joi, 17 iulie 2014

Caraibe, insula Grenada: Esplanade Mall in capitala St. George's

Caribbean, Grenada Island: Esplanade Mall in the Capital Town of St. Georges

Pe toata insula Grenada exista decat doua mall-uri: Esplanade Mall si Spiceland Mall.
Primul se afla in capitala St. Georges, pe Melville Street, aproape de piata de produse agro-alimentare. De Spiceland Mall am auzit insa n-am idee pe unde s-ar afla.
Una dintre excursiile pe care le-am facut in Grenada a fost cea de sambata de dimineata in capitala St. Georges. Ei bine, Esplanade Mall s-a numarat printre locurile in care am ajuns cu ocazia acestei excursii.

Dupa ce am fost in piata de produse agro-alimentare, ne-a mai ramas vreo ora de petrecut la mall. Nu prea imi place mie shopping-ul in vacanta insa chiar eram curioasa sa vad cum arata un mall pe o insula din Caraibe.
In primul rand ca nu e nici pe departe la fel de mare si sofisticat precum cele din marile orase europene sau din America de Nord. Chiar si asa, atmosfera din interior contrasteaza puternic cu lumea “de afara”, fiind evident ca mall-ul nu era destinat localnicilor ci turistilor.

Este deschis de luni pana vineri intre orele 7a.m. si 7p.m, duminica fiind deschis doar daca e vreun vas de croaziera acostat in port. Informatia asta am gasit-o intr-un pliant turistic insa cred ca, in realitate, cel putin sambata, mall-ul se inchide mult mai devreme, pe la ora 13 deja se faceau pregatiri de inchidere.

In Esplanade Mall sunt in jur de 50 de magazine, unele dintre ele in regim “duty free”.
Am vazut magazine de bijuterii (unele, renumite pentru diamante), magazine de suvenire (cele mai multe, cred), de condimente locale, de incaltaminte, de electrocasnice, un restaurant chinezesc, unul de sandwich-uri “Subway”, o filiala Western Union, un magazin de telefoane, o cofetarie/patisserie/cafenea s.a.
In magazinele de suvenire se gaseau multe condimente locale (nucsoara, ghimbir, scortisoara, turmeric, ienibahar, cuisoare), cani, tricouri, magneti, carti postale, produse de artizanat.

Daca vreti si voi sa va faceti o parere despre ce inseamna un mall pe o insula din Caraibe, am postat mai la vale cateva poze:

Rosu, galben si verde, culorile nationale ale Grenadei

Cosuletele cu condimente, cele mai populare suvenire din Grenada!

Instrumentul de percutie din centrul imaginii se numeste "steel pan" si,
la origine, era facut din butoaie de metal.
Grenadezii se lauda ca ar fi instrumentul lor traditional

Un pirat din Caraibe! :-)

Esplanade Mall si cladirile din imprejurimi:

24 de comentarii:

1. M-am uitat de cateva ori la poze, faza cu "am postat mai la vale cateva poze" m-a facut sa rad si mi-am pierdut concentrarea:)
    O zi buna!

1. :-) Sunt fericita ca am reusit sa-ti aduc un zambet!
      Numai bine, Robert!

2. ce colorată e plimbărica prin mall!
    dar strâns rău programul de funcţionare!
    oare de unde o fi venit moda să-i nimicească cu programul pe vânzătorii din mall-urile româneşti?
    retailerii şi dezvoltatorii de aici sunt adevăraţi satrapi cu angajaţii şi nici măcar salarii cine ştie ce nu le dau.
    înţelegi? problema e de mentalitate: eu am nevoie de... să zicem căpşuni, la 9 seara. eh, trebuie să fie careva să mi le poată vinde. nu e în regulă! şi aşa deţinem fiţe cât pentru un popor superemancipat, asta ne mai lipsea, psihic de stăpân de sclavi.

scuze pentru off topic, Vulpiţă! :)
    sunt în concediu şi am vreme de stat la taifas :)
    iar fotografiile tale spun poveşti.

1. In Grenada oamenii traiesc, parca, in alta era istorica, timpul curge mai incet, ei insisi sunt mai calmi, mai relaxati. Programul magazinelor, in general, e destul de scurt in zilele de lucru, samabta e si mai scurt iar duminica, de obicei e doar pentru biserica.
      Isteria cu programul exagerat la supermarket-uri a plecat, cred eu, de aici din occident, astia nu au nicio limita, ar face orice pentru profit si depasirea concurentei, pe alocuri lucrurile au luat forme aberante. Sunt lucruri care imi plac aici, legat de relatia comerciant-client, insa chiar cred ca pentru nebunia de "Boxing Day" puteau alege o alta zi decat a doua zi de Craciun!
      Ar fi frumos daca romanii s-ar prinde la timp si nu ar incuraja tendinta asta desi ma tem ca nu se vor putea opune curentului!
      Concediu placut, draga mea Irina, te astept oricand la povesti! :-)

3. Corabia cu panze este foarte faina.

4. Hai ca am "evadat" şi eu cu ajutorul pozelor. Mulţumesc!

5. Foarte colorat mall-ul, probabil asa e intr-un loc unde e mereu vacanta si soare.Iar acele farfurii cam scumpe 9 dolari?? Hmm.. multumim pentru plimbarea prin mall. Zi faina sa ai!

1. Cam toate produsele erau scumpe, preturile erau facute pentru buzunarele turistilor care vin de obicei din SUA, Canada sau Anglia!
      Toate cele bune si tie, Ella, draga!

6. Imi place sa calatoresc vizual, unul din beneficiile internetului, multumim pentru prezentare, observ ca este curat si ingrijit.

1. Mie imi place sa calatoresc si de-adevaratelea insa cand nu se poate, internetul este, intr-adevar o alternativa excelenta! :-)
      Numai bine, Mihaela!

7. O mare parte din produse sunt similare cu cele din targul zilnic din Felix.Chiar am vrut sa iau o geanta -sacosa si erau la fel.Difera insa parfumul si aerul din Caraibe.Multumim !

1. Parfumul condimentelor de Grenada a ajuns pana la tine?! :-)
      Numai bine, Flori, draga!

8. ce imagini dragute! o masca de aceea din lemn, am si eu, cumparata din SriLanka de sotul meu - într-un concediu înainte ca noi doi sa ne fi cunoscut :)
    te pup draga mea. Un weekend placut!

1. Multe produse de artizanat de pe insula erau frumoase si originale, aveai de unde alege un suvenir deosebit. Mastile acelea sunt un bun exemplu in acest sens!
      Te pup si eu, weekend placut si tie!

9. Ca un adevarat paradis al cautatorilor de suveniruri.
    Pare un loc minunat, acum te invidiez putin, bine, bine, poate putin mai mult :D
    Zi minunata!

1. Suvenire frumoase am vazut si la piata. ...si erau si mai ieftine ;-)
      Bine ai venit pe aici, te mai astept!

10. Un mall... Dar ce produse! Ma refer in special la cele "specifice" zonei! Sunt devoratoare de condimente! As fi pe acolo ca-n Paradis!
    De curand am inceput sa vizionez serialul "Crossbones" si toate fotografiile din Caraibe pe care ni le-ai aratat le "pun acum in legatura" cu piratul Barba Neagra, in special, care si-a petrecut pe acolo mai multi ani. :) Si, ca tot am adus vorba: imi plac steagurile piratilor. :)
    Zile fericite iti doresc!

1. Si eu am fost incantata sa descopar atatea condimente "la ele acasa"! Spiritul piratilor, trebuie sa te cam dezamagesc, dar nu prea l-am simtit in Grenada :-(
      Toate cele bune iti doresc si eu tie, Diana, draga!

11. Bună Vulpița!
    Mulțumesc pentru plimbare de weekend oferită,nu pot să-ți spun că mi-a plăcut
    o poză,ci toate îmi plac foarte mult.
    Îți doresc un weekend de povete draga mea!
    Pupici și îmbrățișări!

1. Elena, ma bucur ca ti-a placut postarea mea!
      Toate cele bune iti doresc si eu tie!

12. mall-ul asta seamana cu outlet-ul de pe la mine....:)
    si observ ca nu e foarte aglomerat...
    faine imagini!:)

1. Cred ca e aglomerat sau nu in functie de numarul de turisti aflati prin zona. Ma bucur ca ti-au placut imaginile!
      Numai bine Geanina!

Condica de sugestii si reclamatii: