duminică, 8 aprilie 2012

2. Germania, Bavaria: Castelul Neuschwanstein (partea a II-a: Interiorul)

Prima parte a materialului se gaseste aici: Germania, Bavaria: Castelul Neuschwanstein (partea a I: Exteriorul).





            

  

  

  
Desi in interiorul castelului fotografiatul este interzis, am riscat, totusi, si am facut cateva poze. Multe nu mi-au iesit foarte bine din cauza ca eram stresata sa nu fiu observata.
Oricum, le-am facut fara blitz pentru ca, in cazul in care este adevarata sustinerea conform careia blitzul deterioreaza culorile decoratiunilor interioare, sa nu ma stiu partasa la degradarea interioarelor castelului. J
Publicul poate sa viziteze doar 15 din numeroasele camere ale castelului. Se pare ca, din cauza mortii premature si misterioase a regelui, castelul nu a fost niciodata terminat (asa cum fusese conceput) si nici decorat decat partial. Camerele ce pot fi vizitate de public, sunt decorate (si inca ce decoratiuni!!!!) cu motive inspirate din decorurile romantice folosite pentru operele lui Wagner si cu teme din legende germanice.
Cele mai importante dintre cele 15 camere deschise turistilor, pe care le-am putut vizita si noi, sunt:
1. Sala Tronului: nu a apucat sa aibe vreodata tron; principala pictura care incadreaza locul unde trebuia sa fie tronul, este in stil bizantin si ii reprezinta pe cei 12 apostoli, dorindu-se sa se transmita ideea ca regele este un mijlocitor al oamenilor catre Dumnezeu; de asemenea, sala tronului mai este decorate si cu picturi murale ce reprezinta scene din Povestea lui Persifal s.a.;

2. Dormitorul regelui: pentru mobilierul din aceasta camera, sculptat in intregime in lemn,  au lucrat 14 tamplari, timp de 14 ani si jumatate;
3. Camera de imbracat;
4. Camera valetului;
5. Sala Cantaretilor: inspirata din decorurile operei Tannhauser, desigur, compusa de R. Wagner; aceasta sala are o acustica buna;

6. Grota;
7. Bucataria: dotata cu tehnica moderna pentru epoca sa.
 

Regele Ludwig al II-lea al Bavariei a fost recunoscut ca un pionier al tehnicii. El a introdus curentul electric in viata publica a Bavariei.
In ceea ce priveste Castelul Neuschwanstein, regele a facut ca, in ciuda aspectului puternic medieval al castelului, detaliile practice ale acestia sa depaseasca nivelul secolului XIX.
Castelul a fost proiectat sa fie dotat cu electricitate, motoare cu aburi, instalatii sanitare cu tevaraie din plumb, lifturi, instalatie moderna de incalzire centrala, sistem de ventilatie. Toate aceste dotari moderne pentru acea vreme, fiind prevazute de la inceput, au fost incorporate in peretii cladirii.
Panoul afiseaza tururile cu numerele 444, 445 si 446 iar ceasul arata ora 12.50. Pe biletul nostru era trecut turul cu numarul 446 si ora 12.50 (precizie nemteasca!) asa ca puteam intra:

Gata, haideti sa intram!

La intrare ne-a intampinat insusi regele (n-am prins eu prea bine bustul sau in poza)  :-( 







Marienbrucke (Podul Mariei) vazut din interiorul castelului (spre exterior era voie sa se faca poze): 










































Sfarsit!

7 comentarii:

  1. Ce amintire minunata mi-a deschis aceasta postare! Multumesc!
    Trebuie sa recunosc ca acest castel merita tot efortul pentru a-l vizita , iar eu una am iesit din castel maxim de impresionata...Din pacate, noi am ratat turul cu explicatii in engleza , fapt pentru care urmatorul tur ,cel mai apropiat , l-am facut cu explicatii in germana , limba care pentru noi suna a chineza...:)) Asa ca nu am priceput mare lucru din ce a explicat ghidul nostru , dar bine ca exista pliante si in engleza.:))Categoric , mintea mea a ramas in sala tronului si in bucataria aia exceptionala. Tot castelul m-a impresionat , insa aceste doua camere m-au "marcat".
    Si nu in ultimul rand :))) ati avut curaj sa faceti fotografii la interior...eu m-am abtinut cu greu , insa nu am indraznit...:)Numai exterior am facut , iar pentru interior am cumparat vederile de la boutiquri.
    Minunata postare!
    Va doresc o duminica Floriilor cu bucurie si Paste fericit! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca v-am starnit amintiri placute! Sarbtori fericite si numai bine va doresc si eu si va mai astept cu drag pe aici!

      Ștergere
  2. Şi eu sunt tentat sa ignor regulile de a nu fotografia :)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu de multe ori nu rezist tentatiei dar macar nu folosesc blitzul! Cand am vizitat acest castel am avut si noroc ca am avut o ghida care nu prea dadea importanta la ce faceau membrii grupului asa ca am profitat si am ramas mai in urma pentru poze. :-)

      Ștergere
  3. chiar acum cateva zile ne-am intors din concediu petrecut in zona schwangau.am vizitat si castelele dar a fost nebunie,coada la bilete se intindea pina aproape in vale la parcare si biletele cumparate la 10 dimineata aveau turul abia la ora 16!!!
    se pare ca tu ai fost mai norocoasa si nu ai prins atata popor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cred ca pot sa spun ca am fost norocosi: am prins o zi minunata de toamna tarzie iar numarul vizitatorilor era rezonabil!

      Toate cele bune, Mihaela!

      Ștergere
  4. Am fost și am fost în acest castel uimitor și frumos. În interiorul imaginile nu a făcut, pentru că protecția acest lucru foarte păzită. Ți-a arătat mare castel și interior. Salutari.

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: