vineri, 27 iulie 2012

Vacanta in Zakynthos (Holidays in Zakynthos, Greece)

Despre vacanta petrecuta in iulie 2012 in insula greceasca Zakynthos, am mai scris:

Zakynthos este una una dintre cele 7 insule ionice mai mari din arhipelagul grecesc de insule ionice: Corfu (Kerkyra), Paxos, Lefkada, Kefallonia, Ithaca, Zakynthos si Kythira:
Sursa hartii:  http://www.1lastminute.ro/Zone-Turistice/ID/49/Insulele-Ionice.aspx

Insula Zakynthos pe harta Greciei:
Sursa hartii:  http://en.wikipedia.org/wiki/Zakynthos

Se afla in partea de Vest a tarii, este a treia ca marime dintre insulele ionice si este considerata a fi una dintre cele mai insorite insule ale Greciei.

In perioada 15-23 iulie 2012 am petrecut pe aceasta insula cateva zile minunate.

O prezentare foarte frumoasa si destul de cuprinzatoare a insulei am gasit pe blogul Corei, aici:
De altfel, tre' sa recunosc ca articolul Corei m-a influentat un pic in alegerea destinatiei vacantei de anul acesta.

Pentru cei care merg in Zakynthos cu masina proprie, cred ca e bine sa stie ca distanta de la Bucuresti pana pe insula este 1238 km (asa apare in hartile Google insa indicatorul nostru de pe bord ne-a aratat la destinatie ca am parcurs aproape 1400 de kilometri).

Pe langa costul motorinei/benzinei, trebuie sa aveti in vedere si taxele de drum pana in Zakynthos, astfel:
- taxa pod Giurgiu-Ruse: la dus se plateste in Romania si costa 26,70 Ron iar la intoarcere se plateste in Bulgaria si costa doar 2 Euro (o fi podul mai scurt de la coada la cap decat de la cap la coada?!);
- taxa drum pentru Bulgaria (Vigneta): costa 10 Leva (cca 5 Euro) si e valabila 7 zile. Daca vacanta dureaza mai mult de 7 zile, va trebui sa luati una si la intoarcere. Ar fi bine sa cautati sa o cumparati din vama pentru ca pe drum fie nu se gaseste la benzinerii, fie nu se accepta Euro si trebuie sa alergati dupa Leva (eu am schimbat pe strada la un tanar amabil care stia un pic de engleza). In vama accepta si Euro;
- taxe de drum in Grecia: incepand de la Salonic incep portiunile de drum cu taxa. Drumurile sunt bune, in mare parte au regim de autostrada si, pe anumite portiuni, sunt chiar luminate pe timpul noptii. Pe traseu sunt 6 posturi pentru plata taxelor care percep urmatoarele sume: 2,40 Euro, 3 Euro, 2,60 Euro, 1,10 Euro, 3,10 Euro si 2,30 Euro. TOTAL: 14,5 Euro;
- taxa pod Rion-Antirion: 13,20 Euro;
- feribot Killini-Zakynthos pentru 2 adulti si un autoturism: 52,10 Euro.
Asadar, inca aproape 175 de Euro pe care trebuie sa-i aveti in vedere ca si cost pentru drumul pana in Zakynthos (dus-intors).
Am inteles ca exista posibilitatea cumpararii biletelor pentru feribot dus-intors, caz in care costul este mai mic. Nu stiu daca exista o perioada limita in care trebuie sa se faca intoarcerea, trebuie intrebat in legatura cu conditiile biletului dus-intors. Noi nu am stiut de aceasta posibilitate.
Firma de feriboturi care asigura legatura cu insula Zakynthos si Kefalonia se numeste Ionian Ferries. Pnetru orar, preturi si rute, site-ul firmei este aici: http://www.ionianferries.gr/main.asp

Despre cazarea in Zakynthos am scris aici si am postat o multime de imagini:

Exista cateva locuri foarte spectaculoase pe insula care merita din plin sa fie admirate, daca tot ati batut atata drum pana acolo:
1. Plaja Navagio, simbolul insulei si chiar al Greciei turistice,
2. Pesterile Albastre,
3. Pesterile Keri,
4. Insula Marathonissi (Insula testoaselor), cu plajele si grotele sale, locul unde isi depun ouale testoasele Careta Careta,
5. Insulita Cameo,
6. Golful Laganas, unde pot fi vazute broastele testoase Careta Careta

La marea majoritate dintre acestea se poate ajunge doar pe mare, in cadrul unor excursii organizate de agentiile de turism raspandite in toate statiunile de pe insula.

Costurile excursiilor pe care le-am facut eu in iulie 2012 au fost urmatoarele:
1. 18 iulie 2012, plimbare cu barca de dimensiuni mai mici la Pesterile Keri, Insula Marathonissi si in Golful Laganas pentru a vedea broastele testoase (3 in 1 o numeau ei pentru ca mergeau si separat la cele trei locatii): 18 Euro (initial au cerut 20 insa preturile se pot negocia putin). Agentia a fost "Manthos" iar plecarea a fost din statiunea Agios Sostis (in sudul insulei).

2. 20 iulie 2012, croaziera cu vaporul in jurul insulei: 17 Euro (initial au cerut 20). Biletul l-am cumparat tot de la agentia Manthos insa croaziera a fost organizata de firma Cavo Grosso. Un autocar Cavo Grosso a adunat turistii din statiuni si i-a dus in portul Zante de unde s-a plecat in croaziera. Excursia dureaza cam toata ziua, la 9 ar trebui sa plece vasul din portul Zante (in cazul meu, a plecat pe la 9.45) si se intoarce in acelasi loc la ora 6 duap amiaza, dupa ce a dat roata insulei si a facut opririle prevazute in program.
Despre aceasta excursie am povestit pe larg, aici:

3. 18 iulie 12012: in afara de excursiile pe insula, am facut si o excursie in insula vecina Kefalonia, cea de la nord de Zakynthos. Am platit 35 de Euro (initial cereau 38), in acest pret intrand costul vaporului dus-intors precum si autocarul cu care am facut ocolul insulei Kefalonia. Si, de asemena, autocarul care a adunat turistii din statiunile din sudul insulei si i-a dus in portul Zante de unde a inceput excursia (acelasi autocar ne-a asteptat si la intoarcere pentru a ne duce pe fiecare in statiunea unde eram cazati).
Biletul l-am platit la agentia Manthos din Agios Sostis insa excursia a fost organizata de agentia Cavo Grosso (ca si croaziera in jurul insulei).
La excursia in Kefalonia mai trebuie platite intrarile la pestera Drogarati si la Lacul Melissani. Ghida pe care am avut-o in aceasta excursie ne-a furnizat aceste bilete inca de pe vapor: ne-a cerut 4 Euro pentru pestera Drogarati si 7 Euro pentru lacul Melissani (nu stiu la casele de bilete cat era dar nu cred ca tipa a umflat preturile).
M-a amuzat ca locul in care trebuia sa asteptam autocarul care ne ducea in port pentru aceste excursii era in fata supermarketului "La Curva":
La Curva - Supermarkets - Agios Sostis - zante zakynthos
Supermarketul "La Curva" din statiunea Agios Sostis
Sursa imagini: http://www.virtualzakynthos.gr/agios-sostis/supermarkets/la-curva.html

Pe insulita Agios Sostis, cunoscuta si cu numele de insula Cameo, intrarea costa 4 Euro, pret care include o bautura de la barul de pe plaja. insula este o mica bijuterie acoperita de verdeata, frumos amenajata si bine intretinuta, cu o plaja si terase unde se pot petrece momente foarte placute. Mi-a placut, o recomand.

Insulita Agios Sostis (Cameo)

Zakynthos, harta turistica:
Sursa hartii:  http://nacajitul.blogspot.ro/2011/11/zakynthos-insula-testoaselor.html
Celebra plaja Navagio, vazuta de sus, din punctul de belvedere:

"Balconul", locul amenajat pentru admirarea plajei Navagio. Acesta nu era, totusi, cel mai bun loc din care se vedea plaja, la 100-150 m in partea dreapta, la capatul unei poteci care ducea printre pietre si plante scunde si maracinoase, exista un loc si mai spectaculos de belvedere:

Locul cel mai bun pentru admirarea plajei Navagio:

Plaja Navagio si epava (aici se poate ajunge doar de pe mare):

Podul Rion-Antirion (leaga Peloponezul de Grecia Continentala). Drumul catre Zakynthos include si traversarea acestuia. A fost inaugurat in 2004, este considerat o mare realizare inginereasca iar primele persoane care l-au trecut au fost atletii care purtau flacara olimpica la J.O. de la Atena din 2004:

Broastele testoase Careta-Careta:

Insulita Marathonissi, locul unde testoasele Careta-Careta isi depun ouale (mai este cunoscuta si ca "Insula testoaselor", ea insasi, avand forma de testoasa):

Partea opusa si pesterile si plajele de aici:

Plaja din partea de NV a Insulei Marathonissi:

Cuiburi cu oua de broasca testoasa pe insula Marathonissi:

Statiunea Agios Sostis si insulita cu acelasi nume, care mai este numita si insulita "Cameo":

Plaja "Banana":

Croaziera in jurul insulei (include Pesterile Albastre, Pesterile Keri, Pesterile Delfinilor):

Fabrica de ulei de masline de la Lithakia, in sudul insulei:

De aici am gustat ulei de masline cu aroma de usturoi, cu lamaie sau simplu, alaturi de bucatele de paine  despre care in brosuri scrie ca e de casa:

Terapie cu albastru:

Plaja Tsilivi:
Plaja Alikes:

Complexul turistic "Gloria Maris" din Porto Koukla, in sudul insulei, in Golful Laganas:

Gloria Maris vazut de pe mare:

Plaja din zona hotelului Gloria Maris:
Treptele catre plaja:

Camera (mai exact, camerele. Din anumite motive, pe parcursul sederii la Gloria Maris, am locuit in 3 camere):

Incendiu pe insula:

Avioanele de pompieri se alimentau cu apa direct din mare:

Zona statiunii Porto Koukla, in sudul insulei (Golful Laganas):

Maslini:

Rodii:

Inghetata cu artificii, o prezentare originala la o terasa din Porto Koukla:

Orasul-port Zakynthos (Zante), capitala insulei:

Doua nuante foarte frumoase de albastru, separate de digul din portul Zakinthos:
Feribotul:
"Steaua Ioniana", cel mai mare feribot cu care am mers pana acum:

Diverse:

5. Plaja Myrtos
6. Capitala insulei, orasul-port Argostoli
7. Portul Poros

Vasul de pirati cu care am calatorit din Zakynthos in Kefalonia:

1. Manastirea Sfantul Gherasim, sfantul protector al insulei si al kefalonienilor de pretutindeni:
Moastele Sfantului Gherasim:

2. Pestera Drogarati:

3. Lacul Melissani:

4. Oraselul-port Agia Efimia:

5. Plaja Myrtos:
Plaja Myrtos pe harta Kefaloniei:
Sursa hartii:  http://www.greeka.com/village_maps/kefalonia_myrtos.gif

56 de comentarii:

1. Foarte frumoase pozele!

2. Frumoase locuri ai vizitat, Vulpita draga!
    O bucurie sa le privesti, dar sa fii acolo? Trebuie sa fi fost magic!
    Ma bucur mult pentru tine!
    Un sfarsit de saptamana cit mai placut iti doresc!

1. Asa este, Melly, locurile sunt superbe, vacanta asta a fost una dintre cele mai reusite!
      Multumim lui Dumnezeu ca ne-a ajutat sa ajungem pe acolo si sa ne si intoarcem cu bine atatia kilometri!
      Un weekend placut si pentru tine! :-)

3. Trebuie sa fii tare binecuvantata, ptr ca ai privilegiul de a vedea un colt de rai intr-o lume asa de murdara.
    Ps. nu stiu de ce celalalt comentariu sa sters...... probabil ca am apasat eu pe ceva gresit. Sorry

1. Da, cred ca suntem destul de norocosi!
      Multumesc pentru ca treci pe la mine, nu-ti face probleme cu celalat comment, mi se mai intampla si mie uneori "sa bag destu' gresit" prin cate o tasta. :-)

4. Minunate locuri si minunata vacanta!
    Am colegi care merg anual in Lefkada , pentru frumusete si locurile salbatice , adica sa nu fie aglomerat! sa va fie de bine! Mi-am delectat privirea...

1. Asa este, a fost tare frumoasa vacanta asta!
      In Lefkada nu am fost, am auzit si eu ca este foarte frumoasa. Cred ca Dani de la "Jurnal de gradina" sta in Lefkada. Ea posteaza niste imagini foarte frumoase din locurile unde locuieste. Adresa blogului ei este: http://jurnaldegradina.blogspot.ro/

Am observat si noi ca desi insula era plina de turisti, pe plaje era intotdeauna loc destul pentru toata lumea. Am vazut mai devreme la TV cateva imagini de pe litoralul romanesc si era o aglomeratie de nedescris.
      Ma bucur ca ti-a facut placere sa vezi pozele, asta e si ideea, sa dau si altora posibilitatea sa vada cate locuri frumoase sunt pe lumea asta!
      Numai bine!

2. Multumesc de link!
      Da , pe litoralul romanesc este aglomerat , insa mai mult in zona de nord , Mamaia!
      Sunt atatea locuri superbe pe planeta asta!
      Mie una mi-ar place sa locuiesc in kefalonia , desi nici in alte insule grecesti nu as refuza sederea! dar asta ramane un vis de neatins si cum nu costa bani , continui sa visez! :D

5. Doamne, in ce locuri minunate ti-ai petrecut vacanta, vulpita draga! Sunt uluita cate locuri minunate exista pe acest pamant!
    Ma bucur foarte mult pentru tine si iti multumesc totodata ca impartasesti cu noi, frumusetea locurilor pe unde calatoresti. Tare mult mi-ar placea sa ajung cel putin o data pe acolo.
    Iti doresc o zi minunata, vulpita draga si un sfarsit de saptamana superb, cu mult drag! :)

1. Nu puteam sa tin doar pentru mine imaginile astea, era pacat sa nu bucure si retina altor persoane!
      Iti doresc din tot sufletul sa ajungi acolo si sa vezi cu ochii tai aceste locuri frumoase!
      Toate cele bune, draga Stefania!

6. Sorry ca revin dar vulpita draga nu ai si tu o "vizuina" pentru "persoane interesate"?
    Nu de alta dar vreau sa ma fac "fan" la blogul tau si........???

1. Am descoperit "pester".... Ura! sunt membru de familie..

2. Draga Minnie, imi pare bine ca blogul meu ti-a starnit interesul, bine ai venit in familie!

7. Ne dorim si noi de foarte mult timp sa ajungem pe aceasta insula si cred ca la anul o vom face.Am vazut o parte a Greciei continentale care insa nu se compara cu partea insulara.

1. Va doresc sa ajungeti acolo cat mai curand, e tare frumos! ... si sa nu uitati sa scrieti si pe blog despre asta!
      :-)

8. M-ai omorât! Mi-ai făcut o mare surpriză în seara aceasta. Am dat puţin timpul înapoi şi am retrăit una dintre cele mai frumoase vacanţe ale mele la mare.
    În primul rând mă bucur tare mult că ţi-am stârnit curioazitatea de a-ţi petrece câteva zile de vacanţă pe această insulă de vis. Sunt convinsă că ai avut o vacanţă reuşită şi că te-ai simţit minunat.

Ce mult costă taxele de drum. Mi se pare enorm să plăteşti 13,20 de euro doar pentru a trece podul Rio-Antirion. O vacanţă în Zakynthos luată de la orice agenţie nu depăşeşte 200 de euro. Asta incluzând transport +7 nopţi cazare+ ferribot! Deci, nu prea merită să mergi cu maşina personală. Părerea mea! Habar nu am avut că sunt aşa mari taxele. Eu am plătit doar 20 de euro ferribotul dus-întors. Văd că pe voi v-a costat 170 de euro doar taxele până pe insulă. Dacă punem la socoteală şi benzia....

Mă bucur că ai ajuns şi pe insula Kefalonia. E frumoasă şi merită vizitată dacă ţinem cont că e la o aruncătură de băţ de Zakynthos. Ghida voastră nu a unflat preţurile la peşterile din Kefalonia, în schimb a făcut a noastră. Eu am plătit 6 şi 7 euro. Noi în Kefalonia am fost tot cu un ferribot, remarc că voi aţi fost cu vaporaşul piraţilor ( ăla este a celor de la Cavo Grosso ). L-am pozat şi eu, arată foarte bine. Cât timp aţi făcut cu el până în Kefalonia? Chiar sunt curioasă.

Ai făcut turul insulei cu acelaşi vaporaşi cu care am fost şi eu. Remarc că toate opţionalele au fost realizate de Cavo Grosso. De ce nu aţi cumpărat biletele direct de la ei? Eu aşa am făcut. Poate era mai ieftin. Apropo de asta, o cunoştinţă întoarsă recent din Zakynthos mi-a spus că anul acesta a scăzut foarte mult numărul turiştilor şi implicit şi preţurile. Cică o tipă de la o agenţie de turism de pe insulă se plângea că nu au turişti şi că le merge foarte rău în comparaţie cu anii trecuţi. Pe la ei e criză mare.
    Mă bucur că ai reuşit să vezi şi tu broscuţele Caretta-Caretta. Şi în final îţi mulţumesc că-mi promovezi blogul:))

1. Intr-adevar, vacanta a fost reusita, cred ca cea mai reusita dintre vacantele noastre la mare!
      Costurile cu drumul ne-au surprins si pe noi, nu am avut inspiratia sa ne interesam dinainte. De aceea le-am publicat pe blog, sa stie oamenii la ce sa se astepte! Cei aprox. 170 de Euro includ si taxele de la intoarcere.
      Cu toate acestea, este avantajos sa mergi cu masina ta pe insula, daca am fi inchiriat una de acolo, sigur, ne-ar fi costat mult mai mult decat am platit noi taxe pe drum (aprox. 45 Euro/zi) si se mai adauga si benzina/motorina.
      Noi avem masina pe motorina, deci, si din punctul asta de vedere, am economisit un pic.

A fost tare dragut cu vaporul piratilor, au pregatitit si un moment in care s-au catarat pe catarg in acordurile unei muzici dramatice de film de actiune iar piratii faceau poze cu toti turistii in impostaze care mai de care mai amuzate (aveau ei cateva poante regizate, dar dragute) Nu-mi dau seama exact cat a durat drumul dar cred ca peste 1 ora si jumatate.

Daa, turul insulei l-am facut cu vaporasul cu tobogane! Din pacate nu am avut suficient curaj sa fac si eu baie in apele alea albastre si curate!
      Nu am cumparat biletul direct de la Cavo Grosso pentru ca ei nu erau in statiunea Porto Koukla unde stateam noi. Am cumparat excursia de la o agentie din statiune, numita "Manthos" cu care probabil colaborau cei de la Cavo Grosso. Au fost destul de amabili, au tinut cont ca am luat mai multe excursii de la ei.
      Nu stiu ce sa zic de criza, nu stiu cum era in anii trecuti, eu am vazut ca erau destui turisti si anul acesta ...

Eram tare curioasa sa vad broscutele. N-a fost prea greu sa le gasim, se pare ca sunt destule in golful Laganas. Tipul care a condus barcuta cu care am fost sa le vedem spunea ca, de cand sunt protejate, numarul lor e in continua crestere. Pacat ca nu le poti poza prea bine, nu stau la suprafata decat o fractiune de secunda, cat sa ia o gura de aer.

Mentionez cu placere adresa blogului tau, cata vreme acolo se gasesc informatii interesante si fotografii frumose, bine realizate! :-)

2. Ţi-am scris dimineaţa un mesaj cât un pomelnic. Când să-i dau trimitere s-a luat curentul!:)) Îţi argumentam care sunt avantajele şi dezavantajele de a merge cu maşina în Zakynthos. În fine, nu mai insist asupra acestui subiect că până la urmă este alegerea fiecăruia cu ce se deplasează. Pe mine doar m-au surprins taxele mari.
      Ghida noastră ne-a spus că cel mai frumos apus de soare este în Keri. Sigur v-au spus şi vouă asta. Aţi ajuns cumva acolo? Noi n-am avut cu ce ne deplasa în zona aia. De asemenea şi la Navagio mi-ar fi plăcut să merg seara la apus. Am văzut poze şi m-au fermecat.

Cu broscuţele este destul de complicat. Nouă ni s-a spus că doar una este în apropierea plajei ( restul habitează în larg )care are un GPS pentru a fi găsită mai uşor. Adevărul este că deşi am trecut prin golful Laganas trei zle la rând, nu am văzut-o decât odată. Din păcate nici eu nu am reuşit decât 4 cadre să trag cu ea, pentru că stă mult prea puţin afară. Poate era mai bine dacă luam un vaporaş cu fundul de sticlă. Aşa o vedeam pe fundul mării în permanenţă .

Mulţumesc. O să încerc să mă ridic la nivelul aşteptărilor voastre şi să aduc în permanenţă noutăţi din locurile vizitate :))

3. Noua ne place sa mergem cu masina noastra in vacante. In general, costurile au fost rezonabile insa anul acesta si pe noi ne-au surprins taxele mari. Cand ne-am intors, prima grija a fost sa caut bonurile fiscale si sa public costurile drumului pe net, ca sa fie de folos macar celor care vor merge de acum inainte in Zakynthos. Anyway ...

Noi am stat in Golful Laganas, cam pe la jumatatea lui, in statiunea Porto Koukla. Era destul de aproape de Keri. Aveau la receptie oferte pentru plimbari cu barca la stancile de la Keri unde, spuneau ei, se vede cel mai frumos apusul de soare intre acele stanci. Costa pana in 10 Euro (parca 8, dar cred ca se obtinea un pret si mai bun). Am vazut o poza foarte frumosa cu un apus de acolo dar nu am fost. Poate trebuia sa ne mobilizam, acum parca regret ...

Din pacate, apusuri si rasarituri nu am vazut in Zakynthos, din sudul insulei unde stateam noi, nici nu prea imi dadeam seama pe unde rasare soarele. Stiu ca tu ai stat in Argasi care este in est, deci, din punctul asta de vedere, ai avut mai mult noroc.

Broscutele, eu le-am vazut in Golful Laganas, un pic mai la NE de Agios Sostis. Am fost cu o barcuta care avea fereastra din aceea in podea. Am vazut una pe fundul marii (statea pur si simplu, poate chiar dormea :-)) si am mai vazut doua (ca eu cred ca nu era aceeasi) iesind la suprafata sa ia aer. Nu ni s-a spus de cea cu GPS, am mai citit asta tot pe net. Tipul cu barca ne-a spus ca daca este in repaos, poate sta fara sa ia aer chiar si 8 ore, insa, daca e activa, atunci, cam la 10 minute, se ridica la suprafata sa respire. Si cam asa a fost, n-am asteptat nici 10 minute si a aparut la suprafata . :-)

Acele barcute nu au tot fundul de sticla (cum imi inchipuiam eu :-)) ci doar o fereastra cu doua ochiuri de geam. Se vede binisor, am vazut broscuta pe fundul marii.

Cu placere! Asteptam intotdeauna cu interes materialele tale! :-)

4. Offffffffffff, ce păcat. Cu atât mai mult trebuia să daţi o fugă până acolo. Nici eu nu am reuşit să prind nici un apus de soare, de fapt am prins unul în Zante, dar nu m-a impresionat că nu apunea soarele în mare. În schimb în fiecare dimineaţa la 7 fără ceva eram pe plajă. Pe mine mă fascinează răsăritul de soare şi insist să fiu pe plajă atunci când începe ziua. E un moment magic.:))

Din păcate nu recomand nimănui staţiunea Argassi pentru că nu are plajă. Are doar câteva fâşii înguste în faţa unor hoteluri. Seara era frumos, multă lume, atmosferă de vacanţă. În rest habar nu am, am fost plecată de dimineaţa până seara în fiecare zi.

Cât despre bărcuţele cu fund de sticlă. Există. Este una care într-adevăr are doar acel geam pe mijloc, şi mai sunt unele care au pereţii din sticlă. În interior te simţi ca într-un acvariu :))

5. Si pe mine ma fascineaza rasariturile si mai ales cele de la malul marii. M-am bucurat de o pozitie foarte buna pentru rasarit, anul trecut cand am dat o fuga la mare pe 15 septembrie cand au fost acele cateva zile foarte calduroase. Am vazut rasaritul din balcon, directia era perfecta, a fost super! (hotelul Opal de la Cap Aurora, camerele cu vedere la mare).

In Argassi nu am zabovit, doar am trecut, in drumul nostru spre plajele din est. Mi s-a parut ok statiunea. Da' tu tre' sa stii mai bine ca ai stat acolo.

Si la noi la hotel in Porto Koukla plaja era extrem de mica, in unele locuri apa chiar ajunsese pana la zidurile hotelurilor. Apa era, insa, foarte curata si crestea in adancime pe o distanta destul de mare ceea ce mie imi place foarte mult. Si noi plecam destul de des din zona hotelului asa ca nu ne-am plictisit de acea plaja.

Cred ca te referi la "Yellow Submarine", am vazut-o si eu.

6. Staţiunea Argassi e ok dacă nu o alegi pentru lenevit la plajă. Pentru că fâşia mică de plajă pe lângă faptul că e întreruptă ( în majoritatea locurilor marea ajunge până la terasele hotelurilor ) e şi foarte murdară. Grecii sunt foarte leneşi. Nu au fost în stare o singură dată în 10 zile să-şi curăţe algele din faţa hotelurilor. Au sădit iarbă lângă piscină şi nu-i mai interesează cum ajungi în apă. Nu-mi place de ei...
      Şi aici apa creştea treptat. Chiar mergei mult până ajungea apa să te acopere:))
      Da, de yellow submarine ziceam:))

7. Nici la noi nu se omorau cu ingrijirea plajei, noroc ca nu erau alge iar turistii erau civilizati si nu prea lasau mizerie.

9. Welcome back! Foarte frumoase fotografiile. Este un loc minunat! Stancile acelea care ies parca din mare sunt fantastice. Ador astfel de plaje stancoase!

1. Multumesc Larisa! Este, intr-adevar, un loc minunat, sa-l aveti in vedere cand faceti planuri de vacanta, o sa va placa, o sa vezi stanci iesind din mare, pe saturate! :-)

10. Hmm, acum am ajuns eu pe relatarea despre Zakinthos! Minunate locuri şi, sincer, vă invidiez :)! Pare mult mai frumoasă decât Thassos! În afară de drumul pâna în Zakinthos, aţi mai utilizat maşina pentru alte depasări pe insulă? Cam care afost bugetul total?

1. Mie mi-a placut mult si in Thassos insa Zakynthosul are apele acelea albastre ca de cerneala ale Marii Ionice care nu sunt in Thassos (pe langa plaja Navagio, pesterile albastre etc).
      Pe insula am mai mers cu masina aproximativ 200 de kilometri (am facut ocolul insulei ca se ne facem o parere de ansamblu asupra ei si am mai mers la diverse plaje).
      Nu prea stiu exact care a fost suma totala a cheltuielior, cele mai importante sunt cele legate de drum (pe care le-am amintit) si motorina (aici e in functie si de tipul masinii).
      Despre costul excursiilor am scris iar cazare se poate gasi pentru toate bugetele.
      Tre' sa recunosc ca e un pic cam scumpa vacanta in Zakynthos (comparativ cu Thassos sau Halkidiki, diferentele sunt semnificative). Aici costa destul de mult si excursiile catre locurile cele mai interesante de pe insula si nu prea poti sa nu le faci, daca tot ai batut atata drum pana acolo ... Daca nu ajungi in acele locuri, insula nu ti se va parea cu mult mai speciala decat Thassos sau bratele de pe Halkidiki.

11. Felicitari pentru locurile frumoase unde calatoresti,calitatea pozelor si prezentarilor.Cred ca ai avut companie frumoasa si mijloc de transport corespunzator.I.Teo.10/08/2012/22,05/h.

12. Am ajuns si noi anul acesta pe insula si am ramas placut impresionati. Felicitari pentru post si foto.

1. Asa este Andrei, insula este, intr-adevar, superba! Multumesc pentru vizite si pentru ca apreciezi postarile mele!
      Toate cele bune!

13. felicitari pt vacanta, articol, poze! am si eu o mica intrebare : care e cea mai buna statiune? adica... daca te duci in Thassos, e f simplu pt mine: nu as sta DECAT IN POTOS :P si am fost deja de 4 ori pe insula. dar in Zakynthos?

1. Cred ca as fi putut raspunde la intrebarea ta doar daca as fi stat in toate statiunile, doar asa as fi putut sa am o parere despre fiecare si sa pot spune care mi-a placut cel mai mult. Eu, insa, am stat doar in Porto Koukla :-(.
      Multumesc pentru aprecieri si te mai astept pe paginile blogului meu!

14. Cat este o masa in oras de persoana? Si complexul Gloria Maris este ok? As vrea sa fac vacanta de anul acesta in Zakynthos si as dori sa aflu cat mai multe informatii. Multumesc, Lidia B.

1. Gloria Maris este ok, noua ne-a placut. In afara de faptul ca prima camera pe care ne-au dat-o avea ceva probleme cu instalatiile sanitare si din cauza asta mirosea urat si atragea o multime de tantari, in rest a fost ok.

Daca aveti ceva probleme (cum am avut noi cu camera), plangeti-va la receptie pe un ton ferm si civilizat. Se vor simti obligati sa gaseasca o solutie pentru voi. Noua ne-au schimbat camera cu una care a fost ok.

Pe blogul meu am postat o multime de informatii despre insula Zakynthos, sper sa le gasesti folositoare.

Despre preturile de la taverne, nu stiu ce sa zic, nu prea imi mai aduc aminte :-( Asta si pentru ca noi am avut mesele incluse in prezul cazarii si am mancat mai putin in oras.

Toate cele bune, draga Lidia, si te mai astept pe blogul meu!

Imi pare rau pentru intarzierea cu care ti-am raspuns, nadajduiesc, totusi, ca raspunsul sa-ti fie de folos.

15. Superba prezentare. Te felicit!!!
    Peste 2 saptamani ajung si eu pe insula, mai precis la Argassi. Sper sa fiu si eu fascinat de splendorile insulei ca si tine si ceilalti ce au mai prezentat cate ceva.
    Ma intereseaza de unde pot lua biletele pt familie, pt o croaziera cu vaporul in jurul insulei? Exista sucursale ale agentiei Manthos sau Cavo Grosso in statiuni, sau trebuie sa merg in Zante sau Laganas? Exista croaziere in fiecare zi sau in anumite zile ( vreau sa stiu sigur pt ca imi voi inchiria masina pt 5 zile si nu vreau sa ma incurc)?
    Multumesc anticipat.
    Madalin

1. Multumesc, Madalin!
      Nu exista nicio indoiala, Zakynthos te va cuceri cu siguranta!
      Bilete pentru excursiile cu vaporul poti cumpara de la agentiile de turism care au sucursale in toate statiunile de pe insula. Le vei gasi cu usurinta, sunt amplasate in cele mai circulate zone iar agentii lor, de multe ori, vin chiar pe plaje.
      Nu mai tin minte exact, dar cred ca excursia in jurul insulei si cea pe insula vecina Kefalonia sunt doar de 2 ori pe saptamana, excursiile pe distante mai scurte sunt zilnic. Intereseaza-te imediat ce ajungi pe insula, poti intreba chiar si la hotel.
      Vacanta placuta!

16. Multumesc de raspuns. As fi dorit sa stiu exact in ce zile se fac croazierele in jurul insulei pt a-mi programa inchirierea masinii. Nu am gasit inca niciun orar al vapoarelor ce fac croaziera respectiva. Poate ma ajuti cu vreun link, ceva.
    Ultumesc inca o data si vacante minunate!!!

1. Din pacate nu-mi mai amintesc in ce zile erau excursiile in jurul insulei. Am gasit un link pentru pagina agentiei Cavogrosso din Zakynthos, poate gasesti acolo ceva informatii.
      Toate cele bune, vacanta placuta!

2. Multumesc pt ajutor. Gasisem si eu linkul dar nu gasesc orarul. O sa ii contactez prin email poate primesc raspuns inainte de a pleca in Zakynthos. Oricum, e un inceput...
      Multa sanatate si vacante minunate!!!

17. salut,

drumul romania - zakynthos a fost facut fara oprire? daca nu unde ati dormit?

1. Aproape fara oprire, doar 2-3 ore de odihna in cate o parcare.

18. Mi-a placut maxim postarea asta cu Zakynthos, Vulpita draga! Felicitari!

19. Răsfoiesc de ceva vreme Jurnalul tău cu impresii...Grecia îmi place grozav şi mi-am adus aminte cu drag de ea (am fost şi eu în Zakynthos, în Thassos, in Halkidiki), bucurandu-ma de pozele tale!
    Şi nadajduiesc sa ajung pe plaiuri elene şi anul acesta, pentru a şaptea oară! :)

1. Ma bucur ca ti-a placut sa calatoresti virtual prin intermediul blogului meu!
      Iti doresc sa ajungi si anul acesta in Grecia si sa petreci acolo momente minunate!
      Toate cele bune, Mariana!

20. Am rasfoit si eu jurnalul tau de calatorii in iunie 2013 si am decis sa merg in Zakynthos. Am fost cu masina din Timisoara pana acolo. am locuit la Argasi la o pensiune pe malul marii. A fost foarte fain ! Mi-au fost folositoare toate informatiile tale legate de costuri. Am avut de "pedalat" cam 1.300km prin Serbia si Macedonia ,am fractionat traseul su o pauza de o noapte in Salonic.
    Toate informatiile legate de costuri sunt reale. recomand celor care folosesc acelasi traseu ca mine sa alimenteze cu motorina din Macedonia. Era mai ieftin cu cca 0.3 euro/litru. La pensiune am platit 25 euro/ camera - aveam 3 paturi( fara mancare) ,o bucatarie mica in camera,balcon cu vedere la mare,frigider si clima. A fost foarte fain, am fost aproape peste tot...am decis ca anul aceta ,2014 sa mergem tot acolo !
    Toate cele bune iti urez si umbli sanatoasa prin toata lumea. Asta inseamna...cunoastere. Eu mai am un continent de atins si pot spune ca le-am atins pe toate ( America Latina )
    Liviu !

1. Multumesc frumos, Liviu! Aprecierile tale ma bucura foarte mult!
      Imi pare bine ca ai petrecut o vacanta frumoasa in Zakynthos!
      Toate cele bune si tie si la cat mai multe calatorii minunate, inclusiv in America Latina! :-)

21. , cele mai importante sunt cele legate de drum (pe care le-am amintit) si motorina (aici e in functie si de tipul masinii). vacanta in romania

22. Foarte frumoasa prezentarea,de folos in viitor si pentru mine.
    Multumim :)

23. Vacanta de vis,imagini reusite.

24. Un vis frumos,ce relaxeaza si pe cei ce nu l-au avut.

25. Frumoasa prezentare, m-am delectat si la un moment dat parca as fi fost acolo!!! :)))

Condica de sugestii si reclamatii: