vineri, 5 octombrie 2012

Zakynthos: Marathonissi, insulita cu forma de testoasa (Zakynthos: Marathonissi, the Turtle Shaped Islet)

Aceeasi insulita Marathonissi, vazuta din alt unghi, de pe mare

Marathonissi este o frumoasa insulita, aflata in proprietatea unei societati comerciale. Este aceea mica, mica, situata in partea de SE a insulei Zakynthos. Din statiunea Porto Koukla unde am fost noi cazati, se vedea foarte frumos. Noi o puteam vedea chiar din balconul camerei de hotel, insa pentru asta a trebuit sa platim un pic in plus la cazare. Eu zic ca a meritat.

Insulita prezinta interes pentru turisti, pe de o parte, pentru privelistea minunata pe care le-o ofera din anumite puncte din partea de sud a insulei Zakynthos si, pe de alta parte, prin plajele si grotele care se afla aici.

Sunt 2 plaje: una cu nisip fin si pietricele albe si negre la intrarea in apa si alta, un pic mai mica, din cate mi s-a parut mie, care comunica prin apa cu niste grote foarte frumoase.

Insulita reprezinta unul dintre locurile preferate de broastele testoase Caretta-Caretta pentru depunerea oualor (sa fie, oare, datorita formei de broasca testoasa pe care o are insulita sau forma a imprumutat-o ulterior de la musafirele cu carapace?!).
Pe plaja mai mare exista multe cuiburi cu oua de broasca testoasa, protejate cu niste bucati de lemn asezate in forma de trunchi de piramida. De fapt, toata plaja este protejata, fiind parte dintr-un parc national (The National Marine Park of Zakynthos) care cuprinde intreg Golful Laganas (partea sudica a insulei Zakynthos).

Apa pe aceasta plaja avea o claritate de cristal iar in iulie era si foarte calda, numai buna pentru balaceala.

Pe cealalta plaja nu am fost, am vazut-o din barca. Aici era interesant ca plaja comunica, prin apa, cu una dintre grotele sapate in stanca insulitei.

Pentru a ajunge pe insulita Marathonissi se poate apela la vaporasele cu care agentiile de turism organizeaza zilnic excursii fie special pe aceasta insula, fie in cadrul altor excursii care o includ si pe aceasta. Aceste agentii sunt cam in toate statiunile de pe insula Zakynthos si, la cerere pot oferi chiar servicii de taxi spre/dinspre Marathonissi.
Eu am poposit vreo 2 ore pe aceasta insulita, in cadrul unei excursii cu barca, ce viza  si observarea broastelor testoase Caretta-Caretta in Golful Laganas si vizitarea pesterilor Keri.

Insulita Marathonissi vazuta din statiunea Porto Koukla (statiunea unde am avut noi cazare):

Insulita Marathonissi vazuta din Complexul turistic "Gloria Maris" din Porto Koukla si chiar din balconul camerei noastre de hotel:

Insulita Marathonissi vazuta din zona statiunii Agios Sostis:

Statiunea Agios Sostis: Insulita Marathonisii in plan indepartat.
In prim plan, insulita Cameo

Insuliuta Marathonissi vazuta de pe insulita Cameo:

Insulita Marathonissi vazuta de pe mare, din zona statiunii Laganas:

Urmatoarele poze sunt facute chiar pe insula, pe plaja cu cuiburi de broasca testoasa:
Cuiburi de broasca testoasa Caretta-Caretta, protejate

Barca cu care am ajuns pe insulita Marathonissi (capitanul ne astepta rabdator la umbra):

... si o barcuta transformata in bar pentru turistii inetati si flamanzi de pe insula:

Complexul turistic "Gloria Maris" din Porto Koukla, vazut de pe insulita Marathonissi:

Parasim insulita Marathonissi. Acum o sa o admiram de pe mare, din diverse puncte:

Vegetatia din zona insulitei Marathonissi, vazuta prin fereastra din podeaua barcii

Grotele sapate in peretii de stanca ai insulitei Marathonissi:

Grota aceasta comunica cu plaja din partea cealalta

Incepe sa se vada si cea de a doua plaja a insulitei Marathonissi:

Insulita Marathonissi vazuta din zona Pesterilor Keri

1. Vulpita tu ne faci în ciuda acuma..... Aici a venit toamna si e înorat si ploua!:(
    La tine în fotografii e cald si frumos! :))
    O seara (dupa amiaza sau dimineata?) frumoasa!

1. Nu e de facut in ciuda! Si pe la mine e toamna si cam nor. Pozele sunt restante din vacanta de asta vara :-) Las' ca e bine ca macar in poze e soare! :-)
      O noapte linistita si tie, draga Minnie!

2. Frumoase culori are marea, nu doneaza cineva o insula ca sunt amator:)

1. Pe mine m-au vrajit culorile apei Marii Ionice!
      Si eu sunt amatoare, da' unde sa gsim pe cineva sa ne doneze? :-)

3. Ce frumos! Chiar ca ati avut o vedere minunata din camera de hotel, iar imaginile cu insula, cu grotele sale si cu apa marii atât de atractiva ne fac sa visam la vacanta de vara, desi e toamna.

1. Daaaa, se pare ca a fost o alegere inspirata sa luam camera cu vedere spre mare (chiar daca am platit cu vreo 50 de Euro in plus pentru asta).
      Pentru vacantele de vara, Zakynthos este o locatie foarte buna (un pic cam scumpa fata de alte locatii din Grecia (am mai scris eu pe blog) iar pentru privelistea cu insulita Marathonissi, trebuie ales un hotel din zona Golfului Laganas, in partea sudica a insulei.
      Toate cele bune, va doresc! :-)

4. Tare frumoasa este insula. Apa atat de limpede, asa bine m-a relaxat de parca eram acolo, imi venea sa fac un pas sa intru in apa! Iti multumesc din tot sufletul meu, vulpita draga, pentru momentele minunate pe care le-am petrecut aici la tine!
    O duminica minunata iti doresc, cu mult drag! :)

1. Imi pare bine ca ti-am facut o bucurie! Pacat ca nu ai facut pasul in apa, era asa de calda ... :-)
      Nu-i numic, poti veni oricand pe aici sa "faci o baie"!
      Numai bine si tie, draga Stefania!

5. Când o să se facă şi mai frig şi îmi va fi dor de ape calde, soare şi o ţestoasă simpatică :) ştiu unde să vin! :-)

6. Ce pofta de balaceala si inotat mi s-a facut privind aceste fotografii...si parca si vara sa intors ,putin , inapoi! :)

1. Mai am o multime de imagini de "intors" vara, timp nu prea mai am ca sa le postez! Multumesc pentru vizte, toate cele bune, draga Ana!

7. Pfff, ce dor mi-ai făcut de mare :(

Condica de sugestii si reclamatii: