duminică, 4 august 2013

Vacanta in Zakynthos, Excursie pe insula vecina Kefalonia: Pestera Drogarati (Holiday in Zakynthos, Trip to the Neighboring Island Kefalonia: Drogarati Cave)

Daca doriti sa cititi si alte impresii din vacanta mea in Zakynthos, dati click pe link-urile de mai jos:
Pestera Drogarati este un alt obiectiv turistic interesant, zic eu, de pe insula greceasca Kefalonia.
Se afla la aproximativ 3-5 km SV de oraselul Sami, in zona Haliotata, in partea central-estica a insulei, pe soseaua principala ce duce catre orasul-port Argostoli, capitala insulei.

Situata la 120 m deasupra nivelului marii, Pestera Drogarati coboara pana la o adancime de 95 m si are, in cel mai inalt punct al sau, o inaltime de aproximativ 20 m.
Nu pot garanta veridicitatea acestor din urma date, cata vreme, in alta sursa, am gasit ca pestera s-ar afla la 37 m sub pamant iar in interior, in cel mai inalt punct, ar avea 60 de metri inaltime.

In iulie 2012 cand am vizitat-o eu, biletul de intrare a costat 4 Euro si l-am cumparat de pe vapor de la ghida agentiei de turism care a organizat excursia din insula Zakynthos pe insula Kefalonia (e posibil ca, la casa de bilete de la intrarea in pestera, pretul sa fi fost altul, nu stiu).

Biletul de intrare

Harta de pe biletul de intrare

Speologii spun ca pestera ar fi veche de peste 100-150 de milioane de ani insa aceasta a fost descoperita acum aproximativ 300 de ani cand, din cauza unui cutremur, o parte a ei s-a prabusit, creandu-se, astfel, o intrare.
Pentru turisti este deschisa din 1963.

In interiorul pesterii, temperatura de 18 grade Celsius si umiditatea de 90% sunt constante pe tot timpul anului. Aceste conditii se pare ca sunt pe placul unei anumite specii de paianjen care traieste acolo (probabil ca ar trebui sa ma consider norocoasa ca am vazut cei doi paianjei pentru ca, ramanand mai in urma, ca de obicei, ca sa fac poze, am observat cum ghidul unui alt grup de turisti a luminat cu lanterna locul unde erau cei doi paianjei, pentru a putea fi vazuti de turisti).

Speologii au constatat ca pestera, pe care o considera un fenomen geologic rar, are o extensie care, din pacate, nu poate fi explorata. Posibil, pestera face parte dintr-o retea de pesteri aflate in zona.
Pestera Drogarati este considerata a fi una dintre cele mai frumoase din Grecia, singura cu o sala de dimensiuni atat de mari (65m x 45m).

Accesul in pestera precum si vizitarea ei se fac in conditii de siguranta. La cerere, si, probabil, contra unei sume de bani, turistii pot vizita pestera insotiti de ghizi.
Odata ce ai coborat treptele sinuoase si ai ajuns in interiorul pesterii, poti admira:
1. Balconul Regal: o platforma naturala, mai inalta, de unde se poate observa pestera in ansamblu;

2. Sala cea Mare (900 metri patrati): principala sala a pesterii, numita si Chamber of Exaltation sau Hall of Apotheosis datorita acusticii sale remarcabile. Ocazional, pe timpul verii, aici au loc concerte si spectacole, sala putand gazdui 500 de personae. Grecii se lauda ca aici au concertat nume mari ale muzicii elene: Maria Callas, Maria Farantouri, Irene Karayianni.

3. Stalactite si stalacmite: desi multe dintre ele sunt rupte din cauza cutremurelor sau din cauza oamenilor, exista, totusi, o multime care sunt inca intregi si au forme si culori deosebit de frumoase. Nuantele sunt de portocaliu, aramiu, galben, verde, alb.
Stalactitele si stalacmitele si formeaza cu ajutorul apei care se infiltreaza din ploi. O stalactite poate creste cu 1 centimetru in 100 de ani.
Stalactitele si stalacmitele din pestera Drogarati reprezinta o adevarata capodopera realizata de natura in mii de ani.

Aici cred c'avem un elefant  :-)

Acum s-o luam pas cu pas:
Dupa ce lasam autocarul in parcare (sau, dupa caz, autoturismul personal), in drum spre intrarea in pestera, trecem pe langa tarabel cu suvenire:

Trecem pe langa casele de bilete, prezentam biletele noastre procurate inca de pe vaporul care ne-a adus pe insula Kefalonia si incepem sa coboram treptele catre intrarea in pestera:

... trecem si pe langa piatra asta frumoasa, plina de muschi,
 ... si continuam coborarea:

... deja se vad luminile din pestera:
Ultimele trepte:
Gata, suntem in pestera:

Multe stalactite au varfurile rupte :-(

Copiii mei (au zis ca le-a placut in pestera :-))

1. E impresionantă această pesteră! Dacă nu ne spuneai, de păianjeni, eu, n-aş fi crezut că sunt vieţuitoare care-şi duc traiul acolo.
    Noi oamenii suntem cu adevărat nişte privilegiaţi, trăim într-o lume atât de frumosă, încât ne-ar trebui căteva vieţi s-o cutreierăm în lung şi-n lat să putem vedea toate frumuseţile cu care suntem binecuvântaţi.
    Îţi mulţumesc mult, vulpiţa dragă, pentru că împărtăşeşti cu noi aceste frumuseţi.
    O seară minunată îţi doresc, draga mea! :)

1. Ma bucur ca ti-a placut articolul meu, si eu cred ca sunt o multime de locuri si lucruri frumoase pe lumea asta care merita din plin sa fie vazute!
      Toate cele bune si tie!

2. Wow! Cu siguranta a fost o experienta deosebit de placuta, despre care va veti aminti cu drag inca multi ani de acum inainte! Superbe fotografii, interesante informatii! Multumesc pentru aceasta minunata excursie!

1. Asa este, Carmen, mi-a placut foarte mult excursia in Kefalonia! Inca mai am de povestit de pe acolo. Urmeaza.
      Ma bucur ca ti-a placut!
      Toate cele bune!

3. Buna Vulpita!
    Ce frumoase locuri ai vizitat!
    Sa ai o seara placuta!

1. Intr-adevar, toate locurile pe care le-am vizitat pe insula Kefalonia erau foarte frumoase!
      Toate cele bune, draga Melly!

4. Aici n-am fost :) Pare o pestera uriasa si ati avut de coborat ceva scari :)

1. E destul de mare pestera. Data viitoare cand mai mergi in Kefalonia poate treci si pe acolo, baietilor sigur o sa le placa.
      Nu te speria de scari, nu sunt chiar asa de multe! :-)
      Toate cele bune, Dani!

5. Ce fain este să vezi după ani şi ani, pas cu pas, pe unde ai călătorit. :)
    Noi în 2011 am plătit 6 euro intrarea :)

1. Asa este, Cora! Asta a fost unul dintre principalele motive pentru care a aparut acest blog!

Eu am platit 4 Euro in 2012 da' nu la casa de bilete, la tipa de la agentia care a organizat excursia in Kefalonia. Probalil ca ei le pot procura mai ieftin daca iau mai multe, cine stie ...

Condica de sugestii si reclamatii: