vineri, 12 decembrie 2014

Parada lui Mos Craciun la Toronto

Pregatirile pentru Craciun si atmosfera de sarbatoare pe care o simt din ce in ce mai pregnant cu fiecare zi cu care ne apropiem de Sfanta Sarbatoare, ma duc uneori cu gandul la Parada lui Mos Craciun, pe care am vazut-o la Toronto acum doi ani. 
Am scris despre ea la momentul respectiv insa cred ca e un prilej bun, acum, sa propun cititorilor blogului sa revada acele imagini si sa incerce sa-si imagineze atmosfera de la fata locului. 
Intreg materialul il gasiti aici:



20 de comentarii:

  1. Ho, ho, ho! :) Sau of! of! of! Mos Craciun se distreaza la parada, ne amuza si pe noi dar... ceva zapada are (si pentru noi) in sacul lui fara fund?! :)
    Frumoase imagini!
    Zile fericite iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ho, ho, ho! Nu stiu cum face ca pentru Totonto are intotdeauna zapada! Si cata zapada! :-)
      Multumesc, Diana! Toate cele bune si tie!

      Ștergere
  2. ar fi trebuit anul asta de Craciun sa fiu acolo dar nu am reusit, cu siguranta la anul...
    la voi unde zapada e adevarata, Craciunul chiar zici ca e rupt din povesti :)
    ai mei deja au impodobit bradul ca sa se bucure mai mult timp de el :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa, anul trecut, de exemplu, a nins chiar in seara de Craciun iar a doua zi totul arata ca din povesti! Daca nu as fi vazut cu ochii mei as fi crezut, poate, si acum ca imaginile din filme si reclame nu sunt decat rodul imaginatiei unor artisti!
      Am observat si eu ca in Canada oamenii impodobesc bradul mult mai devreme.
      Numai bine iti doresc, Pandhora, si sa petreci cat mai multe Craciunuri minunate cu ai tai in Canada!

      Ștergere
  3. Ho, ho, ho! Faină paradă a avut Moșul! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, in fiecare an are mare succes la parada! :-)
      Ho, ho, ho!
      Numai bine, Gigi!

      Ștergere
  4. Pentru ca nu am vazut in 2013,am trecut intai acolo si apoi am revenit.La noi ,cred ca in toata tara nu sunt atatea manifestari cat in parada aceea.Foarte impresionant!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca in materie de parade, nici eu nu am vazut o desfasurare de forte mai ampla! Mi-a placut!
      Numai bine, Flori!

      Ștergere
  5. daaa, chiar imi face placere! suuupeerrr!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte fain! :) Pe aici nu se întâmpla asa ceva, pentru ca traditia germana spune ca nu exista Mos Craciun. Exista doar Sf. Nicolae - care aduce dulciuri si nuci în ghetute. De Craciun se naste Iisus Christos - aceasta este sarbatoarea. Iar cadourile de sub Pomul de Craciu le aduce Îngerul care vesteste nasterea Fiului Domnului...
    In Sibiu, pe la sfârsitul anilor '90 am prins si noi o data o parada - erau fetele mici si Mos Craciun (un actor de la Tetrul de Stat) a traversat centru orasului în caleasca. Mosul le-a luat pe fetele mele în caleasca :)) Am facut fotografii atunci. Fetele îsi amintesc si acum cu placere aceasta întâmplare.
    Te pup Anca draga. Un start bun în weekend! :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte frumoasa traditia din Germania si modul cum sunt interpretate simbolurile de Craciun! Craciunul, in esenta, trebuie sa insemne nasterea lui Iisus!
      Se pare ca Santa Claus este, de fapt, numele transformat al lui Saint Nicholas, adica tot Mos Nicolae! :-)
      Si eu consider ca astfel de parade trebuie sa existe pentru ca fiecare copil are dreptul la momentele lui magige cu Mosul, pe care, la fel ca si fetele tale, sa le poarte in sufletul lor toata viata! Imi erau atat de dragi copiii adunati de-a lungul bordurii, asteptandu-l asa de entuziasmati pe Mosul!
      Te pup si eu, Carmen! Numai bine!

      Ștergere
  7. Daca Targurile de Craciun nu ar mai incepe de la 1 Decembrie, ci undeva dupa 20 Decembrie, iar parada ar avea loc cu 2-3 zile premergatoare evenimentului, inclin sa cred ca nu ar mai exista spectatori, in contextul in care majoritatea oamenilor merg la rude sau in vacanta. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ahaaaaa! Stii tu ceva! Cred ca ai vorbit cu organizatorii! :-)

      Ștergere
  8. Bună Vulpița!
    Splendide fotografii,bucuria copiilor,mi-au plăcut mult!
    Un weekend de poveste să ai,draga mea!
    Pupici și îmbrățișări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Elena!
      Pentru atmosfera de mare bucurie a copiilor m-am dus si eu si tot ca un copil m-am bucurat si eu de parata!
      Te pup si eu! Numai bine, Elena!

      Ștergere
  9. Am citit si primul articol (care este foarte interesant- nu stiam ca este cea mai veche parada din lume ), dar cred ca incepe prea devreme si nu are nici o legatura cu sarbatoarea in sine. Avem acelasi punct de vedere. :)
    M-a facut sa zambesc cand am citit ca primesti si chitanta pentru donatie ! In Romania ar fi posibil asa ceva ? O intrebare pur retorica !
    Frumoase fotografii si filmulete- cred ca ai redat foarte bine atmosfera !
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, din pacate, eu am perceput Craciunul cam mult prea comercial in Canada. Si cred ca si in State e la fel. Totusi, romanii din Canada serbeaza foarte frumos Craciunul si incearca sa tina cat mai multe dintre traditiile noastre romanesti.
      Eheeeei, cu donatiile e alta poveste! Notiunea de donatie e foarte diferita de ceea ce intelegem noi in Romania!
      Ma bucur ca ti-a placut materialul meu!
      Toate cele bune si tie!


      Ștergere
  10. Ce frumoasă paradă! Iar vremea era şi ea veselă şi însorită, numai bună pentru bucuria celor mici. Sperăm ca de Crăciun (eventual în ziua de Ajun!) să ne aducă Moşul în dar nişte zăpadă frumoasă, care să împodobească totul în natură.
    Numai bine, Vulpita! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parada a fost frumoasa, intr-adevar, insa vremeaaaa, destul de aspra! Soarele acela avea niste dinti!! :-)
      Si mie mi-ar placea un Craciun cu zapada!
      Numai bine si tie, Alex!

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: