Masina familiei Flinstone, cea mai frumoasa din toata expozitia


Stadionul olimpic Panathenaic (Kallimarmaro) si muzeul aferent
Stadionul, renovat in 1896, este construit in intregime din marmura de la muntele grecesc Penteli. Biletul pentru vizitarea stadionului si a muzeului amenajat in incinta sa costa 5 Euro/ persoana pentru adulti.





Tortele de la Jocurile Olimpice


Lupa concava cu care se capteaza de la soare focul pentru aprinderea tortei olimpice

Colina Lycabettus
Unii spun ca ofera cea mai frumoasa panorama a orasului. Nu stiu daca e asa insa pot sa afirm ca orasul se vede minunat de pe acest deal. Turistii vin aici cu scaunele si aparate foto in asteptarea apusului. Telefericul merge prin tunel pe niste sine cu o inclinatie destul de mare. Costa 7 Euro urcat si coborat sau 5 Euro doar urcat. Se poate urca si pe poteca.









Piscine pe acoperisurile cladirilor

Colina Acropole vazuta de pe colina Lycabettus



   
Terasa in cartierul select de la poalele colinei Lycabettus

Muzeul de arta cicladica, la poalele colinei Lycabettus





Ambasada Germaniei la Atena in cartierul de la poalele colinei Lycabettus

Ambasada Germaniei la Atena

Colina Filopappos
Un deal amenajat ca si parc. Desi era de-abia sfarsitul lui aprilie, tot ce era ierbos era uscat. Accesul este gratuit.

Colina Filopappos vazuta de pe Acropole











Observatorul National al Atenei




Templul lui Zeus Olimpianul si Arcul lui Adrian
Poza de mai jos nu e a mea, e facuta cu o saptamana inainte. Cand am ajuns noi, musetelul era deja cam uscat. Situl arheologic se poate vizita cu biletul de 30 de Euro de la Acropole sau separat, caz in care intrarea costa cam 3 sau 4 Euro.













Gradinile Nationale si Cladirea Zappeion
Cladirea Zappeion este o cladire de expozitii si conferinte aflata in imediata apropiere a Parlamentului, in cel mai important parc al orasului ("Gradinile Nationale"). Constructia a fost denumita dupa finantatorul sau, Evanghelos Zappas, om de afaceri si filantrop nascut in Grecia dar care si-a petrecut o mare parte a vietii in Tara Romaneasca unde a facut o avere impresionanta din agricultura (grane). Acesta a fost initial inmormantat in Romania si dupa cativa ani adus in Grecia. 



 










Piata Monastiraki,
un loc animat la orice ora din zi si din noapte


Balonaki in piata Monastiraki




Statia de metrou Monastiraki


Strada Ermou si imprejurimi
Parlamentul, in capul strazii Ermou

Parlamentul, in capul strazii Ermou





Atena-un oras al contrastelor:
Oameni ai nimanui, in fata magazinelor de firma










O flasneta ce canta o melodie veche greceasca

Catedrala Mitropolitana din Atena


Iaurt inghetat de la Chill-box, preferatul nostru
   





Agora antica
Intrarea costa 8 Euro de persoana sau se poate folosi biletul combinat de 30 de Euro de la Acropole.





























     














Agora romana




Turnul vanturilor





Biblioteca lui Adrain



Cartierul Plaka (zis si Poplaca :-))))






















Poate doriti un cacadou :-)
Eu am luat cadouri dragute de la acest magazin care este 
tinut de o doamna foarte prietenoasa
















Bombonele in toate culorile curcubeului






 

Targul de vechituri (The Flea Market), o lume in sine
Imediat ce intri in zona talciocului, intri, de fapt, intr-o alta lume, dintr-o alta epoca. Atmosfera e incarcata de mirosul de vechituri dar si de alte mirosuri care nu ar trebui sa fie pe acolo, in zona fiind destul de multi oameni ai strazii. Targul se afla in imediata vecinatate a pietei Monastiraki. Noi ne-am invecinat cu targul pe toata durata sederii la Atena intrucat acesta incepe chiar de langa hotelul Lotus Center. La flea market gasesti tot ce poti sa visezi, de la ceramica veche in stare foarte buna, la telefoane de epoca, inca functionale. Gama este larga si mai cuprinde, printre altele, bani vechi (bancnote, monezi), carti, mobila, casete audio sau video, discuri de vinil, statuete, corpuri de iluminat, tesaturi, sticle vechi si murdare, medalii naziste, ceasuri, tunuri, posete, gablonturi, jucarii si cate si mai cate. Un lucru este cert, daca ajungi la talcioc duminica de dimineata, este imposibil sa nu gasti un obiect deosebit, la un pret bun. Noi ne-am pricopsit cu un binoclu japonez la doar 15 Euro. Preturile se negociaza. Targul este deschis in fiecare zi insa efervescenta cea mai mare este duminica de dimineata. Merita cel putin o mica plimbare, targul fiind, de altfel, recomandat si de ghidurile de turism.











Un display practic si original:
la sfarsitul programului inchizi umbrele si pleci acasa! :-)

Pentru ce ar cumpara cineva asa ceva?!?!

Barcuta cu ulei de masline, o jucarie veche greceasca





Autobuzele turistice
Oferta de autobuze turistice este bogata la Atena. Am remarcat trei companii care au autocare etajate pentru plimbari turistice. Fiecare companie are autocarele colorate cu alta culoare:
- autocarele rosii, "City Sightseeing" sunt, din cate se pare, ale municipalitatii,
- autocarele galbene sunt ale companieii "Grey Line" (suna un pic confuzator: pai ori e gri ori e galben? :-)),
- autocarele albastre sunt ale firmei "Sights of Athens".
Noi ne-am plimbat cu cele rosii si galbene. Cu cel rosu am facut doar turul Atenei iar cu cel galben am facut toate cele trei tururi disponibile: Atena, Pireu si Riviera Atenei (care are capatul la lacul Vouliagmeni)
Autobuzul rosu, ruta Atena
Doar ruta Atena a costat 20 Euro de persoana pentru doua zile. A fost din nou o alegere neinspirata pentru ca a doua zi nu am putut valorifica biletele intrucat am fost la Delfi. Pretul includea si o salata cretana "Dacos" pe care nu am fost sa o luam.
Turul Atenei ofera posibilitatea admirarii principalelor obiective turistice ale orasului. Se poate urca si cobori la orice statie, autobuzele circula la intervale de 20 de minute. Cele care fac rutele Pireu si Riviera circula mai rar, cam la o ora.
Statiile de pe ruta Atena:
- Piata Sintagma,
- Cele 4 muzee,
- Galeriile Nationale,
- Stadionul Olimpic Antic (Panathenaic)
- Melina Merkouri / Plaka (statie comuna cu ruta Riviera),
- Muzeul Acropole,
- Acropole si Parthenon (statie comuna cu ruta Pireu),
- Templul lui Zeus,
- Parlament / Gradinile Nationale,
- Biblioteca Nationala,
- Muzeul National de Arheologie,
- Piata Omonia,
 - Piata Karaiskaki,
- Thession,
- Piata Monastiraki,
- Piata Kotzia.



Universitatea

Academia de Arte

Academia de Arte





Biblioteca Nationala

Biblioteca Nationala




Muzeul National de Arheologie













Autobuzul galben, ruta Atena
La autobuzul galben am luat bilete doar pentru o zi, pe toate cele trei rute, si a costat 20 Euro de persoana.
Statiile de pe ruta Atena la autobuzul galben coincid, in mare parte, cu cele de la cel rosu, unele fiind trecute cu nume diferit pe hartile celor doua companii:
- Piata Sintagma,
- Muzeul Benaki,
- Panathenaic Stadium,
Melina Merkouri / Plaka,
- Muzeul Acropole,
- Acropole si Parthenon (statie comuna cu ruta Pireu),
- Templul lui Zeus,
- Parlament / Gradinile Nationale,
- Biblioteca Nationala,
- Muzeul National de Arheologie,
- Piata Omonia,
- Piata Karaiskaki,
- Monastiraki / Thession,
Piata Kotzia / Primarie.













Autobuzul galben, ruta Pireu







Stadionul Olimpic "Peace and Friendship" din Pireu

Stadionul Olympiakos Pireu / Georgios Karaiskakis


Stadionul Olimpic "Peace and Friendship" din Pireu








Teatrul Municipal din Pireu

Autobuzul galben: Riviera Atenei, Lacul Vouliagmeni





Lacul termal Vouliagmeni

"In trecut aici a fost o pestera. La un moment dat (in Evul Mediu, sustin specialistii), din cauza caldurii ridicate, o parte s-a prabusit rezultand lacul. A ramas o caverna ce are o vedere spectaculoasa dar si multe tunele care nu au putut fi explorate nici pana astazi.
Lacul este alimentat de izvoare subterane iar temperatura este de 22-24 grade Celsius pe tot parcursul anului.
Deoarece nivelul sau este la 50m peste nivelul marii, apa este continuu reimprospatata. Apa contine minerale precum potasiu, sodiu, litiu, amoniu, calciu, fier, iod.
Tot aici intalnim si o specie de anemona marina: Paranemonia vouliagmeniensis. Fish spa-ul este asigurat de Garra Rufa (pestele doctor).
Pentru a proteja flora si fauna este interzis scaldatul dupa folosirea cremei de protectie solara.
Lacul face parte din Reteaua 2000, o retea europeana de zone naturale protejate care cuprinde un esantion reprezentativ de specii salbatice si habitate naturale de interes comunitar.
Programul de functionare este de la 7.30 la 20.00. Pretul biletului este de 12 Euro de luni pana vineri si de 13 Euro in weekend sau de sarbatori. Copiii pana la 5 ani au acces gratuit iar studentii si rezidentii beneficiaza de reduceri."
Sursa informatiilor despre lacul Vouliagmeni: 




 

Tramvaiul care ii duce pe atenieni la plaja









Mancare la Atena
La Atena am descoperit o salata interesanta, salata cretana "Dakos": paine neagra de orz, branza feta faramata, rosii tocate, masline, ulei de masline, oregano, capere.
Si tot aici am gustat pentru prima data mastica, o bautura alcoolica de care auzisem eu si prin Romania, facuta din rasina unui arbore numit mastic, dar si fructul mousmoula / despola.
In rest, de-ale grecilor: salata greceasca, musaca, souvlaki, halva.

Salata cretana DAKOS

Mastica





  



Pisici ateniene




Flori si alte plante


Rodiu

Floare de rodiu

Floare de rodiu

Lotus Center Hotel
Are o pozitie excelenta, la cativa pasi de statia de metrou Monastiraki, la poalele colinei Acropole. Din aceasta locatie se poate ajunge usor la toate punctele de interes turistic ale orasului. Un alt atuu al sau este terasa de pe acoperis, cu o vedere superba catre Acropole. Dimineata aici este locul pentru servirea micului dejun, in rest e bar. Seara, pe racoare, acoperisul se deschide pentru aer curat. 
Pentru apa calda trebuie apasat butonul nr. 1 de la tabloul electric de langa usa de la intrare. Apa calda vine cam in 15-20 de minute. Camera este mare si confortabila, bine izolata de larma din strada. Baia, cu siguranta purtand amprenta unui designer original, nu are gresie sau faianta ci vopsea gri de ulei care mie, care, in ignoranta mea, nu am inteles lucrarea artistului, mi-a lasat impresia de pestera sau ceva camera de la demolari. Nici usa sau macar cortina de dus nu are, insa asta nu afecteaza confortul camerei, fiind, probabil tot ideea designerului minimalist. In rest, de bine pe linie.





"Dulapul", desigur, tot minimalist

Terasa de pe acoperis cu vedere la Acropole



 


Atena, un oras al contrastelor: 
un hotel de 4 stele se invecineaza cu o cladire in ruina

  


Privelistea din balconul camerei, pe strada Ermou, spre Parlament

Privelistea din balconul camerei, pe strada Ermou

Inapoi spre casa
De la Piata Monastraki am luat metroul pana la aeroport (tarif pentru aeroport 10Euro/persoana). In avion am ocupat cu indrazneala un loc la geam pentru ca, desigur, locurile noastre erau tot in bataie de joc. De data asta pasagerii erau cam nervosi din cauza ca nu aveau locuri alaturi de cei cu care calatoreau, asa ca, multe persoane au ocupat locurile "la mica intelegere". Pentru a nu risca o intarziere a decolarii, stewardeza a trebuit sa-i lase pe oameni sa stea unde au dorit ei. Asa am avut eu loc la geam si sotul langa mine. Asa s-a facut dreptate! :-)
Dupa canicula si uscaciunea de la Atena, Bucurestiul mi s-a parut un oras verde si frumos de am inceput sa-l vaz cu alti ochi. 

Statia Monastiraki





Link-uri catre albumele cu pozele de la Atena:
De la Bucuresti la Atena

Schimbarea garzii la Parlament

Autobuz rosu, ruta Atena

Colina Acropole

Noul Muzeu Acropole

Templul lui Zeus, Poarta lui Adrian

Stadionul Kallimarmaro

Gradinile Nationale si Zapeionul
  
Statia de metrou Sintagma

Colina Lycabettus

Biblioteca lui Adrian si Piata Monastiraki
  
De la Atena la Delfi

Delfi, Situl arheologic
  
Delfi, Muzeul de arheologie

Pranz la Delfi

Excursie la Delfi, statiunea de ski Arachova

De la Delfi, inapoi la Atena

Hellenic Motor Museum

Agora antica

Autobuz galben, Ruta Pireu

Autobuz galben, Riviera Atenei, Lacul Vouliagmeni

Piata Sintagma, Cartierul Kolonaki spre colina Lycabbetus

Universitatea, Academia de Arte, Biblioteca Nationala

Autobuz galben, Ruta Atena

Agora romana

Cartierul Plaka
  
Str. Ermou, Piata Monastiraki si imprejurimi

Colina Filopappos
  
Flea Market

Lotus Center Hotel

Diverse

De mancare la Atena

Fructul despola/mousmoula

Flori si alte plante

Pisici ateniene

De la Atena la Bucuresti

16 comentarii:

  1. Felicitari si aplauze pentru frumoasa excursie si ,nu in ultim loc,pentru minunatele imagini,ce le-ai realizat cu mult suflet si care,am certitudine ca ni le-ai oferit cu drag.Multa sanatate si cat mai multe excursii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere! Intre timp am reusit sa finalizez articolul.
      Va multumesc pentru ca imi urmariti blogul!

      Ștergere
  2. Wow, câte poze! Minunat, mi-au plăcut toate, atât cele din orașul nou cât și din partea veche, atât cele culinare (căci gurmand sunt, recunosc) cât și cele de la metrou (stația Sf. Parascheva). Mă bucur pentru voi dar și pentru noi, care-ți citim blogul mă bucur.
    Zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o experienta foarte interesanta! Atena este un oras fascinant, are multe de oferit exploratorilor curiosi.
      Va multumesc pentru ca imi urmariti blogul! Toate cele bune, va doresc!

      Ștergere
  3. Multumesc mult pentru completari.

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesanta excursie. Dar unde sunt copiii? De ce lipsesc din poze?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Copiii nu au fost cu noi de data aceasta, nu am putut sa-i invoim de la scoala.
      I-am recompensat cu o excursie la Castelul de lut al zanelor, de 1 iunie.

      Ștergere
  5. Minunate poze si descriere. Multumesc. Impresionant muzeul/statie de metrou. Un oras cu o istorie impresionanta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari pentru cel mai cuprinzator si util articol pe care l-am citit despre Atena. Pacat ca goole nu il indexeaza in primele pagini si l-am gasit intamplator.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Ma bucur cand aud de persoane carora le sunt de folos scriiturile mele de pe aici! Acum, ca ai descoperit blogul, te astept cu drag si pe alte pagini!

      Ștergere
  7. Foarte complex si util articolul. Felicitari! Am petrecut un weekend in Atena, dar mi-e clar ca trebuie sa revin. Sunt foarte multe de vazut.Cat despre uniforma, este aceeasi pe care o purtau in timpul razboaielor cu turcii. S-au schimbat doar papucii, din cauza regelui Otto, care a vrut ca patrularea garzii sa se auda ca si cum ar fi facuta pe cai, ceea ce in Atena nu era prea practic. Asa ca a gasit o alta solutie.

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte fain articolul, super documentat si util. Anul asta am fost si noi intr-un city break tare calduros in Atena (in august) despre care am povestit pe blog https://beachingtravel.ro/atena/
    Acelasi frumos oras, cu vibe super misto si oameni prietenosi, insa mult mai pustiu din pricina pandemiei:(

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: