Este un “must see” in Viena asa ca nu l-am ratat
nici noi. Prima mea curiozitate a fost legata de numele parcului: ce inseamna,
de unde vine ... Si am afalt: Prater vine de la numele unei familii de nobili
(Prato) careia i-a apartinut la un moment dat domeniul pe care se afla in
prezent acest parc.
Prater-ul impresioneaza prin dimensiuni si prin
multitudinea atractiilor sale. Nu se plateste la intrare ci doar pentru acele
atractii pe care doresti sa le incerci.
Atractiile sunt multe, dupa cum am spus, si pentru toate varstele si preferintele. Te poti distra alegand dintr-o lista generoasa de atractii care contine: carturi, trenul groazei, roti centrifuge, trambuline, bungee-jumping, toboganul cu apa, castelul bantuit, turbo buster, trenuletul liliputan (plimba copiii prin tot parcul), planetarium, multe restaurante si cafenele si nu in ultimul rand, celebra roata gigantica numita RIESENRAD.
Aceasta roata este deja un simbol al orasului, are
o inaltime de 65 de m si ofera o priveliste foarte frumoasa asupra Vienei.
Cum in decembrie nu putea fi vorba sa ne dam in
vreun carusel, trambulina, roata centrifugata sau alta nebunie (majoritatea
fiind inchise), ne-am multumit sa ne bucuram de atmosfera calda din
restaurantul de langa roata mare si apoi sa facem o tura cu aceasta, nu de
alta, dar eram foarte curioasa sa vad Viena de la inaltime.
La roata se ajunge dupa ce in prealabil treci
printr-un mic muzeu ale carui exponate amintesc de isoria rotii si a carui
vizitare este inclusa in pretul biletului pentru roata.
Roata gigantica a fost construita intre anii 1896-1897 dupa proiectul lui Walter D. Basset, fost ofiter naval britanic si, la acea vreme, era unica in lume. La sfarsitul secolului al XIX-lea rotile uriase erau foarte populare.
Walter D. Basset a construit roti similare si in Chicago, Paris, Blackpool (Anglia) si Londra (dar nu celebra "London's Eye" care a fost inaugurata in 1999).
Roata gigantica a fost construita intre anii 1896-1897 dupa proiectul lui Walter D. Basset, fost ofiter naval britanic si, la acea vreme, era unica in lume. La sfarsitul secolului al XIX-lea rotile uriase erau foarte populare.
Walter D. Basset a construit roti similare si in Chicago, Paris, Blackpool (Anglia) si Londra (dar nu celebra "London's Eye" care a fost inaugurata in 1999).
Cabinele rotii sunt destul de mari, seamana cu o
telecabina si se misca destul de incet tocmai pentru a permite admirarea
privelistii.
Una peste alta, este clar ca iarna nu este
anotimpul cel mai potrivit pentru a merge la Prater insa daca totusi ajungi
acolo iarna, sigur nu o sa-ti para rau.
Cam asta este privelistea din roata mare de la Prater, in plina iarna:
Catedrala Sfantul Stefan, cu mult zoom:
Nu ştiu de ce, dar roata aia nu mi s-a părut atât de faină, cu toată istoria ei cu tot.
RăspundețiȘtergereMie mi-a placut pentru ca am putut sa vad orasul de sus (ceea ce puteam sa fac si din turnul Catedralei Sf. Stefan, de exemplu), in rest, trebuie sa recunosc ca nici pe mine nu m-a "dat pe spate".
RăspundețiȘtergereEra spectaculoasa pentru vremurile cand a fost construita , in zilele noastre...
De cea de la Oktoberfest ce crezi? Din aceea poti sa-ti faci o imagine de ansamblu despre intreg "balciul" (asa am numit eu Oktoberfest-ul).
Multumesc pentru vizita, toate cele bune, Liliana!