miercuri, 28 martie 2012

Grecia, Peninsula Halkidiki: Plimbare in zona granitei cu Muntele Athos

2 mai 2009:
Dupa ce am admirat superba plaja "Hidden Cove" de langa granita cu Muntele Athos si dupa ce am vizitat si ruinele celei mai vechi manastiri de pe Sfantul Munte, Manastirea Zygos, era cazul sa ne intoarcem in Ouranopolis, la locul nostru de cazare (despre plaja de langa granita si despre ruinele Manastirii Zygos am scris in postarile anterioare acesteia).

In timp ce viziatam ruinele manastirii, am intalnit un grup de turisti nemti care aveau ghid iar din discutiile lor am inteles ca urmeaza sa se intoarca in Ouranopolis pe alt traseu decat cel pe care venisem noi, pe un traseu mai apropiat de malul marii.

Asa ca, nu am stat pe ganduri si am urmat grupul de turisti nemti. Drumul pana  in Ouranopolis a fost unul dintre cele mai frumoase trasee turistice pe care le-am facut in viata mea (si am facut cateva, mai ales in Bucegi: Jepii Mici, Jepii Mari, Cabana Omu s.a., trasee ce ofera peisaje absolut superbe la tot pasul).
Cel mai mult m-a impresionat bogatia de flori si prospetimea vegetatiei iar faptul ca se aflau exact langa albastrul superb al marii, facea sa avem parte deun peisaj absolut minunat. Maci pe malul marii nu mai vazusem niciodata, privelistea era superba!
Undeva in partea dreapta se vede Turnul Bizantin din Portul Ouranopolis, mic, mic de tot. Acolo trebuia sa ajungem:
Imediat langa ruinele Manastirii Zygos, la inceputul traseului de intoarcere in Ouranopolis (in zare se vad crestele Muntelui Athos):
... iar la cativa pasi ... mareaaaa ...

... fuga, fuga dupa turistii nemti ...

... minunile din iarba:

... in permanenta am avut marea in partea stanga, la inceput o vedeam de sus, de pe un deal, mai apoi traseul a coborat chiar pe malul marii:

... stancile de pe plaja "Hidden Cove" vazute de sus:

... padurea de langa mare:

"Casuta" din padure! Avea de toate: alee, ceas (la intrare), plante ornamentale:

... si stapanul "casutei" din padure:

... satul, din ce in ce mai aproape:

Acum traseul a ajuns chiar pe plaja:
... nu mai avem prea mult ...

Florile acestea mi-au placut cel mai mult. Cand le-am vazut la hotel, am crezut ca erau plantate acolo, curand, insa, am avut sa constat cu surprindere ca erau din flora spontana. Am adus si la Bucuresti, nu pareau prea pretentioase, cateva au inflorit si la mine acasa insa pe timpul iernii nu am reusit sa le salvez, nu le-a placut in casa :-(

... in spatele curtii unui localnic: scarile coborau pana pe malul marii:

1. Ce pofta de mare si de Grecia mi-a facut articolul tau! Din pacate mai trebuie sa astept cateva luni bune pana sa ajung acolo :(

2. Multumesc! O zi minunata iti doresc!

3. Vulpi, cam asa e si poteca de coasta in Cinque Terre, traseu pe care ti-l recomand. E o drumetie de neuitat, cu marea tot timpul langa tine, vegetatie mediteraneana.

Foarte frumoase fotografii, ai un aparat mai bun ca mine, eu nu pot face fotografii de flori cu fundal neclar, stii tu, cu concentrare pe subiectul principal.

Inca am un haos de toata groaza in urma mutarii, nu am ajuns sa va citesc, da si cand m-oi apuca... :)

1. Ba bucur ca-ti plac pozele! Tre' sa fie foarte frumos si in Cinque Terre dar cred ca are importanta si in ce luna a anului mergi.
      Sa inteleg ca aparatul tau nu are functia "macro"? Pe aceea o folosesc daca vreau sa ma concentrez pe detalii de dimensiuni mai mici.
      Nu-ti face probleme cu haosul ,pana-ti faci ordine, nu plec nicaieri, te astept aici cand vrei tu :-)
      Cu noua ta adresa de blog cred ca eu am o problema ca, desi am adaugat-o deja in lista mea de bloguri nu mi se afiseaza postarile tale noi (sau poate imi scapa mie ceva cu "wordpress-ul").

4. Frumos!
    Zilele trecute am primit pe email un pps cu mânăstirile de pe muntele Athos. E o zonă frumoasa unde din păcate încă nu am ajuns.

Nici mie nu mi se afişază în timp record postările tale recente. Şi eu am setat să-mi arate şi poza ca să-mi sară în ochi fiecare articol nou apărut :))

1. Cred ca stiu pps-ul acela, e foarte frumos! Exact la materialul despre croaziera de-a lungul Muntelui Athos lucrez acum. :-)

Daca-ti doresti, sigur ai sa ajungi, mai ales ca, fata de alte locatii din Grecia, aceasta este mai apropiata de Romania.

Am observat ca la tine exista un delay fata de momentul la care fac eu postarea insa postarile noi ale Ioanei nu-mi apar deloc!

RăspundeţiŞtergere

5. Ai dreptate. Ieri am primit de la cei de la Vilextur ofertele de vară. Au preţuri foarte mici pentru primele plecări în Halkidiki şi insula Thassos, începând de la 120 de euro pentru plecarea din 18 mai. Sunt tentante dar parcă aş vrea altceva. În Grecia am tot fost în ultimii ani... parcă îmi e dor de Turcia şi Croaţia :))

1. Eu iti recomand cu caldura sa incerci Grecia in extrasezon! Primavara pe malul marii Egee e ceva superb (nu ca n-ar fi si in Croatia)! Cred ca e o ocazie buna pentru a face vizite si excursii pentru ca in timpul verii este foarte cald si atunci e preferabil sa stai sub o umbreluta cu un suc rece alaturi! :-)

6. Cred că îți e mai mare dragul să te plimbi pe acolo! Uite asta e unul din motivele pentru care în sfârșit am să dau de carnet anul asta! Vreau să am o foarte mare libertate de mișcare în a noastră dragă Peninsulă Balcanică. Deși suntem vecini.. avem legături proaste între noi de tren/autobuz!

1. Daa, noi am fost surprinsi sa vedem cat de frumoasa este primavara in Grecia! Ne-a placut si in iulie-august dar vegetatia nu mai era la fel :-(

Succes cu permisul!

7. Referitor la discuţia voastră, am primit azi un email de la cei de la agenţia Vilextur în care mă anunţau că au nişte oferte foarte tentante pentru Grecia în luna mai. Asta că tot vorbeaţi de cum este în Grecia primăvara. Pentru anumite pachete turistice, achiziţionate pe parcursul unei anumite zile menţionate, beneficiezi de o reducere de 50%.
    E vorba de plecările în Sarti - 60 euro, insula Thassos între 50 - 100 euro, Parga - 73 euro , Insula Lefkada - 78 euro, Olympic Beach - 60 euro, insula Zakynthos - 78 euro.Plecările sunt între 16 şi 23 mai!

1. Suna interesant insa anul acesta sunt alte prioritati, cel putin pentru primavara. :-(

8. Poate interesează pe vreunul din cititorii acestui material :)

Condica de sugestii si reclamatii: