sâmbătă, 7 martie 2015

Caraibe, insula Grenada: Parcul National Grand Etang si lacul vulcanic cu acelasi nume

Caribbean: Grand Etang National Park and Grand Etang Volcanic Lake

Desi a durat doar o zi, excursia in jurul insulei Grenada mi-a dat ocazia sa vad o multime de locuri si lucruri minunate. Despre unele v-am povestit deja, despre celelalte o sa va povestesc in articolele urmatoare.

Lista completa a postarilor despre vacanta mea pe insula Grenada, o gasiti aici:

Intregul set de imagini de la lacul Grand Etang il gasiti aici:

Dupa ce am admirat Cascada Concord, am vizitat Cooperativa de procesat nucsoara, din oraselul GouyaveDistileria de rom River Antoine, am luat masa la Domeniul Belmont si ne-am continaut calatoria pana la Lacul Grand Etang, in inima padurii tropicale.

Grand Etang este atat numele parcului national aflat in mijlocul insulei Grenada cat si numele lacului format in craterul unui vulcan stins, lac ce face parte din acest parc national.
Aceasta rezervatie naturala, situata in regiunea (parohia) Saint Andrew (insula este impartita administrativ in 6 regiuni numite de ei parohii) reprezinta la scara mai mica ceea ce este, in mare parte, insula Grenada: relief stancos, vulcanic, padure tropicala luxurianta.

Lacul Grand Etang pe harta insulei caraibiene Grenada

Parcul national este un loc incantator, deosebit de pitoresc fiind, totodata un loc ideal pentru cei care cauta sa scape un  pic de caldura din zona litorala, temperatura fiind aici cu cateva grade mai scazuta.

Pentru cei ce au mai mult timp la dispozitie, zona este deosebit de ofertanata, fiind cea mai populara de pe insula pentru excursii si drumetii.
In cadrul rezervatiei "Grand Etang Lake and National Park" se pot face drumetii prin jungla, de la 15 minute la 6 ore, pe trasee marcate. Efortul va fi din plin rasplatit de peisaje superbe la tot pasul dar si de aerul curat si incarcat de arome al insulei careia nu degeaba i se spune si "insula condimentelor". Multe dintre aceste trasee incep din zona lacului Grand Etang.
Pot fi admirate cascade (sunt cateva pe teritoriul rezervatiei), izvoare fierbinti, plantatii, flora si fauna exotice. Datorita terenului in ascensiune, pot fi observate ecosisteme distincte. Turistii pot intalni arbori de mahon, de scortisoara, de nucsoara si multi arbori ce produc fructe tropicale, nenumarate flori exotice, o mare varietate de orhidee dar si animale si pasari deosebite: soparle mici, iguane, broaste, manguste, oposumi, mamiferul tatu, pasari colibri, soimi, diverse pasari tropicale.

In 2004, Uraganul Ivan (cel mai puternic uragan care se abate asupra insulei cam la 30-40 de ani) a provocat distrugeri grave padurii tropicale, lasand, practic, copacii fara frunze si cu multe crengi rupte. Natura s-a refacut deja in mare parte, nemaifiind mult pana la a arata ca inainte de uragan. Ca sa va faceti o idee despre distrugerile provocate de acest uragan, va spun ca in 2004 a last fara acoperisuri 90% din cladirile de pe insula.

Lacul Grand Etang, situat la altitudinea de 550 m deasupra nivelului marii si inconjurat de padurea tropicala luxurianta, este unul dintre cele 2 lacuri de pe insula formate in craterele unor vulcani stinsi. Celalalt se numeste Lake Antoine si este situat in partea de NE a insulei.
Grand Etang are cam 6 metri adancime si o suprafata de aproximativ 14.164 metri patrati.
In legatura cu lacul Grand Etang se pare ca exista dovezi ca ar avea conexiuni cu un vulcan submarin activ numit Kick'em Jenny.

Ultima parte a drumului pana la lac este mai accidentata insa deosebit de pitoreasca, derulandu-se prin inima padurii tropicale.
Odata ajunsi langa lac, Carl, soferul nostru, a scos painea pe care o adusese special pentru pestisori si ne-a chemat sa vedem spectacolul pe care acestia il fac atunci cand li se da de mancare. Erau sute, poate mii, micuti si fericiti de ospat.

Daca dati click pe imigini, le puteti vedea la o dimensiune mai mare.
Heliconia

Eucaliptul curcubeu

Bambus

Arbore de scortisoara

Lacul Grand Etang

Pestisorii luptandu-se pentru hrana

Lacul si zona din apropierea lui:

Dincolo de lac poate fi admirat muntele Qua Qua (aproximativ 722m), masiv important pe insula, situat in zona centrala a acesteia, masiv despre care se spune ca are varful verde ca de smarald. Eu l-am gasit cam cu capul in nori. :-)

Zona de langa apa este foarte linistita si iti induce o stare de calm, de bine.

Lacul Grand Etang este reprezentat pe stema Grenadei, alaturi de multe alte simboluri:
Coat of Arms of Grenada

Dupa ce am admirat lacul de pe mal, din locul dragut amenajat pentru picnic, am hranit pestisorii si ne-am catarat un pic pe scarile din lemn amenajate prin padure, Carl ne-a dus intr-un punct de belvedere mai inalt de unde privelistea era si mai frumoasa, craterul lacului putand fi vazut in intregime. Aici era amenajata o parcare suficient de mare pentru zecile de autocare cu turisti care vin zilnic sa admire lacul si padurea tropicala si sa intalneasca maimutele Mona, celebre pe insula.

In parcare am gasit tarabe cu suvenire traditionale, un vanzator de nuci de cocos dar si localnici imbracati in costume traditionale, dornici sa pozeze turistilor in schimbul unui mic bacsis.

Aceasta parcare este si unul dintre cele cateva locuri de pe insula unde pot fi intalnite maimutele Mona, salbatice insa destul de domesticite avand in vedere ca isi iau tratatiile oferite de turisti chiar din mainile acestora. Cel mai mult le plac bananele, cu o astfel de atentie nu vei da gres insa trebuie sa ajungi acolo pana in ora 4 dupa amiaza pentru ca dupa aceasta ora sunt deja satule de la zecile de turisti care le viziteaza zilnic, si isi fac siesta in padure.

Pentru ca in cadrul excursiei au fost mai multe puncte de interes de bifat, am ajuns destul de tarziu la locul cu maimute asa ca nu am sa va arat poze facute de mine cu acestea. Am gasit, insa, destule pe internet, inclusv cu Carl, soferul nostru, probabil dintr-o excursie in care le-a fost ghid si sofer unor turisti mai norocosi.

Pentru cei care doresc in mod deosebit sa vada si sa hraneasca maimutele, se organizeaza excursii speciale, in cursul diminetii (organizatorii stiu exact momentul optim pentru a intalni maimutele).

Dupa ce am aruncat un ochi la tarabele cu suvenire siam facut poze localnicei investamntata in drapelul grenadez si plina de fructe pe cap, am urcat panta care ne ducea la locul de unde lacul Grand Etand se putea vedea in intregine, in toata spendoarea sa. Pe drum am intalnit un alt localnic haios care canta la chitara si compunea versuri pe loc, personalizate pentru fiecare turist :-) Mie mi-a cantat ceva legat de palaria de soare pe care o purtam :-)

Cam asta a fost si cu Grand Etang Lake. Zona este superba si te lasa cu un regret: ca in cadrul excursiei se zaboveste prea putin acolo!

Carl, soferul nostru

Imagini pentru heliconia grenada grand etang   Imagini pentru heliconia grenada grand etang

They would clamber all over you to get to the bananas.

Wild Mona monkeys could be tempted down from the trees at Grande Etang natural park with bananas.