vineri, 17 octombrie 2014

Caraibe, insula Grenada: Cascada Concord

Caribbean - Grenada Island: Concord Waterfall

Bine v-am regasit! Ma bucur sa fiu din nou pe blogosfera si multumesc tuturor celor care mi-au vizitat blogul in ultima vreme si, in special, celor care s-au gandit la mine si chiar mi-au adresat mesaje prin care si-au aratat ingrijorarea fata de absenta mea prelungita!
Sunt bine, multumesc, doar ca, din pacate, nu prea am mai avut timp sa ma ocup de blog! :-(

Prin materialul de astazi o sa reiau seria postarilor despre insula Grenada din Caraibe, nu de alta dar mai sunt inca multe lucruri frumoase si interesante pe care le-am vazut acolo si pe care vreau sa vi le impartasesc.
Asadar, o sa va povestesc acum despre Cascada Concord pe care am vazut-o in cadrul excursiei de o zi in jurul insulei.
Cred ca v-am mai spus in cadrul postarilor mele despre concediul pe insula Grenada, ca, pe parcursul sederii noastre pe aceasta insula, am incercat sa descoperim cat mai multe aspecte legate de acest loc, motiv pentru care am mers in cateva excursii organizate de operatori locali de turism sau de particulari intreprinzatori.
A doua a fost in orasul-capitala St. Georges. Despre ce am vazut in acest oras, am scris in urmatoarele articole:
1. Orasul-port St. George's, capitala Grenadei:
2. Piata de legume, fructe si artizanat:
3. Fortul George:
4. Port Louis Marina:
5. Esplanade Mall:

Cea de a treia excursie a fost cea de o zi, in jurul insulei. Aceasta a reprezentat o buna ocazie sa descopar o multime de locuri si lucruri interesante:
- Cascada Concord,
- Distileria de rom "River Antoine" si o plantatie de trestie de zahar,
- Primul aeroport al insulei (in prezent, parasit),
- O cooperativa de procesat nucsoara (Grenada este unul dintre liderii mondiali in privinta productiei de nucsoara),
- O ferma de agroturism unde se proceseaza cacaoa si se obtine ciocolata prin metode traditionale (Belmont Estate),
- Lacul Grand Etang si rezervatia naturala cu acelasi nume, in inima padurii tropicale,
- O multime de plante tropicale (flori, pomi fructiferi, plante ornamentale) si multe altele.

Tot cu aceasta ocazie am putut sa-mi fac o idee despre ce inseamna padurea tropicala, drumurile pe o insula tropicala vulcanica precum si despre modul in care arata casele localnicilor pe o astfel de insula.

Intentia mea este sa va povestesc, pe rand, despre toate acestea. Sper sa gasesc timpul necesar pentru asta. Acum, insa, despre Cascada Concord!

Desi nu este o insula de dimensiuni foarte mari, Grenada are o multime de cascade, care mai de care mai frumoasa. Eu nu am vazut decat una dintre ele, respectiv pe cea denumita Concord.

Prin aceasta denumire se intelege, de fapt, un grup de trei cascade (Concord Falls) care se afla in partea de vest a insulei, la aproximativ 30 de km (41 de minute cu autoturismul) fata de sud-estul insulei unde se afla hotelul la care aveam cazarea. Drumul, ingust si sinuos,  pe care se circula pe partea stanga, urmeaza, in mare parte, tarmul Marii Caraibilor:

La un moment dat, autocarul vireaza spre dreapta si, pentru cateva minute, se avanta prin padurea tropicala, dandu-ne ocazia sa observam plante pe care le cunosteam cu siguranta insa pe care nu le vazusem niciodata in mediul lor natural (cacao, nucsoara, ananas, banani, arbori de scortisoara, mango, trestie de zahar, bumbac) sau plante despre care doar auzisem sau nici macar (arborele si fructul de paine, guava, starfruit, heliconia si multe altele ale caror denumiri le-am uitat deja):

Dintre cele trei cascade, am vizitat-o pe cea accesibila de pe drumul asfaltat, cea care se numeste chiar Concord (Concord Waterfall). Celelalte doua (Au Coin si Fontainbleu), despre care se spune ca sunt chiar mai frumoase decat prima, sunt situate la ceva distanta prin padurea tropicala (45 de minute pe jos).

Cascada poate fi admirata atat de sus, de la nivelul soselei (balcoanele celor doua cabanute cu magazine de suvenire ofera privelisti chair foarte frumoase) cat si de la baza ei unde se poate cobori pe scari sigure, cu balustrade, amplasate in dreptul ambelor cabanute. Pentru a avea acces la baza cascadei se percepe o mica taxa (1 sau 2 dolari americani). Pentru cei care vizitau cascada in cadrul unor excursii organizate de firmele de turism, aceasta taxa era inclusa in pretul excursiei.

In zona cascadei mi-au placut foarte mult plantele si florile pe care eu le stiam drept plante ornamentale de apartament, costisitoare si care necesita, de obicei, conditii speciale de ingrijire. Acolo, langa cascada, in mijlocul padurii tropicale, acestea erau la ele acasa si nu le purta de grija decat Bunul Dumnezeu!

Unele excursii la cascada prevad o oprire mai mare care sa le permita turistilor sa faca o baie in apa piscinei naturale de la baza cascadei. Adancimea apei este de aproximativ 5 metri si jumatate. Pentru clima calduroasa si foarte umeda de pe insula, si, mai ales, din zona padurii tropicale, o baie in apele reci si curate-cristal ale cascadei trebuie sa fie reconfortanta.
In zona exista cabine de schimb precum si toalete.
Noi ne-am multumit sa-i admiram pe bastinasii care executau plonjari spectaculoase in speranta ca-i vor impresiona pe turisti si vor obtine ceva bacsis de la acestia.

Din cate am auzit pe la localnici, se pare ca, in trecut, Cascada Concord a avut o cadere de apa mai impresionanta insa debitul i-a fost diminuat prin crearea de catre stat a unui rezervor in amonte.

La magazinele si tarabele de suvenire din zona, se pot negocia preturi bune.

Intrucat paginile blogului incep sa se deschida din ce in ce mai greu din cauza numarului mare de poze pe care le atasez, de obicei, materialelor mele, postez aici doar cateva imagini si va invit sa admirati intregul set de imagini pe pagina de Picasa, la link-ul de mai jos:

Toate celelate postari despre vacanta in Caraibe, pe insula Grenada, le gasiti aici:

Fructe de cacao

Fructe de nucsoara

Boabe de cacao si samburi de nucsoara

Heliconia, floarea nationala a grenadezilor

20 de comentarii:

1. Bine ai revenit in blogosfera! Ma bucur ca totul este ok si ca absenta s-a datorat doar lipsei de timp. Noi cititorii suntem tot aici :).
    Frumoasa si destinatia prezentata, o multime de colturi simpatice in Grenada. Cu siguranta este o destinatie care mi-ar placea si mie, insa momentan nu pot decat sa visez la ea. Prea departe, prea scumpa...

1. Multumesc, Larisa!
      Intr-adevar, Grenada este o destinatie foarte frumoasa pentru vacanta, sunt sigura ca ti-ar placea. Sa mergi acolo in plina iarna europeana, e chiar o senzatie!
      Am trecut un pic pe la tine, am vazut ca si tu ai fost in vacanta in niste locuri tare frumoase!
      Numai bine iti doresc!

2. Foarte frumoasa cascada! Vegetatia e un decor nemaipomenit. Ce frumos a stat soparla la pozat! :)

1. Vegetatia m-a impresionat si pe mine in mod deosebit. Plantele tropicale la ele acasa, arata minunat!
      Am fost norocoasa cu soparla, era absorbita cu absorbirea caldurii soarelui! :-)

3. Bine ai revenit!
    Frumoasa si interesanta postare!

1. Multumesc, Robert! Ma bucur ca ti-a placut postarea!
      Toate cele bune iti doresc!

4. Bună, Vulpiţo, mi-a fost dor de tine ! sunt încântată de postările tale prin care pot să văd şi eu cum arată multe locuri din lumea largă şi pentru asta îţi multumesc !
    Daaaa, blogul tău se deschide greu pentru ca pozele postate sunt prea mari, vezi că pe net găseşti un progrămel (pe care-l descarci în calculatorul tău) cu ajutorul căruia poţi să micşorezi pozele şi apoi le postezi pe blog. Te pup !

1. Buna Geta! Multumesc pentru intampinarea calduroasa, esti o draguta!
      Nu pot decat sa ma bucur ca iti plac postari mele!
      Daaa, tre' sa fac ceva cu pozele, ca prea pun multe! Stiu ca si Google le micsoreaza un pic cand le incarc pe Picasa insa tot mult spatiu ocupa pe blog. Pentru inceput, o sa incerc sa public mai putine in cadrul postarilor iar pentru restul albumului o sa pun link-ul pentru Picasa.
      Aveam si eu un programel pentru "resize" da' nu stiu ce-am facut cu el. :-(
      Toate cele bune iti doresc!

5. Bine ai revenit! Abia astept sa intru (sa vad link-ul atasat) si sa am o plimabare fabuloasa in aceasta dupa-amiaza... Ca intotdeauna o placere sa vizionez instanturile propuse si sa aflu lucruri noi! Salutari si un sfarsit de saptamana de octobre insorit si plin de energie!

1. Multumesc, Alexa! Ma bucur ca ti-a placut si postarea asta! Te astept cu drag sa vezi si restul albumului!
      Toate cele bune si tie!

6. Sunt frumoase imaginile, de vis. Ai fost o norocoasa ca ai ajuns acolo!Pupici si bine ai revenit, ne-a fost dor de tine!

1. Ella, multumesc pentru mesajul cald de bun venit! Ma bucur ca ti-au placut imaginile!
      Numai bine iti doresc!

7. superba postare! ma bucur ca ai revenit cu asemenea fotoreportaj! Iar mi-am amintit ca am promis cândva ca voi scrie despre Granada si saptamâna mea în Andalizia... Iata ca suntem imediat în noiembrie si ma pregatesc de un alt concediu, pe alte mari si meleaguri si tot nu am apucat sa scriu despre vacanta din vara ce a trecut.
    Trompeta îngerilor arata fenomenal acolo, "la mama ei" în natura! Eu am doua plante în ghiveci, una are flori de culoarea acelora fotografiate de tine, lânga cascada. Ce parfum au... hmmmm!
    Frumoasa si expozitia de cacao si nucusoara! ce culori frumoase!
    te pup draga mea. Un start bun în weekend!

1. Multumesc, Carmen! Ma bucur ca ti-a placut postarea!
      Nicio graba cu Granada, oricand vei avea timp sa scrii despre ea, va fi binevenita, eu sunt curioasa!
      Trompeta ingerilor e o planta fenomenala, imi imaginez cum ar fi seara pe malul cascadei, cu florile deschise si parfumul lor plutind in aer! (stiu ca florile se deschid seara si emana un parfum minunat, am avut si eu una alb-crem).
      Vacanta placuta in noiembrie!

8. Bine ai revenit! Asteptam mai multe poze!

1. Loredana, multumesc pentru intampinare! Bine ai venit si tu pe aici!
      Mai multe poze de pe insula Grenada gasesti in materialele in care am povestit despre vacanta pe aceasta insula si pe care le-am grupat pe blog la sectiunea "Grenada" (in partea de sus a blogului, sub titlu):
      Vor urma si alte postari despre aceasta insula, intotite, desigur de albume cu multe poze! :-)
      Numai bine iti doresc!

9. Ca si tine in ultima perioada am fost cam ametita de treburi si probleme.Vine vremea rea si ma mai potolesc.Ma bucur ca intram in normal.Ce vacanta de vis ai avut! Am vazut toate pozele si m-am simtit ca-n paradis.Pentru mine e minunat ca nu o sa ajung niciodata acolo ,doar datorita tie,de aceea te citesc cu mare drag. Numai bine !

1. Ma bucur ca ti-a placut plimbarea virtuala! Mai am multe de povestit despre aceasta vacanta, sper sa gasesc timp pentru asta insa intrevad din nou o perioada destul de aglomerata.
      Toate cele bune si tie!

10. Da, cum ziceam, sa casc gura acolo, tare as vrea!

Condica de sugestii si reclamatii: