sâmbătă, 20 februarie 2021

Manastirea Snagov, o insula de liniste!


Data vizitei: 07.11.2020, zi minunata de toamna!

Insula pe care este situata manastirea este un petic de pamant la mica distanta de mal, de care este legat printr-un pod de beton de data destul de recenta.

Locul este incarcat de istorie insa celebritatea actuala a manastirii i-a adus-o un detaliu ce tine de istorie dar care, din cate se pare, nu prea este sustinut de dovezi, respectiv faptul ca aici ar fi inmormantat nimeni altul decat Vlad Tepes.


Exista, intr-adevar, in interiorul manastirii o piatra de mormant despre care se sustine ca ar fi a infricosatorului domnitor insa personalul bisericii nu este in masura sa ofere detalii si, cu atat mai putin, dovezi istorice privind inmormantarea lui Vlad Tepes in acel loc.

Dincolo de acest aspect care a adus o notorietate foarte mare manastirii in ultima vreme in special in randul turistilor straini dornici sa calce pe urmele lui Dracula, biserica este o bijuterie arhitecturala, destul de bine restaurata. 

Interiorul este absolut superb (eu nu am poze din interior pentru ca nu am fost suficient de norocoasa sa-l prind in toane bune pe individul ce se ocupa cu intretinerea manastirii).

Detaliile despre istoria manastirii Snagov sunt cat se poate de interesante, locul meritand din plin sa fie vizitat in ciuda tuturor aspectelor negative pe care le-am sesizat si eu si pe care le-am mentionat in recenzia pe care am scris-o pe Google, la pagina manastirii. Recenzia, citata mai jos, este scrisa imediat dupa vizita si reda destul de bine impresia mea "la cald" despre acest loc:

"Manastirea si locul in care este amplasata sunt absolut minunate! O insula care musteste de istorie, un lacas de cult de o frumusete impresionanta! Daaaaaar:

- nu este amenajata o parcare civilizata (am inteles ca ar fi ceva locuri de parcare puse la dispozitie in curtea unui localnic insa asta nu se poate incadra la "parcare civilizata", de secol 21;

- toalete nu am vazut, zicea cineva pe aici ca ar fi insa in stare foarte proasta, multumesc Bunului Dumnezeu si Maicutei Domnului ca nu a trebuit sa constat asta pe pielea mea!

- caini vagabonzi pe proprietate. Frumusei si prietenosi, saracutii, insa cam neingrijiti insa, in niciun caz nu aveau ce cauta printre picioarele turistilor, semn de totala lipsa de civilizatie!

- la capatul pasarelei pietonale te intampina o minunata portita facuta dintr-un palet, legata magistral cu o bucata de sarma,

- cireasa de pe tort e popa/calugarul/ingrijitorul/administratorul, sau cine e ala, care cere bani de intrare, sau nu, turistilor dupa cum vrea el, ii lasa, sau nu, sa faca fotografii contra cost sau gratuit, tot dupa cum vrea el, si apoi ii da afara de pe proprietate cand vrea el pentru igienizarea zonei sau pentru pauza de masa, nu se stie exact. Ne-a zis ca acolo el face orarul, cum vrea el. Ne-a dat afara de pe domeniu dupa aproximativ 20-25 de minute fara sa-i pese de drumul pe care il facusem pana acolo sau de timpul nostru. Pe poarta de la intrarea pe pasarela, peste placuta metalica cu orarul, mai pusese el un carton cu fata in jos pe care scrisese un alt orar, probabil cel de care avea chef in acea zi. Cartonul nu era vizibil turistilor, ni l-a aratat noua in mod ostentativ ca sa justifice de ce ne da afara. I-am zis sa afiseze si pe intetnet acest orar si mi-a replicat ca nu il va afisa pentru ca nu vrea el! Tare rau asta, un semiDumnezeu, si el!

- fatuca de la usa bisericii habar nu are de vreo informatie despre istoria manastirii.

Manastirea este inclusa in circuitele turistice oferite turistilor straini care viziteaza Bucurestiul. Ar trebui sa se profite de perioada asta cu restrictii de covid, perioada in care nu prea mai e activitate turistica, si sa se ia masuri serioase in privinta personalului cu care turistii intra in contact precum si pentru punerea la punct a tuturor detaliilor ce tin de administrare.

Popa de pe domeniu ( sau ce o fi el) ne-a facut deja de ras in fata multor serii de turisti straini si va continua sa aduca aceleasi deservicii imaginii turismului romanesc daca nu se iau masuri. Atentie BOR, daca iti pasa!"

Albumul cu toate pozele, aici:

https://photos.google.com/share/AF1QipPLYDnJvz2v9JWG-OZi2iY28VniaSvrO_hDK6LTg5Bq54LYzNSA-WqnIvtmvkCwsg?key=ZHdzVmxKOUlJN00yRm1sai02Q09XdXpoUWVYSkFB

Clopotnita









Troita de la intrarea pe pod



Intrarea pe podul ce leaga insula de satul silistea Snagovului, comuna Snagov






























12 comentarii:

  1. E foarte frumoasa zona intr-adevar. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am zâmbit larg, apoi amar, apoi iar larg. Evident că știu mănăstirea, e destul de aproape de noi (dâmbovițenii), am vizitat-o și-n vremurile trecute și-n cele actuale. De cele mai multe ori, din nefericire, nu găsești personal pentru a fi un ghid pe măsura locului, acel călugăr (nu e preot, nu e hirotonit) fiind pus să facă această ascultare (treabă) fără să pună suflet în acest sens, face ce face doar pentru că e pus, în rest, cartea nu e pentru oricine, așa că nu se lipește de toată lumea, de unde și lipsa de caracter. Probabil că e mai atent în perioada în care se bulucesc nunțile de VIP-uri, că se duc destui acolo să se căsătorească.
    În fine, n-am vrut să fiu răutăcios, mai ales pentru poziția mea, dar sunt locuri în sânul Bisericii care se pot schimba în bine fără probleme, aici nu e vorba de dogmă, ci de administrare inteligentă și mai ales aplicată pe spațiul unei mănăstiri, adică ceva sufletesc.
    Altfel, mă bucur să văd că ai mai scris ceva pe-aci.
    Spor la cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc pentru comentariu si pentru ca treceti pe aici, ma simt, de fiecare data, onorata sa stiu ca imi urmariti blogul! Nu prea am mai scris in ultima vreme pe de o parte din lipsa de timp si, pe de alta parte, pentru ca nici nu prea am mai avut despre ce posta avand in vedere ca am calatorit mai putin din motiv de pandemie. Altfel, suntem bine, multumim Bunului Dumnezeu!
      Sunt cu totul de acord cu parerea dumneavoastra, sunt multe locuri ce tin de Biserica ce merita din plin mai multa grija si mai multa punere in valoare, acesta, despre care am scris mai sus, fiind unul dintre ele! Si stiu sigur ca se poate, exemple sunt, din fericire, multe, multe!
      Va doresc multa sanatate!

      Ștergere
    2. În primul rând,preotul la care faceți referire estd Starețul Mănăstirii, nicidecum un " preot care nu este hirotonit" .
      În al doilea rând, Mănăstirile și schiturile care fac parte din Arhiepiscopia Bucureștilor sunt interzise cu desăvârșire taina cununiei și a botezului, încadrându-se și Mănăstirea Snagov, nu este permis "vip-urilor" să se cunune, cum de astfel,nu este nimeni atent la aceste lucruri. Spuneți că treceți pe acolo des si că dvs. cunoașteți bine locul,dar unde este informarea corecta? Mă întreb, comentați pe rețelele de socializare tot felul de "bazaconii" din răutate și invidie,sau doar pentru raiting?
      Dumnezeu să vă dea multă înțelepciune!

      Ștergere
    3. Preotul despre care tot comentați are mai multă carte decât toți cei care comentați. Să credem toate prostiile publicate de niște indivizi,am fi mai proști decat ei. Românii sunt iubitori de scandal,de prostime,de asta suntem manipulați ușor de ceea ce se publică pe internet și ceea ce se vorbește la televizor.

      Ștergere
    4. Domnul care a afirmat ca acel calugar nu este preot, nu este hirotonit este, el insusi, preot si inca unul demn de mult respect! Personal tind sa-i dau dumnealui crezare decat unei persoane care scrie pe aici sub pavaza anonimatului.

      Ștergere
    5. Il cunoașteți personal măcar?NU. Mai este un comentariu anonim la care ați răspuns cu crezanie,de acela cum vă justificați? Îi cunoașteți?

      Ștergere
  3. Asa am pățit și noi astăzi, sâmbătă 24 iulie 2021. Nu am fost primiți în biserica deși era ora 12.15 și ei spun ca au pauza între 13_14.30. Am trăit un coșmar, am plecat plângând. Eu și soțul am fost jigniți, făcuți nesimțiți, necrestini, filmați cu telefonul, izgoniți pur și simplu de acest preot și de pupila dansului . Atâta răutate, ura n_am văzut în viata mea. A ajuns aceasta manastire la cheremul unui om?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau pentru experienta dumneavoastra! Mare pacat ca acel loc special nu are parte de administrarea pe care o merita!

      Ștergere
    2. Din păcate și noi astăzi am fost tratați urât. Se poartă de parcă este proprietatea dânsului ....ne a admonestat fără motiv... "ce căutați să vedeți păunii....sunt păsările mele"....nu am avut voie să vedem nimic în curte.
      Urât, foarte urât....am plecat cu un gust amar.....

      Ștergere
    3. Imi pare rau pentru experienta dumneavoastra, imi pare rau sa constat ca aici la mine se aduna un sir din ce in ce mai lung de comentarii privind experiente neplacute cauzate de acel individ!

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: