duminică, 28 mai 2017

Calimanesti-Caciulata-Cozia, mai 2017



In perioada 23-26 mai 2017 am ajuns in zona vestitelor statiuni balneo climaterice de pe Valea Oltului, Calimanesti-Caciulata.
Ultimul concediu l-am petrecut aici in 2002. Intalnirea dupa 15 ani a fost cat se poate de placuta: decorul natural al zonei m-a incantat si de aceasta data iar infrastructura statiunilor, desi formata in mare parte din constructiile comuniste, multe dintre ele renovate, ce-i drept, are si ea plusurile ei. Mi-a placut foarte mult promenada de-a lungul Oltului, pavata cu piatra de rau precum si parcul din Caciulata, bine ingrijit. Mi-a placut Hotelul Central din Calimanesti, renovat foarte frumos precum si felul in care au fost amenajate izvoarele terapeutice.
Natura ne-a rasfatat cu parfum de soc si salcam si cu sute de flori, salbatice sau de gradina, care mai de care mai proaspete si mai frumoase.

In complexul hotelier Caciulata-Oltu-Cozia din Caciulata, care, desi renovat, are inca aspectul unui centru balnear comunist, conditiile de cazare sunt rezonabile, curatenia este mentinuta la standarde civilizate iar tratamentele balneo-climaterice se fac in conditii bune desi incintele aduc mult cu cele de spital.
Sunt multe stranduri cu apa termala atat in Caciulata cat si in Calimanesti, acoperite sau in aer liber. Unele dintre ele sunt cele vechi, modernizate, altele sunt investitii private noi. Aqua Parcul din Caciulata este foarte cautat de turisti. Chiar si in luna mai erau amatori de balaceala.



Un lucru inedit pentru aceste staiuni este faptul ca in prezent se pot face plimbari cu vaporasul pe Olt. Pentru 15 sau 20 lei (pretul se negociaza in functie de sezon si de numarul doritorilor) se pot face plimbari de aproximativ 1 ora pe apele Oltului. Decorul este superb, cea mai interesanta imagine fiind cea a Manastirii Cozia vazuta de pe apa. 
Pagina de internet pentru plimbarile cu catamaranul:
"Vapor Calimanesti": http://pagelous.com/en/pages/5371ff8b421aa9b13900e459

Am revazut Manastirea Cozia, Manasirea Turnu si Manastirea Ostrov, cea din urma aflandu-se pe un ostrov in mijlocul Oltului, in Calimanesti. De asemenea, am ajuns si la Cascada Lotrisor, la aproximativ 5 km din Caciulata. Aceasta se afla in Rezervatia Naturala "Cozia" motiv pentru care trebuie platita o taxa de 5 lei la intrarea in rezervatie.
Cat am stat pe la Calimanesti-Caciulata-Cozia n-am reusit sa vad si eu "umbra lui Mircea". Toata lumea intreaba de ea insa cred ca in zadar din moment ce, din cate se pare, nici ramasitele pamantesti ale acestuia nu sunt in mormantul de la intrarea in Manastirea Cozia.
Desi sunt inca multe de pus la punct in aceste statiuni, cred ca un concediu aici are sanse reale sa fie unul reusit: cadru natural ofertant, ape terapeutice, tratamente balneo-climaterice, stranduri cu apa calda, aqua parc, zone de promenada, numeroase puncte de atractie in imprejurimi, trasee turistice, plimbari cu vaporasul pe Olt, terase, restaurante, toate acestea pot constitui argumente pentru a petrece cateva zile la Calimanesti-Caciulata.

MANASTIREA COZIA



  







MANASTIREA TURNU













MANASTIREA OSTROV













CASCADA LOTRISOR

             






PLIMBARE CU VAPORASUL PE OLT












STATIUNEA CACIULATA








Celebrul stalp rosu cu camera web








STATIUNEA CALIMANESTI













HOTEL CACIULATA


















INAPOI LA BUCURESTI prin RAMNICU VALCEA
Colegiul National "Alexandru Lahovari", Ramnicu Valcea

Ramnicu Valcea: Palatul de Justitie

Celebrul mall in forma de sfera din Ramnicu Valcea


Ramnicu Valcea: Pod peste raul Olanesti

Ramnicu Valcea: Catedrala "Inaltarea Domnului" din cartierul Ostroveni

Mai multe imagini, aici:
1. In drum spre Caciulata

2. Manastirea Cozia

3. Manastirea Ostrov

4. Manastirea Turnu

5. Cascada Lotrisor

6. Cu vaporasul pe Olt

7. Caciulata

8. Calimanesti

9. Hotel Caciulata

10. Inapoi la Bucuresti, prin Ramnicu Valcea

12 comentarii:

  1. Romania,ce frumoasa esti ! Felicitari pentru superba prezentare .Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ioana! Ma bucur ca ti-a placut prezentarea mea, chiar si asa, sumara!

      Ștergere
  2. Te felicit pentru prezentarea vestitei statiuni balneo Calimanesti :)) dar si pentru frumoasele fotografii. Multumesc.
    PS: Super si poza ta :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru comentarii si pentru fotografii si ma bucur ca aceste locuri le-am vazut impreuna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Alina! Mi-ai facut o surpriza placuta cu mesajul tau! Te astept sa descoperi si alte pagini ale blogului meu!

      Ștergere
  4. O zona superba! Faine poze ca de obicei! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zona chiar merita explorata! O spun din proprie experienta.
      Multumesc pentru aprecieri!

      Ștergere
  5. Frumos si documentat ca intotdeauna!

    RăspundețiȘtergere
  6. O postare excelenta. Prin primele doua zone nu am fost. Asa ca nu imi dau seama, dar par si constructii complet noi, nu neaparat renovate.
    O excursie minunata. Multumesc mult pentru impartasirea privelistilor. Nemaipomenite!
    O vara minunata si plina de drumetii, draga Vulpita!

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumoase capturi, ca-ntotdeauna, Vulpito!! :) Si imi place atat de tare sa calatoresc, virtual, alaturi de tine. O incantare cum ti-am zis, cred de atatea ori, cum obiectivul tau surprinde frumosul. O vacanta superba si relaxanta ai avut pe plaiurile Oltului. Toate cele frumoase pentru suflet! Salutari cordiale!

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: